waneer en wat voor deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_MijnTrots

waneer en wat voor deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 14:16

hoi allemaal...
als ik zo rond om me heen kijk zie ik al veel paarden die alweer een deken op krijgen. regendekens, ze worden weer op stal gezet...

wat voor dekens hebben jullie, en waar gebruiken jullie die nou eigenlijk voor, en wanneer beginnen jullie daar mee.

mijn deken colectie:
1 regendeken ongevoert
*gaat er op als het herfst weer begint, maar voor mn paards vacht begint te groeien.
1 zweet/ onderdeken fleece
*gaat onder de regendeken als het kouder word.
1 regen winterdeken 340 gr
*als het onder de 10 graden word.
1 trailerdeken/ wedstrijddeken.
* gebruik ik weinig

heb mn colectie stevig uitgedunt, had 12 dekens, maar waarvoor

Jaimieridder

Re: waneer en wat voor deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:20

ik heb
gewone regendeken dus ongevoert.( deze zit nu op)
dan heb ik nog een outdoor regendeken van 150 gram ( die gaat er op als het van dat vieze herfst weer word
2 outdoor winterdekens
eentje van 300 gram en eentje van 400 gram. die van 300 gaat er ook op als het onder de 10 graden word, en die 400 als het vriest.

zweetdekens voor na het rijden van dat badstof
en ook nog een wedstrijddeken, van katoen. dat spreekt voor zich

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:21

Ik heb een aantal dekens, maar daar begin ik nu nog niet mee. Het is hier de komende week iedere dag nog rond de 25 graden!
Als het wat frisser word of als het heel veel gaat regenen doe ik er een ongevoerde regendeken op, en als het kouder word daar een 200 grams staldeken, en als nog kouder word een 300 grams winterdeken en als het écht ijskoud is komt daar de 200 grams staldeken weer onder. Maar op dit moment zit ik daar nog niet aan te denken.

deimiaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:23

wat een interesante topic!!
vind het zelf altijd erg moeilijk om te bepalen waneer ik wat er op moet leggen.

ik heb 2 canvasdekens, met een dunnen voering van molton en wol.
deze gaan er op als het echt herfst is snachts, en met het koude weer de hele dag.
ook nog een lekkere dikke winterdeken die ook waterdicht is als het echt heel koud word.
een zweet deken voor na het rijden, en deze is ook voor transport.

is dat genoeg?