Cerise in galop: eraf en er weer op...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Cerise in galop: eraf en er weer op...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-02 21:26

Ja inderdaad.
We waren in de binnenbak, althans voor het eerst onder het zadel in de binnenbak dus.
Galop konden we thuis niet echt oefenen met de buitenbak die nog modder is... ik wilde dat hier wel eens uitproberen en haar wat laten wennen, morgen hebben we voor het eerst les.

Maar goed, ze was eerst nogal hyper doordat ik gisteren ziek was en ze niks had gedaan en die dagen daarvoor ook al weinig.
En toen... ze werd wat rustiger in de draf en het ging redelijk goed. Ze is nog wat onevenwichtig, maar oke, toch maar galop uitproberen.
Volgens de oude eigenaresse, die met haar buitenritten maakte, had ze dit buiten al vaak gedaan.

Dus in de hoek vlakvoor de lange zijde aangesprongen in galop, nou madam bokte aan één stuk door!
Nadat ze ook nog bokkend naar links uitweek richting midden van de bak vloog ik er dus af... Boos!
Al met al had ik dus maar tien bokken kunnen uitzitten of zo...echt rodeo dus!
Ik voelde mijn linkerkuit en mijn rechterkant van mijn lichaam aardig dus ik bleef maar ff liggen...
Peter was meteen bij me, Jolanda mijn vriendin ving Cerise op die te verbaasd was om nog verder te rennen. Verward

Ik stond weer op maar het deed nog aardig zeer, dus mijn vriendin ging ff op Cerise, en toen ging het beter.
Ze had de teugels korter (kon Cerise niet naar beneden met hals en hoofd om lekker te bokken) en schopte haar goed naar voren maar niet te ver achterin haar buik, meer in de buurt van de singel aansporen.
Cerise kon dit beter hebben dan mijn gepor iets achterin en ging wel in een race-galop maar bokte niet meer zo.

Daarna ging ik er weer op.
Ondanks dat ik moet uitkijken met die chemo (niks breken/kneuzen), heb ik nog een klein rondje met haar gegaloppeerd. Dat wilde ik per se, want ja ik ben net zo koppig als m'n paardje grijnz.
En dat ging al stukken beter, 1 licht bokje bij het aanspringen maar, snel maar weer in draf, belonen en meteen daarna uitstappen.
Als er mensen zijn die tips hebben, zie ook 'Rijtechnische Problemen'... Haha!

Vandaag was ook voor het eerst dat Peter met een paard in de trailer reed. Hij heeft nog geen E-rijbewijs, maar de 1,5 paardstrailer van mijn vriendin was licht genoeg en die mag hij dus wel trekken met deze auto.
Volgende week maandag haalt hij hopelijk het E-rijbewijs, duimen allemaal! Dan gaan we ook een 2-paards trailer kopen.

Voor mij was het voor het eerst dat ik met Peter en een paard over de weg reed, zonder dat er iemand anders bij was die verstand van paarden had. Peter is nog behoorlijk leek, dus als Cerise iets zou mankeren plotseling dan zou ik zelf moeten beslissen hoe of wat...
Heel raar hoe je dan ineens die verantwoordelijkheid over je eigen paardje voelt.
Ik had wel vertrouwen in Peter, die rijdt superrustig, blijft gewoon cool. Cool
Alleen nou nog vertrouwen in mijzelf.
Dat vertrouwen in mijzelf had ik toch thuis in de tas gedaan voordat we weggingen?
Waar was dat dan ineens gebleven?
Toen ik van Cerise viel was het ook weer ergens ver weg?

Nee Dorine.
Het is niet zo dat ze nu voor eeuwig zal bokken
als ze geen zin heeft in galop
en al zou je vallen
dan kun je er altijd weer op
zoveel twijfels in jouw kop
niet doen
stop Verward

Even een smiley die mij uitlacht: *LOL* }> *LOL*
Laatst bijgewerkt door Dorine op 11-03-02 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt


Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 22:37

Wel weer heel leerzaam!
Ach, het is nog maar t begin, moet jij maar eens kijken hoever jullie over een jaar alweer zijn!
Dan rijden jullie de sterren van de hemel! Knipoog
Het komt allemaal dik in orde, trouwens heel goed van je dat je meteen weer op dr rug geklommen bent, en je niet liet kennen. Dat is een goed begin hoor! Lachen
Veel succes met de les!

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 09:58

BEDANKT BEDANKT BEDANKT

Jouw kleine gedichtje spreekt me erg aan, ben er Zaterdag twee keer hard afgebokt. Voor het eerst in 5 maanden, of hij had de lente in het hoofd of hij is niet in orde wat ik vermoed (koliekerig). Ben er wel weer opgegaan beide keren, zit nu onder de blauwe plekken. Maar jouw gedichtje zet me weer met beide benen op de grond, misschien rijden we Dinsdag wel de sterren van de hemel of anders klimmen we er weer op.
Maar met drie kleine kinderen moet ik wel voorzichtig zijn. Ik weet niet wanneer jij weer gaat rijden succes er in ieder geval mee.

Een hoefje van Gamble

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 10:28

Wat je al zegt Dorine, het komt allemaal wel weer in orde. Het is even moeilijk in het begin en tja, alle begin is moeilijk! Ik heb ook probs gehad met de galop want mijn lieffie kon ook niet galopperen. Maar zij bokte gelukkig niet haha. Haha!
Wens je heel veel succes met je les en alles komt goed!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 11:49

Ik denk dat zaterdag algemene bokdag was. Ben er ook afgevlogen omdat meneer de kolder in de kop kreeg. Joepie 1 boktsessie uitgezeten, ik al blij dat ik dat overleefd had. Maar snel gaan draven om de ergste energie kwijt te raken. Nou ja toen kwam de volgende boksessie, die kon ik niet uitzitten. grrr ben nu ook bont en blauw vooral op mijn linkerbil, zit ook erg makkelijk, en ik dacht nog wel dat ik daar genoeg stootkussens had... Haha! Haha!

Maar we gaan weer door, klimmen er gewoon weer op tot de volgende storm.

Sprakeloos

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 12:17

Kijk je wel uit?
Want we willen Dorine graag houden, maar dan wel in één stuk!
Ik hoop maar dat het vanaf nu gewoon tig keer beter gaat, en zorg maar goed dat er wat mensen op de uitkijk staan... Niet zo eng meer doen hoor!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 13:44

heb je nog errug pijn? Scheve mond
nouja volgende keer weer een nieuwe poging Cool


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dandy200, Dark7, Herfstblad, jusdepomme, Ptl4ever en 158 bezoekers