de hoefsmid!, het is dat je niet zonder hem kunt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 16:55

Ik ook heel tevreden! Al had ik het liefst zo'n smid die het nederlands team beslaat... Mijn paardje heeft nl ook speciaal beslag en ik wil gewoon persé dat het geod gedaan wordt.

Mijn smit komt binnen een week, en als het dringend is (ijzer eraf en je MOET trainen) kun je savonds langs komen. Gewone ijzers rondom is 150 gulden, speciaal beslag met achter normaal is stukkie duurder. Nu is Joop alleen nog maar voor (eggbars) beslagen, dus scheelt het alweer. Hoeft hij achter alleen ff de straal bij te snijden. Joops achterhoeven slijten nl nogal snel, dus bekappen is niet nodig. Alleen rechtvijlen (hij loopt gelukkig bijna helemala recht, anders konden de ijzers er echt niet onderuit omdat hij dan scheef slijt), en straaltje corrigeren. Verder niks. Voor gaat er alleen van de toon wat af, want hij heeft nogal ver ondergeschoven verzenen, die hij niet recht kan breien met de eggbars (dan zou ik aan de siliconen gaan, of weer met wiggen moeten beginnen). Hij zegt ook heel eerlijk wat hem het beste lijkt. Jopie had wiggen, maar daar gaan de hoeven kapot van. Siliconen zijn het best, maar hij zei ik zou er gewoon eggbars of balkijzers onder leggen, daar kan hij nog best mee lopen. En die laat ik er ook onder zitten, scheelt een hoop gezeur als hij een beetje kreupel is (gelijk andere ijzers eronder etc, zag ik niet zitten). Is wel iets duurder, maar dat heb ik er graag voor over. Heen en weer rijden, andere ijzers onder laten zetten etc, dat is veel duurder...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: duur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:09

Maudje schreef:
die k*tsmid wat ik nu heb op de manege (werd aanbevolen door de manegeeigenaar) vraagt 160 gulden voor beslaan rondom !! belachelijk duur!



Duur??
ik wou dat mijn hoefsmid zo goedkoop was!!
Die van mij vraagt 99 euro!!

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-02 23:28

nah rivjenn, dan zal het toch wel speciaal beslag zijn. anders vind ik het echt buitensporig hoog.

De zon schijnt voor iedereen!!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 22:37

Sjeetje, ik ben nu toch aan het nadenken, welke drentse heofsmid ziet er zo geweldig uit....(ik neem toch aan dattie drents is) Tong uitsteken Verward
Maargoed als ie net afgestudeerd is.....ken ik hem vast niet. laat maar. Nutteloos.

Nog even ontopic: Mijn smid komt hier ook al láng, en ik ben prima tevreden. Idd komt hij ook zo het ijzer weer even vastslaan als het eraf ge'vallen' is enzo.....en als je echt een probleem hebt komt hij direct (ik had eens dat ze de lip door haar hoefwand had, erg knap, maar niet echt fijn....gelukkig kon hij direct komen en heeft ze er geen last van gehad)

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 21:24

Nou mijn smid is er altijd op de dag die hij emt je afspreekt. Het kan zijn dat hij al een paar dagen nadat je belt al tijd heeft, maar het kan zijn ook een kleine 2 weken later. Maar altijd binnen 2 weken. En hij is rustig. En doet het netjes en is niet achterlijk duur. 65 euro rondom ijzers. Ik heb niets te klagen. Een top smid!!!!

mijn dieren zijn me heilig, mijn dieren zijn me alles!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 21:49

Bij ons op de manege komt een hoefsmid, die vond ik eerst niet zo goed, hij bekapte veel paarden krewupel, en als mijn paard een yzer mistte en ik belde hem, en sprak zijn voicemail in, tig keer, belde hij niet terug.
Toen lieten we een eigen hoefsmid komen op de manege, maar mijn paard mistte een yzer en de manege hoefsmid wilde dat andere yzer er niet af halen omdat ik bij een andere hoefsmid zit???? (ik wilde er voor betalen en mijn eigen hoefsmid kon nog niet komen en die andere was er nu toevallig)En onze hoefsmid die we zelf lieten komen mag nou opeens niet naar de manege komen, dus moet ik wel weer naar die andere, maar ik vond het zo banketstaaf hoe hij deed. Ik heb geen trailer dus kan ook nergens heen en misschien wil die andere hoefsmid mijn paard niet meer doen??? Best rot!!!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 13:13

Vroeger reed ik bij de smid op zijn paarden. Hij is echt super, zolang je redelijk blijft tegen hem. Hij doet goed zijn werk, en hij is totaal niet duur. En onder niet redelijk bedoel ik: eisen dat ie binnen 2 dagen het paard beslaat, omdat het ijzer loslaat, nadat hij er meerdere malen op aangedrongen had dat het nodig tijd werd voor een bezoekje, maar dat dan domweg genegeerd werd. Kijk, en dan wordt hij ook "onredelijk", wat ik mij heeeeeel goed kan voorstellen.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 00:25

mijn hoefsmid loopt altijd prachtig op schema. neemt alle tijd voor je paard, maar we gaan dan ook wel naar m toe.
is die dombo van mij de laatste keer omgevallen onderweg! Frusty
normaal staat ie (locks, ook wel kreupele genoemd) links in de trailer, maar omdat dash (ook wel schele) vaak onrustig is rechts hadden we ze een keer omgedraaid, nou dat hebben we geweten!!! een pokke herrie in een bochtje naar links! ben ik er bij gaan staan, viel die sukkel gewoon om! weet nog steeds niet wat ie nou deed, maar hij stond met vier voetjes tegen de rechter zijwand aan en leunde met zijn schoft met zijn volle gewicht op het balkje in het midden. probeerde hij ook nog om over de balk heen te springen, ik heb maar een stapje opzij gedaan want het lukte nog bijna ook.
wij midden op een kruispunt die paarden eruit halen en andersom er weer in, hond rent over het kruispunt, paard springt gat in de lucht omdat er weer van die **** toeterend langsrijden, paard wit van het schuim, stress!!!
schade: twee kapotte poten en de volgende dag een dik been, beetje koliekerig. zweetdeken en beschermers overleden. dikke been is ondertussen weer dun en ik moet zeggen dat ie z'n rug goed los heeft gemaakt toen ie zo half ging zitten, normaal is ie altijd zo stijf als een plank als ie een week heeft stilgestaan. misschien moeten we het vaker doen Extreme duivel

Time flies like an arrow, but fruit flies like banana

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 17:01

Mijn hoefsmid wil maar een beperkt aantal klanten, is voor deze klanten dan ook erg goed, kan altijd dezelfde week nog komen, voor spoedgevallen komt hij zelfs onder het eten Haha! , is niet duur en kan zeer goed met mijn paarden overweg!!! (is toch wel het belangrijkste)

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 20:53

Ik heb me aan mijn vorige hoefsmid echt ontzettend zitten ergeren. Ik kon bellen wat ik wilde maar hij kwam niet. Uiteindelijk na een maand belde hij dan wel terug voor een afspraak maar soms ook niet Scheve mond .
Nu heb ik echt een hele fijne hoefsmid.Hiij komt als het echt nodig is meteen de volgende dag en is heel vriendelijk voor de pony, doet zijn werk goed en is gewoon aardig. Prima dus!

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 20:58

Cody schreef:
En nog een schatje ook nog Lovers Knipoog


de meeste hoefsmeden zijn schatjes Knipoog Haha! vandaag was de hoefsmid er.. een paard: November. heeft echt NET 1 cm naast "geschopt" er zat echt een gat in zijn broek man.. het scheelde niet veel of hij had een gratis castratie Tong uitsteken

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 21:58

Okee voor alle nieuwsgierigen die zich afvragen wie die geweldige Drentse hoefsmid dan is: ik zeg alleen dat ie Sander heet en verder houden we hem lekker voor onszelf Tong uitsteken Haha!
Hij was IJsco een keer aan het bekappen en die is altijd ontzettend lomp met hangen enzo, geeft Sander in por in d'r zij: "Nou, kom op Jaap"
En toen dacht ik: ja! Jaap!!! Briljant gevonden, past precies bij Co *LOL*

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 22:14

Bij ons komt de hoefsmid ook elke week, en kun je dus ook gewoon je naam op het Bord schrijven *LOL* Lekker makkelijk dus. Hij heeft mijn paardje alleen bekapt, maar ook dat ziet er prima uit. Alleen denk ik dat er voor wel een stukje af mag...

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lucia88, nafkedemi, winnetou4502, Witje2 en 89 bezoekers