Wie doet wat met zijn paard hier? Springen, dressuur of.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 11:00

Met Melano doe ik ok van alles, maar het meeste dressuur. 1x in de week spring ik, en ook wel 1x in de week ga ik naar buiten. De rest rij ik dressuur met haar.
Met Beer rij ik alleen maar buiten en af en toe maak ik een sprongentje met hem.
Met Furie rij of wandel ik alleen maar met hem buiten
En Early, kan ik nu alleen nog mar buiten stappen (is lang kreupel)

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 11:16

ik rij voornamelijk dressuur en af en toe is een springles!(vooral omdat obelix dat zo leuk vindt!)

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 11:29

met jiron (mijn paard) spring en dressuur ik. soms een buitenritje.
met maestro (mijn pony) dressuur ik, hij mag niet springen vanwege een slecht been. ook maak ik daar weleens een buitenritje op.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 16:45

Met Mazzel rijdt ik dressuur en ik spring weleens. Springen vind ik hartstikke leuk, en van de zomer wil ik dat ook wat meer met hem gaan doen.. en natuurlijk; ik ben altijd in voor een buitenrit Haha!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 20:30

Ik rijd alleen maar dressuur...eens in de zoveel tijd maak ik weleens een sprongetje. Uitrijdmogelijkheden hebben we hier helaas niet. En springen ben ik niet zo weg van, dan blijft er maar weinig over...

juniorlover
Berichten: 50
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 22:11

Ik doe met mijn paarden eigenlijk alleen dressuur en heel soms buitenrijden.
Met 1 paard doe ik nou ook springen omdat ik dat moet voor deurne en dat bevalt me wel dus wie weet ooit met me andere paarden.
Longeren doe ik met me eigen paarden eigenlijk nooit.
Als ik ze dan een dag niet rij gooi ik ze gewoon buiten.
Alhoewel ze toch wel bijna iedere dag buiten komen maar dan hebben ze in ieder geval ff d'r'benen kunnen strekken.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 22:25

Tegenwoordig van alles wat, maar reed eigenlijk veel springwedstrijden en crosses. Daarna 2 jaartjes dressuur gereden. Ik ben zo'n persoon die alles wil leren op alle gebieden, 1 tak van de paardensport is voor mij niet genoeg. Maar als het een beetje meezit met alles dit jaar, ga ik toch weer voor de crosses. Ik ben geboren in een springzadel en ondanks dat ik veel leuk vind heb ik toch mijn voorkeur.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 08:47

Dressuur en springen...

Wil binnenkort gaan starten...
Maar ook longeren en een buitenrit zijn er regelmatig bij, gewoon om de afwisseling er toch in te houden...

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 14:20

ik longeer me verzorg pony alleen maar eb ik ga op het strand wandelen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 15:36

Heb nog geen eigen paard, maar ik ga ermee western rijden, longeren, buitenritjes maken, strandritten indien mogelijk...ben heel wat van plan, uitgezonder dressuur en springen.

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 16:36

Ik doe ook van alles en nog wat,ik longeer 1 keer per week een dag heeft ze rust dus dan gaat ze lekker los,1 dag heb ik priveles,en we rijden lekker buiten en springen af en toe.

Ik doe waar we zin in hebben als ik merk dat ze niet lekker loopt in de bak,en ik eigenlijk ook niet zo veel zin heb gaan we gewoon naar buiten,wat we eigenlijk elke dag doen want na het rijden stap ik altijd buiten uit.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-02 18:34

Zo te zien doen de meeste mensen van alles en nog wat. Het zogenaamde husseltje *grinnik* *mee eens* * mee eens* Je houdt je paardje lekker fris in zijn koppie en het is altijd maar afwachten wat ze gaan doen die dag. Met 1 woord een echt heerlijk paardenleven. Haha! Haha! Knipoog

Groetjes van Tamaar

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 22:11

Ik reed (met Mike) voornamelijk dressuur. Springen deed mijn zusje met hem (ik kan het echt niet, en hij was ook geen ster, maar vond het wel heel leuk!) En natuurlijk buitenrijden. Met Fellow rij ik meestal dressuur en soms naar buiten. (Zijn eigenaar rijdt heel veel buiten met hem)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 23:07

Ik doe verschillende de dingen met Laiser, maar het meeste is toch wel op de dressuur gericht.
Eén dag in de week heeft hij adv. Meestal is dit op maandag, zo heeft hij een dagje vrij na bijvoorbeeld een wedstrijd.
De rest van de dagen rijd ik hem of laat ik hem aan de longe allerlei oefeningen doen. Ik probeer toch minstens twee keer per maand een buitenrit te maken. Springen heb ik nu twee keer gedaan, maar dat moet hij allemaal nog leren. En verder "spelen" we regelmatig in de bak, spelletjes om het vertrouwen te vergroten en elkaar observeren.
Eén dag in de week heb ik privé-les. Sta op een pensionstal, waar geen groepslessen worden gegeven. Iedereen die les wil, moet zelf voor een instructeur zorgen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 10:10

Pablo (nu kreupel) heeft normaal:
1 dag wei/molen
1 dag longeren
1 dag springles
4 dagen dressuur
waarbij we wat vaker naar buiten willen voortaan

Raimaer
1/2 dag wei/molen
2 dagen longeren
1 dag springles
2/3 dagen dressuur

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 10:51

recreatie....
Ik rijd geen wedstrijden want die heeft me pony vroeger al zat gedaan en wil nu gewoon leuke dingen doen.
Soms doen we springen of dressuur maar das soms.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 10:54

Dressuur! En natuurlijk voor de afwisseling ook andere dingen, maar ik wil zo ver mogelijk komen in de dressuur.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 18:20

Een week is te kort voor de hoeveelheid dingen die wij willen doen *LOL*
Alletwee 1x in de week dressuurles, dan willen we nog een keer het geleerde oefenen, dan nog een keertje naar het strand (of alletwee een keer), een keertje longeren op het strand of wandelen. Tussendoor misschien wel springen. Er is zoveel te doen en zo weinig tijd *LOL*

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

alles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 12:18

dressuur, buiten, af en toe een sprongetje, longeren, stapmolen, spelen, losgooien, zonder zadel, lange lijnen, echt vanalles en nog wat.

als er maar lekker veel afwisseling in zit en we het allebei leuk vinden.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 15:32

springen en dressuur..
ik dres..nu vooral om haar nog wat beter onder controle te krijgen.
maar ik ga wel met haar springen!!

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 17:40

Western, en in de zomer ga ik een (heeeeeeeeeeel klein) sprongetje wagen. Daarbij gaat het mij er om dat ik weet hoe ik moet zitten als mijn knollie een keertje gaat! Vind het echt doodeng, maar ja, sommige dingen kun je nou eenmaal toch beter even weten he....

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 17:40

Voornamenlijk dressuur, maar in de zomer ook elke dag het bos in (daarna of in plaats van..). Ik probeer één keer in de week wat te springen en natuurlijk iig één keer longeren.

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 11:29

Party!! Ik doe voornamelijk dressuur, daar wil ik graag goed in worden.

Naar buiten kan helaas niet Verdrietig , hij is nogal pittig en ik moet echt een heel groot stuk langs zeer drukke wegen om in het bos te komen. In het bos zelf is hij braaf maar langs de weg doe ik niet. Dus tot mijn spijt ga ik nooit naar buiten.
Maar uiteraard doe ik wel andere dingen met hem: elke zaterdag een flinke wandeling aan de hand langs de weilanden, regelmatig longeren en losgooien en spelen.
Verder komt hij elke dag een paar uur buiten, in de winter in de buitenbak en 's zomers bijna de hele dag op de wei met zijn vriendje! Lovers

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

IJslands...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 12:49

Ik rijd met mijn ijslander ijslands hihi...

Momenteel ben ik vooral lekker recreatief aan het rijden, als straks de wedstrijden weer beginnen, gaan we weer wat serieuzer rijden en ook op cursussen/trainingen...

Groetjes Marcia