de hoefsmid!, het is dat je niet zonder hem kunt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

de hoefsmid!, het is dat je niet zonder hem kunt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-02 13:46

maar ik kan daar wel eens zeer moedeloos van worden. de een doet zijn werk niet goed, maar is weer makkelijk met afspreken voor een volgende keer. de ander doet zijn werk wel goed, maar voordat hij op de stoep staat, moet je tig keer bellen. ik voel me echt afhankelijk en kan daar heel slecht tegen. een gefrustreerd iemand

De zon schijnt voor iedereen!!


Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Re: de hoefsmid!, het is dat je niet zonder hem kunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 13:53

opala schreef:
maar ik kan daar wel eens zeer moedeloos van worden. de een doet zijn werk niet goed, maar is weer makkelijk met afspreken voor een volgende keer. de ander doet zijn werk wel goed, maar voordat hij op de stoep staat, moet je tig keer bellen. ik voel me echt afhankelijk en kan daar heel slecht tegen. een gefrustreerd iemand


Tja... met de hoefsmeden is het eigenlijk altijd of/of... nooit en/en als je begrijpt wat ik bedoel...

Ik heb er ook één uit de laatste categorie (had en ook één uit de eerste categorie >> die komt er niet meer in), ik kan er ook erg slecht tegen, maar ja that's life lijkt het wel.
Heb nog nooit gehoord van een smid die komt als jij dat wilt én ook nog eens zijn werk goed doet, niet op de planeet NH in ieder geval Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 14:04

Die van mijn zus en mij komt altijd binnen een week als we bellen. Hij is goed, kan goed met de paarden overweg en weet er erg veel van, net afgestudeerd.
En nog een schatje ook nog Lovers Knipoog

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: de hoefsmid!, het is dat je niet zonder hem kunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 15:18

Sibold schreef:
Heb nog nooit gehoord van een smid die komt als jij dat wilt én ook nog eens zijn werk goed doet, niet op de planeet NH in ieder geval Haha!


Dan moet je maar naar de planeet Gelderland komen. Ik heb echt een heel goede smid, die z'n afspraken precies op 5 min. nauwkeurig nakomt, die lief en rustig is tegenover paarden, die ze supergoed beslaat, netjes aanveegt voordat ie weer weggaat, altijd in voor een gezellig babbeltje, die gratis opnieuw het ijzer eronder doet als ie er een keer is afgevallen (wat bijna nooit gebeurt) én een smid die niet eens zo belachelijk duur is.
Echt, m'n smid en ik... Lovers *LOL*

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 15:23

mmh die van mij is iedere week op stal ?? Beslaat daar de paarden al zeker 20 jaar. Houdt zich aan de afspraken en doet het netjes.

Je hangt een briefje voor hem op en het beslaat je paard. Betalen kan of contant of overmaken.

IK BEN BLIJ MET HEM Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 15:24

mijn hoefsmid komt meestal binnen een week (soms zelfs de volgende dag) en hij doet super zijn werk. Hij is ook niet zo heel duur. Hij geeft je ook advies over hoe je de hoeven (nog) beter kan onderhouden.
Hij is rustig met de paarden,neemt alle tijd. En is meestal op tijd ( soms 10 min te laat) Hij geeft een week garantie, als het hoefijzer eraf valt.
Hij was er een x toen bram met zijn lompe voet op zijn achterijzer had gestaan. Resultaat verbogen ijzer. Het was buiten de weekgarantie, maar hij heeft hem eraf gehaalt, rechtgeslagen en er opnieuw onder gedaan..voor niks Haha!
Laatst bijgewerkt door #Ymke# op 13-03-02 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 15:25

nou ik woon ook op planeet NH, en ik heb helemaal nergens last van.

Mijn hoefsmid is een vrouw (jaja) en zij kijkt gewoon hoevaak ze ongeveer bekapt moeten worden, bij Flair om de twee maanden. Ze schrijft na het bekappen de volgende afspraak op de rekening.

Zo wordt Flair altijd op tijd bekapt, helemaal perfect.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 15:27

Hier nog een NHer die soms stapelgek wordt van de hoefsmid die niet op komt dagen!! Elke keer neem ik dan ook weer voor dat dat de laatste keer is en dat ik volgende keer naar een ander ga, maar als hij dan weer geweest is en Jep staat er weer zo netjes op, vergeef ik de smid spontaan weer dat hij zo laat kwam en ben ik weer helemaal gelukkig. Tot 7 weken erna, dan begint de ellende weer opnieuw. Scheve mond

Navragen is beter dan afvragen.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 15:35

flair schreef:
nou ik woon ook op planeet NH, en ik heb helemaal nergens last van.
Mijn hoefsmid is een vrouw (jaja) en zij kijkt gewoon hoevaak ze ongeveer bekapt moeten worden, bij Flair om de twee maanden. Ze schrijft na het bekappen de volgende afspraak op de rekening.
Zo wordt Flair altijd op tijd bekapt, helemaal perfect.


Ik sta ook op goede voet met mijn hoefsmid hoor Lovers , alleen iedere keer die afspraken... nu is hij zover dat hij mij belt als hij in de buurt is. Dat is wel weer aardig, dus ik moet eigenlijk niet zeuren Lips are sealed Het voordeel (en ook nadeel) is dat hij erg kundig is in het beslaan van gangenpaarden en dat zijn maar weinig smeden... (in NH) ....

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 16:20

nou heb ik ook gewoon de mazzel dat flair geen ijzers nodig heeft, scheelt een hoop geld en tranen (als de hoefsmid het verkeerd doet)

Nou beslaat deze hoefsmid ook goed hoor, er zijn meerdere mensen die haar ook hebben en wel ijzers nodig hebben.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 16:53

Hier een tevreden NH-er, behalve bij het afrekenen (|( , wat is dat duur tegenwoordig).
Maar mijn hoefsmid is Piet Beerepoot, en neemt al tijden geen nieuwe klanten er meer bij. Sterker nog, hij is zodanig aan het afbouwen dat hij alleen nog maar leuke klanten overhoudt (ik ff blij dat ik er nog bij zit }> Knipoog ) en de rest schuift hij door naar z'n vroegere leerling Erno.

Maar goed, zijn dochter was mijn allerbeste vriendinnetje vroeger, dus ik voel me ook verplicht om m'n knollebollie door hem te laten doen, en misschien heeft hij hetzelfde...

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

duur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 18:11

die k*tsmid wat ik nu heb op de manege (werd aanbevolen door de manegeeigenaar) vraagt 160 gulden voor beslaan rondom !! belachelijk duur!

En daarnaast heeft hij m'n paardje anders op zijn ijzers gezet, waardoor hij 1 hele dag kreupel heeft gelopen. En dat terwijl ik nadrukkelijk had gezegt dat hij precies zo beslagen moest worden als hij nu was. Daarnaast waren zijn stralen nauwelijks besneden, terwijl ik dit ook had gevraagd.

Fijn hé! die smeden !!

gelukkig kan m'n vriend bekappen dus die kon remy's stralen goed bijsnijden. (don't try this at home!!)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 18:18

Ik woon ook in NH en mijn hoefsmid komt ook een keer per week op stal. Je zet de naam van je paard op het bord en ze wordt gedaan. Ook in de zomer kijkt hij af en toe naar de hoeven van mijn paard als ze langsloopt en hij weet dat hij haar kan doen als het nodig is. Ik ben erg blij met mijn smid, maar hij neemt geen nieuwe klanten meer aan...Hij is wel duur, laatste rekening was EUR 60 (voor nieuwe ijzers en achter verleggen).
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 14-03-02 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 19:24

Bij ons op stal komt een smid die op tijd komt en het ook nog eens goed doet. Neemt in principe geen nieuwe klanten aan, maar ik denk als ik vraag of hij die van mij ook wil doen hij dat wel doet. Omdat hij de hele stal al doet.
Maar ja, ik heb mijn hoefsmid al weer 19 jaar (jee wat een oude bok word ik) en dan ga je (ik tenminste niet) zo snel naar een ander. We hebben allebei aan een half woord genoeg en dat voelt gewoon heel vertrouwd.

Navragen is beter dan afvragen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 20:44

Cody schreef:
Die van mijn zus en mij komt altijd binnen een week als we bellen. Hij is goed, kan goed met de paarden overweg en weet er erg veel van, net afgestudeerd.
En nog een schatje ook nog Lovers Knipoog


Haha, te koop:

- pas afgestudeerd
- heel goed in zijn werk
- komt binnen de week even langs
- cuter kan niet
- Cody's zus is er een klant van


Haha, Schijnheilig is dit dan een geval van En/en/en... ???
Grappig hoe jij jij hoefsmid kan aanraden *LOL* .

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 21:18

visje"]
[quote="Cody schreef:
Die van mijn zus en mij komt altijd binnen een week als we bellen. Hij is goed, kan goed met de paarden overweg en weet er erg veel van, net afgestudeerd.
En nog een schatje ook nog Lovers Knipoog


OK... wie is het??? Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 21:24

Hoefsmid? Geen omkijken naar, behalve de rekening.
Hij is iedere zaterdag op stal. Hij beslaat heel netjes, wil een paard ook in beweging zien als hij 'm voor het eerst beslaat en is ook echt in staat om die beweging te verbeteren zonder teveel in een keer te willen.
En het meeste luxe van alles: je hoeft je paard niet op een lijst te zetten ofzo, hij pakt ze zelf als hij vindt dat het nodig is (en nee, dat is niet na 4 weken al om zoveel mogelijk geld te vangen, als hij vindt dat het nodig is, dan is het nodig).

Nulla tenaci invia est via

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 22:18

Hoi,
Ik heb ook geen omkijken naar mijn hoefsmid.
Ik heb een tijd lang een paard gehad dat zeer gevoelig is voor hoefzweren en als hij ook maar even onregelmatig was belde ik de smid,die stond dan de volgende dag op de stoep.
Nu komt hij opafspraak en ik ben super tevreden over hem.
Ik kan zelfs een afspraak maken en zelf weg gaan en nog komt het goed.
Ik ben dus een super tevreden klant.
Groetjes Jacqueline.

Kijk ook eens bij mijn paardenboeken op marktplaats : https://www.marktplaats.nl/mymp/verkopen/index.html

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-02 23:38

einde frustratie. hij komt morgen om 11.00 uur. ik heb dhr. Otten uit Beverwijk. alleen jammer dat je eerst minimaal een paar keer moet bellen voordat hij een datum en tijd kan opgeven. ben al lang blij dat hij nog langs WIL komen. hier in de regio is "een andere smid zoeken" een tijdrovende en teleurstellende bezigheid. ze komen allemaal om in het werk, dus kunnen werk aannemen of laten schieten wanneer ze willen. dat laatste is meer regel dan uitzondering. daarom hulde aan de hoefsmid en dhr. Otten in het bijzonder. morgen het hem maar zoveel mogelijk naar de zin maken. gna gna. eigen paard, maar ook eigen smid, is goud waard.

De zon schijnt voor iedereen!!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 07:50

opala schreef:
daarom hulde aan de hoefsmid en dhr. Otten in het bijzonder. morgen het hem maar zoveel mogelijk naar de zin maken. gna gna. eigen paard, maar ook eigen smid, is goud waard.


Haal taart voor hem, zet koffie, geef hem een borrel etc. (en dan blijkt het een ontzettende jerk te zijn) Haha!
Laat even weten hoe hij was....

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 09:09

Ik heb geen last van hoefsmeden die niet op komen dagen, we gaan er altijd zelf heen namelijk (zometeen is het weer zover). Daarbij wil mijn hoefsmid mijn paard altijd zien lopen, aan de hand rechtuit en op de volte. Dit omdat mijn paard lang kreupel is geweest en nu speciaal beslag heeft.
Hij beslaat super, gaat super met paarden om (nou slaapt die van mij ook bij de hoefsmid Knipoog ) maar ik ben er super tevreden over, mag ook wel voor dat geld, want het is niet goedkoop....

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 11:32

Ben heel blij met mijn hoefsmid.
Heeft alleen als nadeel dat hij soms veels te laat komt, maar bij mij viel het tot dusver nog mee.
Daarnaast kan ik persoonlijk heel goed met hem, en was hij ooit mijn spring-instructeur (vorig jaar en het jaar daarvoor) dus is het altijd leuk kleppen over van alles als hij komt...
En deze is ook een schatje. Lovers

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 11:40

Wat ben ik blij als ik dit hoor zeg!! Mijn vader heeft vroeger een (commandanten??) cursus gevolgd en kan zelf bekappen. Onze paarden worden alleen beslagen als ze in training staan, en dan wordt het daar op de stal gedaan en moeten we zelf betalen, maar verder dus nooit!! Ik ben er zelf inmiddels al wat handiger in geworden. Ik vijlde mijn pony zelf bij en sneed de straal bij, het gedoe met dat timmeren deed mn vader, daar ben ik (nog steeds) niet sterk genoeg voor... Nu vijl ik de rest van de paarden als het nodig is en snij ik ze bij, het echte kappen doet mn vader nog steeds. Hij heeft trouwens liever dat ik het ook leer, hij heeft een paar jaar geleden met een liesbreuk in het ziekenhuis gelegen en vermijd het zware werk sindsdien. Nu sta ik dus onder de paardjes te zweten en jezus wat is dat zwaar!!!! Maar het scheelt wl een boel geld als ik dat zo hoor!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 11:50

Oh dat is een hele goede smid die uit Beverwijk, echt een schat van een man!! Hij is een keer bij mij geweest voor mijn paardje met artrose en hij was echt heel lief voor haar! Ik vond het een topvent!!
Alleen jammer dat het maar eenmalig was, eigenlijk woon in te ver weg en zat hij al vol... Dus nu heb ik weer mijn smid uit Assendelft, hij doet het wel goed alleen is niet zo zacht en mijn paard is nogal schrikkerig en bang. Hij zet dus al erg snel een praam erop en inderdaad ik moet honderd keer bellen voordat ie komt.

Gelukkig gaat Nuala maar 1x in de 4 maanden ofzo naar de smid, eerder hoeft echt niet..

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:18

Ik ben heel blij met zijn hoefsmid, zn enige probleem is dat hij altijd een half uur te laat komt. Maar ik meestal ook dus das geen probleem Haha!
Hij is ook niet belachelijk duur (60 euro) en ik moet op tijd een afsraak met hem maken, maar toen smiles zn ijzer eraf lag was hij er de volgende dag. Hij gaat ook nog eens super met smiles om.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: herous, Jussem, Karintich, vidya en 150 bezoekers