nieuw paard bij mijn werk.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

nieuw paard bij mijn werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 21:03

op mijn werk (werk voor 2spanrijder bennie gosschalk) hebben we sinds een paar weken een nieuw paard. Pablo heet hij en komt uit denemarken, daarna z gelopen in zweden en via belgie naar nederland.
in het begin was ie nogal zenuwachtig enz. maar hij gaat voor de wagen al steeds beter lopen (had ie nog nooi zoveel gedaan) hij loopt nu meestal met het jongste paard van bennie in het span (king) of ja jongste paard, king en pablo zijn evenoud (9 jaar) de andere zijn boven de 10.

nou zoals ik al zei heeft pablo dus Z gelopen. en hij kan gaan Kwijl Kwijl
ik jaag hem weleens op in de wei, zo ook vandaag even. dan gaat dat koppie erop, de staart omhoog en gaaaaaaan. zo hij kan strekken das nie normaal. vandaag ging ie echt hard, en echt ver strekken. ik stond er echt bij te kwijlen. en snurken dat ie doet dan.

zou vandaag ook even zijn staart wassen. eerst heel voorzichtig zijn staart nat gemaakt (omdat ie al zoveel heeft meegemaakt wist ik niet hoe ie zou reageren dus liever even voorzichtig) dat voond ie allemaal niet eng. totdat ie ineens een straal water langs zijn hoeven voorbij zag komen. staart weer de lucht in, beetje achterover hangen aan zijn touw (van dat rubber) en snurken maar. maar na tegen hem gepraat te hebben werd ie weer rustig.
het is echt een leuk paard, en past precies bij king.
het is de bedoeling dat pablo straks als ie er klaar voor is, langzaam het werk van cezar over gaat nemen (de dressuur dus) cezar is de oudste van de 4 (maar met nog een superstel benen Haha! ) filippo is echt het marathon paard Lachen (das dus paard nummer 4)

anyway ik ben benieuwd hoe bennie het dit seizoen gaat doen met de paarden. maar daar zullen vast nog wel verslagjes van komen Haha!

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:28

het gaat vast net zo goed als vorig jaar *LOL* , gaat pablo dit jaar ook al mee naar de wedstrijden?

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 22:34

hij gaat wel mee, eerst gewoon om te kijken, de spanning mee te maken enzo. hadden ze met king ook gedaan toen ze king net hadden. over 2/3 weken heeft bennie iig een oefenwedstrijd met hem (en king denk ik)