Kermis pony's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Kermis pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 19:17

Vandaag liep ik over de kermis, en op de 1 of andere manier belandt ik altijd bij de kermis pony's.

Wat vinden jullie er nou van. Die pony's bij die snoeiharde kermis muziek? Hoe zou de verzorging zijn, heb je er zelf ervaring mee?

Ik word er altijd een beetje triest van.
Als paard zou ik me vreselijk gevoelt hebben.

Urielle

Re: Kermis pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:19

daar is pas al een topic over geweest, zoek het maar eens op. Uiteindelijke conclusie was dat de ene kermisponybaas de andere niet is. Degene die ik ken heeft de pony's een weekje per jaar op de kermis staan en verder staan ze zich een heel jaar rond te vreten op de wei. Een droomleven hebben die

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 19:21

Hmm dacht ik dat ik een goed onderwerp had aangesneden haha, is het al geweest. Zal eens even zoeken! Bedankt! En gooi hier maar een slotje op dan!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 10:33

Ook in Deventer op de kermis zijn die pony's er altijd. Soms hielp ik wel mee, maar echt je liep daar bijna voor niks. Jaja je zou 10 euro per dag krijgen maarja, het was dus 4 euro ( niet dat het mij om het geld gaat maar ik loop er wel de hele dag mee ) Maargoed die beesten lopen een paar keer op een kermis mee en dan gaan ze zowa voor een heel jaar op de wei dus

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 11:37

wow kreeg jij betaald? toen ik klein was deed ik het ook en we vonden het altijd een hele eer en superleuk dus we dachten niet eens aan geld

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:26

Die pony's worden echt wel goed verzorgd hoor
Ik heb er ook 2 keer geholpen, en ze bellen mij nu ieder keer als ze er weer staan
het enige nadeel is denk ik voor de pony's, dat ze niks mogen hebben bijv. op zaterdag van half 2 tot half 10 als ze weer de trailer op gaan Wel gingen wij zo vaak mogelijk met de pony's naar de bak met water om ze te laten drinken, maar als het druk was schoot dat er ook nog als eens bij in natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:44

Het ligt er ook aan waar je ze ziet, in Nederland gelden veel strengere regels voor het dierenwelzijn dan bijv in Wallonie. Ik kom altijd op de kermis van Luik maar daar is het bar en bar slecht voor die pony's er lopen zelf tussen die mank zijn. Daar zijn ongeveer 3 draaimolens met deze pony's en de een is nog slechter dan de ander, dan sta ik er echt half huilend bij. Die arme beestjes staan daar 3 weken van 16u tot 03u in keiharde muziek, moeten de hele dag rondjes lopen en 's avonds staan ze in de trailer middenin die drukke stad. Misschien klinkt het heel stom maar je ziet ook nits meer in hun ogen als je goed naar ze kijkt, alsof ze helemaal verdoofd zijn. Ik moet er niet aan denken een van mijn verzorgpony's dit aan te doen. Als ik later een kind heb gaat ie dan ook maar lekker in een draaimolen zonder echte pony's

Dit is een van de stands in Luik, hier zien de pony's er wel goed uit vind ik met mooi tuig en gezonde buikjes bij die andere zijn ze best wel mager. Maar je kan ze echt niet aaien, ze bijten en trappen snel wat ik ook wel snap van hun kant bekeken. Ze hebben sinds een paar jaar halsters om, voorheen was dat niet zo en hadden ze de hele dag hun hoofdstel in.

Afbeelding

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:23

Ik vind het wel zielig maar goed die pony's hebben het zo te horen niet slecht.
Ik zag laatst hier op de markt kleine pony's maar die meneer ging er wel harteloos mee om vond ik.
Ook pony park slagharen vond ik vroeger altijd heel erg zielig, ik wilde graag rijden maar ik ging niet omdat ik het zo zielig vond.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 14:49

huh ik heb nog nooit een kermist gezien met "levende" ponys! waar zijn dat soort kermissen dan? en wat voor pony's lopen daar rond??

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:03

Bij ons is dat zins kort ook! Echt zielig is dat, er staan er een paar in de 'vrachtwagen' met hoofdstel en zadel op (en niet zo'n lichte) om af te lossen, wel krijgen ze genoeg drinken en eten..! Maar het ziet er altijd zielig uit, als klein kind mogt ik geen eens op die pony's rijden, me moeder vondt het te zielig en ik ook!

KisSs_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:43

als je het zo ziet is het wel sneu,maar ik ken een groep paardjes de helft van het jaar (of minder) werken en de rest van het jaar op de wei staan
denk dat een manege paard het slechter heeft als je het gaat vergelijken...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:06

Miss_Montana schreef:
Het ligt er ook aan waar je ze ziet

IDD, die kermispony's waar ik het over had lopen ook niet de hele dag achter elkaar cirkeltjes zoals op jouw foto (dan moeten ze dus ook lopen als er niemand voor hun is begrijp ik uit de foto), maar gewoon steeds een half straatje als er iemand is die er op wil. Voor de rest staan ze wat te slapen en te suffen en na die week dus lekker weer de wei op.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:11

Huh ik snap het hele idee van kermispony's niet? Ze zitten vast aan die palen en die palen draaien dan rond ofzo? Als je je kind toch zo graag wilt laten rijden, ga dan naar een goede manege..

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:23

In Almere-Stad hebben ze ook regelmatig pony's als er kermis is. Zijn shetten, en wat A-ponytjes. Ze lopen de hele tijd over het fietspad heen en weer, dus niet tussen de andere attracties door, maar ja...de herrie is er niet echt minder om. Beestjes zetten geen stap verkeerd, dus zullen wel in bepaalde mate afgestompt zijn. Van de andere kant, dat zijn sommige manegepaarden ook...

Als ze in Almere zijn, lopen ze 's nachts en in de vrije uurtjes heerlijk in het weiland vlakbij de kermis. Maar hoe ze dat doen als de Kermis ergens staat waar geen weiland is, weet ik niet.
Deze pony's zien er gezond uit, goed verzorgd, dus hebben in dat opzicht niks te klagen. Barebackzadeltjes, dus geen drukplekken etc wat ik ook goed vind. En altijd aan de hand meegeleid, dus niet
vastgebonden aan palen, oid.

Anyway, ik denk dat deze ponietjes het niet heel slecht hebben, maar een topleven lijkt het mij ook niet. Maar das mijn gevoel. Ik weet dat er genoeg pony's en paarden zijn die het 10x slechter hebben dan deze...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 17:58

DjunDjun schreef:
Huh ik snap het hele idee van kermispony's niet? Ze zitten vast aan die palen en die palen draaien dan rond ofzo?

Ja idd, denk maar aan een draaimolen maar dan met echte paarden.

Maar volgens mij zijn die pony's waar jullie het over hebben de pony's voor ponyritjes. En die op de foto zijn reizen echt mee met die kermis. Ik denk ook dat het in NL verboden is van die pony' op de foto. Daarvoor zijn er veels te veel mensen die veel om dieren geven en heb je hier ook veel meer ontwikkelde dierenrechtenorganisaties. In Wallonie (frans belgie) heb je die dus vrijwel niet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 18:02

Ik word al gillend gek als ik de hele dag in die herrie zou moeten zitten, laat staan wat de paarden moeten horen (die nog beter horen dan wij). Wij kunnen nog oordoppen in, maar de paarden niet
Voor de buitenwereld lijkt het dan geen mishandeling, maar geluidoverlast kan ook slopend werken. Voor mij hoeft het echt niet.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 19:39

BounceBabe schreef:
Hmm dacht ik dat ik een goed onderwerp had aangesneden haha, is het al geweest. Zal eens even zoeken! Bedankt! En gooi hier maar een slotje op dan!

Dat lukt jet niet. De zoekfunctie op bokt doet het niet meer. Dus gooi er maar geen slotje op.

Ik vind het wel gaan, kermisponies. Ze hoeven pas 's middags te beginnen en houden weer vrij vroeg in de avond op omdat kinderen dan in bed liggen. Verder staan ze lekker met elkaar te grazen de hele dag. Ik ga er altijd even kijken, al is het maar om die heerlijke ponygeur op te snuiven. Vroeger mocht ik altijd een ritje op zo'n pony maken en dan voelde ik me niet koning maar echt keizer. En het stelde zo weinig voor.... Het was voor mij de enige manier om in aanraking te komen met paarden. (op het paard van sinterklaas na)

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 19:44

In Berlijn tref je ook van die zielige constructies met pony's aan zoals hierboven omschreven in Luik. Ik trof ze in november vorig jaar bij een winkelcentrum en dit jaar in augustus daar op de kermis. Precies dezelfde beestjes (herkende ze nl.), klein rondje en idd die doffe blik in die ogen. Nee ik zou mijn kind daar niet aan mee laten doen.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 20:16

Ik mocht het nooit van mijn moeder, vond ze veel te zielig voor die beestjes. Ben ook maar blij dat ze me tegen heeft gehouden!

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 20:42

Heb eens een keer meegeholpen toen. De hele kermis (die van Tilburg, dus 1,5 weken ofzo) heb ik met die paardjes gelopen. Op zich worden ze wel goed verzorgd. De meisjes die met de paardjes lopen poetsen ze regelmatig. De pony's kunnen altijd drinken als ze willen. En eten krijgen ze ook genoeg. En eigenlijk hoeven ze nog niet eens zoveel te lopen hoor. De rest van het jaar staan die pony's op de wei als het kermis seizoen is afgelopen.
Kreeg er trouwens 5 euro voor als ik een hele dag (van 1 uur tot 9 uur 's avonds) had meegeholpen. En daarmee kocht je dan de volgende dag je eten en drinken van Maar die pony's hebben het zo slecht nog niet hoor.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 23:08

Mijn dochter heeft vorig jaar wel een stuk of 5 ritjes op dezelfde pony gemaakt.
Ze was helemaal weg van die pony en de pony zag er vrolijk en gezond uit.
Alle pony's zagen er netjes uit met goede dikke dekens onder het zadel tegen drukplekken.
Ze kregen voldoende gelegenheid om te drinken en werden goed afgewisseld.
En savonds staan de pony's op een grasveld vlak bij de kermis dus ze staan niet een nacht in een trailer/vrachtwagen.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 00:29

Meetje22 schreef:
Mijn dochter heeft vorig jaar wel een stuk of 5 ritjes op dezelfde pony gemaakt.
Alle pony's zagen er netjes uit met goede dikke dekens onder het zadel tegen drukplekken.
En savonds staan de pony's op een grasveld vlak bij de kermis dus ze staan niet een nacht in een trailer/vrachtwagen.

Die pony's met 3 oktober (bijna ) vind ik ook niet zielig, hebben ook niet echt die doffe blik in hun ogen.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 01:26

ingeborg schreef:
Meetje22 schreef:

Die pony's met 3 oktober (bijna ) vind ik ook niet zielig, hebben ook niet echt die doffe blik in hun ogen.

Nee idd niet nee, maar als jij er ook bent met 3 oktober wat ongetwijfeld zo zal zijn kunnen we samen een ritje maken en dan gaan we hier vertellen dat het niet zielig is

djelysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 10:24

de kermis paarden worden heel goed verzorgt neem het van mij aan ze gaan elke avond naar een weide om er hun buikje te vullen en iis lekker te rollen bollen en smorgens worden ze er afgehaalt en worden ze geborsteld en opgetuigt ..hoe ik dat weet omdat mijn vriend vroeger op die kraam heeft gewerkt nou doei

Deighton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 17:58

Is heel erg leuk voor de kinderen, maar ik krijg altijd een bijsmaak...en die blijft lang hangen