Morgen een menrit in de bossen bij Epe. en het verslag.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Morgen een menrit in de bossen bij Epe. en het verslag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-02 17:35

Ik heb morgen heel onverwachts een bosrit in Epe met Radja.
Dus iedereen die daar in de buurt wonen en een vos-arabiertje met wagentje in volle vaart voorbij ziet gaan heeft kans dat ik er bij op de bok zit.

Morgenochtend om half 8 vertrekken we. morgenavond horen jullie wel hoe het was.

heb er nu al zin in alle spullen liggen klaar, dus morgen kunnen we inladen en wegrijden.



HET VERSLAG.

Mijn wekker ging om half 6 in de morgen. Zou om kwart over 7 op stal zijn maar omdat ik weet dat Radja zich niet schoonhoud was ik er om 7 uur al.
Was haar net aan het rossen toen kwamen vrienden en kennisen van Ome Cor aan en kon nog net een staartbandage aanbrengen want Radja scheurt heel erg en toen de vrachtwagen al op.
Ik reed mee in de andere vrachtwagen waar de beide marathonwagens in stonden.
Om kwart voor 10 waren we in Tongeren en er was nog niemand dus rustig uitgeladen en ik ben Radja gaan poetsen.
Toen ik bezig was kwam iedereen aanrijden.
Om half 11 zijn we gaan inspannen, want om 11 uur zouden we wegrijden.
Ik ben vast wat rond gaan stappen met haar zodat ze beetje los is.
Toen hoorde we dat het daar door regenval erg mulzand zou zijn dus heb ik afgesproken dat ik bij iemand anders op de wagen mee zou gaan en bij die man mocht ik ook mennen, die had 2 friesen voor de wagen staan nou dat is heel wat zwaarder in me handen dan zo kleine pony hoor, heb er spierpijn van gewoon.
Onderweg maakte we een stop op een parkeerplaats voor auto's. Toen kwam de boswachter heel boos aan of we op wilde rotten want hier mochten geen paarden komen volgens hem. Maar onder aanspanningen en onder het zadel zit een verschil probeerde wij hem netjes uit te leggen, want met een wagen mag je op de verharde wegrijden is mij verteld, dus wij netjes gebleven en toch maar verder gegaan, we moesten het ruiterpad op van hem, maar ik reed met die friezen voorop dus wilde dat pad op draaien, bleek je met een kar er nog en eens op te kunnen dus gewoon fietspad op gegaan stukje en effe verder op zijpad opgegaan heel hard in draf maar gegaan zodat hij ons niet achterna kon.
Toen waren we wel op het pad voor aanspanningen maar we waren de weg kwijd, dus via een weg waar je helemaal niet mocht rijden stukje teruggereden om toch de route te vervolgen, gelukkig die man niet meer gezien.
Om half 4 waren we bij het begin stuk terug van waar we begonnen zijn.
De paarden maar ook de mensen waren moe maar voldaan van de rit.
Paarden lekker afgetuigd en lekker op de wagen met een netje hooi.
Toen alles ingepakt was zijn wij richting huis gereden en waren om kwart voor 7 thuis.
Vluk Radja op stal ging gelijk liggen rollen en toen ben ik ook naar huis gegaan. Thuis heerlijk gedoucht en gegeten en toen me bed in want ik was gesloopt.

We waren totaal met 17 aanspanningen vanuit het Westland gekomen om daar te rijden en het was heel leuk.

Nu willen we misschien over paar weken nog ergens gaan rijden maar waar weten we nog niet, want moet rekening houden met kleine pony's die niet gehele tijd door mulzand kunnen rijden.

Dus iemand die nog wat weet hoor ik het graag via de mail.
Laatst bijgewerkt door Paulien op 11-03-02 18:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 17:58

Hoe was het? Met een paar weken hebben wij een menrit in Bronneger (Drenthe). Ik ga waarschijnlijk onder het zadel mee, als ik tenminste vervoer heb. Anders ga ik ook bij de een of de ander op de kar...

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-02 21:14

het was heel gaaf en zeer vermoeiend dus schrijf het verslag morgen wel duik nu zo me bed iin

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 21:17

Ben je bij de Dellen geweest???
Daar ga ik ook wel eens rijden (OP paard) is wel mooi bos ja.
WIj gaan er altijd 1 x in t jaar heen met de club en dan gaan we daarna lekker eten bij t restaurant daar. Errug leuk!

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-02 21:20

nee we zijn vanaf een parkeerplaats vertrokken in de buurt van Tongeren. Iemand die daar een camping heeft heeft ons rondgeleid.

Zelfs nog ruzie met boswavhter gehad maar dat lezen jullie morgen wel ga nu slappie doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 22:22

Ik ben benieuwd naar je verslag Party!!
Weltrusten.

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 18:31

HET VERSLAG STAAT HIER BOVEN