paard opgezadeld in de trailer?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 08:24

Hi,hi,hi ingrid, je hebt gelijk, liet me even verleiden aan deze penny onzin discussie.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 11:07

Ik zadel altijd mijn paard al als ik naar les ga, dat is een kwartier rijdn, daar aangekomen trek ik de deken en beenbeschermers eraf (daaronder heb ik de peesbeschermers/bandages/springschoenen al zitten) en ga gelijk loswerken.

Naar wedstrijden doe ik het eigenlijk nooit, dan staat een paard toch al snel minimaal een uur op de trailer voordat je gaat rijden.

Ik vind het zeker niet aso,
ik vind het wel een minder goed idee om je paard al zijn hoofdstel om te doen.
at zie je vaak bij jachten, dat de paarden op de trailer staan met halster onder het hoofdstel en zo wordt dan ook de jacht gereden...
ziet er onverzorgt uit vind ik.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 14:00

MirageGidran schreef:
en vippie, met sommige paarden kun je nu eenmaal niet ZONDER zadel over de weg waar alleen maar vrachtwagens rijden als ze 4 jaar zijn......


Ik heb het ook niet over over de weg gaan. Het gaat hier toch om met zadel op de trailer of heb ik het nu mis?
Mij hoor je nergens zeggen dat je zonder zadel langs de weg moet hoor?
Alleen dat IK voor een ritje (het daadwerkelijke rijden dus) niet opzadel als ik vantevoren al weet dat ik er maar 10 minuten opzit. Zulke ritjes rij ik gewoon in de bak en niet langs de weg of ik rij gewoon niet.

Daarbij moet je zelfs met veilig harnachement (zadel, hoofdstel enz) lang/over de weg gaan, want als er wat gebeurd en je rijdt zonder zadel oid, dan keert je verzekering vaak niet uit als er wat gebeurd.

Van mij mag iedereen die over de weg rijdt een zadel op hoor, denk dat je me verkeerd begrepen hebt Ing.

Viv




[/u]

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 21:59

ik was ook niet beledigd of krenky hoor....... Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 10:22

Helemaal mee eens!

Waar mensen zich allemaal druk om kunnen maken zeg! Om die opmerking dat je niet van je paard houdt als je hem opgezadeld in de trailer vervoerd, moest ik echt even lachen hoor! *LOL*

Mijn paarden zijn toch wel redelijk opgevoed hoor, maar als ze op een wedstrijd komen zijn ze ook druk (de oudste in ieder geval, de jongste moet nog maar ik schat wel in dat die ook druk zal zijn) en ik zal ze ook nooit aan de trailer vastbinden en daar opzadelen. Met mijn pony kon dat wel. Je moet gewoon handelen op een manier die voor je paard en jezelf het beste/makkelijkste is. Ik zou zelf niet snel mijn paard opgezadeld vervoeren, maar dat is meer omdat ik bang ben dat mijn zadel beschadigd. Haha!
Ik denk niet dat het een paard uitmaakt of hij in de trailer een zadel op heeft. Als het wel uitmaakt, moet je er ook niet op gaan zitten. Tong uitsteken

Zou toch leuk zijn als mensen niet zo snel anderen zouden veroordelen en een keer over zichzelf gingen nadenken.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 11:19

wauw eyes, mooie binnenkomer. Ben het helemaal met je eens!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

juniorlover
Berichten: 50
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 20:54

Ik ben het ook helemaal met eyes heen.
Vind het klets dat je niet van je paard zou houden als je hem opgezadeld in de trailer hebt.
Ik heb 1 paard van mij ook opgezadeld in de trailer staan als ik naar de club ga of op wedstrijd.(als ik naar deurne ga niet dan kan ik hem op school in de stal opzadelen)
Dit doe ik omdat mijn paard super gestrest is als ik op wedstrijd ga en hij is ook zeiknat als ik op wedstrijd aan kom.
En dit heeft echt niks met opvoeden te maken.
Want het zit gewoon in de aard van het beestje.
En als het ooit over zou gaan zou het nou toch wel over moeten zijn want ik heb hem al 4 jaar.
Mijn andere paarden zadel ik wel gewoon op wedstrijd op maar deze zijn ook gewoon rustig als ik op de wedstrijd aan kom.
Dan kan dat ook gewoon.
En het is inderdaad een goeie binnenkomer voor eyes.
1-0 voor jou eyes. Haha!

wat je paard met rijden doet is een afspiegeling van wat jij doet!!!!!

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 23:32

Wow, eyes meteen al zo veel fans Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 20:04

Mijn eerste reactie was amen *LOL* Zoiets wilde ik ook zeggen, maar dat was me te veel typwerk Haha!
Wanneer gaan we meeten Verward Party!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, herr_balou en 14 bezoekers