Koele kikker

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Koele kikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 17:19

Wat is die Laiser toch een koele kikker vandaag.

Een stukje van de bosweg en het stuk, waar we altijd de auto's parkeren wordt vandaag helemaal afgegraven en dan komt er over een paar dagen asfalt te liggen. (Nu is het nog zandweg.) Een grote graafmachine en een wagen die het zand afvoert zijn dus de hele dag al bezig.
De paarden staan heel rustig in de wei te grazen en te aanschouwen wat er allemaal gebeurt.

Ik wilde nog wel rijden dus moest ik Laiser uit de wei halen, langs die machines en uiteindelijk maar in de binnenbak gaan rijden. (Het graven gebeurde pal naast de buitenbak.

Laiser liep heel relaxed met me mee de wei uit richting het "lawaai". Omdat er zand was gestort op het stukje van de wei naar de parkeerplaats, werd hij wel een tikkeltje nerveus, maar liep gewoon braaf mee.
Toen opeens zag hij de graafmachine en ik nam rustig de tijd om de machinist te laten zien dat ik er was met mijn paard. (Ik had hem vooraf ingelicht.) Hij stopte met bewegen en liet ons voorbij gaan.
Een stap naar beneden en over dat gevlekte zand lopen. (Ik had verwacht dat Laisertje hier niet zo graag langs wilde gaan, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit...)
Laiser liep als een mak schaap achter me aan richting de stallen en zette nog geen pas opzij. Ook niet toen de graafmachine weer verder ging toen we alweer een stuk verder waren.
Laiser zal wel gedacht hebben :"I'm Cool Cool ".
Na een uitgebreidde poetsbeurt gingen we naar de binnenbak. Je hoorde duidelijk dat ze naast de bak bezig waren. Toen ik op wilde stijgen, wilde Laiser al naar de plek van het geluid lopen..., Leuk maar ik kan niet opstijgen als Laisertje gaat lopen (Daar is hij net iets te hoog voor. Tong uitsteken ) Dus opnieuw stil gezet en poging twee. Gelukkig bleef hij nu wel staan. Toen hij mocht gaan lopen, liep hij regelrecht op het geluid af en voelde heel zelfverzekerd aan. (Ja echt ik heb het nog steeds over Laiser Knipoog )
Alles werd goedgekeurd en we zijn gaan rijden. In eerste instante wilde hij zich niet helemaal geven, maar uiteindelijk was hij helemaal los, achterhand erbij en niets in mijn handen. En dat terwijl het net buiten de bak zo'n vreselijk herrie was.
Na het rijden heeft Laiser natuurlijk weer even heerlijk gerold en stond er weer een heerlijke slobbermaaltijd met wortel voor hem klaar. Vork
Daarna heb ik hem weer terug gebracht naar de wei. En nu gingen de werkzaamheden gewoon door. En mijn Laisertje?
Laiser is cool, Laiser is geweldig, Laiser is the best. (Heb ik je zo genoeg geprezen Laiser voor je "heldendaad"? Schijnheilig )
Laiser liep als een koele kikker terug naar de wei en maakte zich nergens zorgen om.
En in de wei moest hij natuurlijk wel meteen even aan zijn buurvrouw vertellen wat er nu allemaal gebeurde daar verderop.


HIer zie je nog foto's van de koele kikker:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=45976&highlight=
Laatst bijgewerkt door Mickey op 08-03-02 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 18:38

hihi. Leuk verslag. Zie het helemaal voor me. Jij helemaal voorbereid en dan gebeurt er niets.

knap van 'laisertje' hoor (tje...en hij is al zo groot Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 19:13

Heerlijk zeg zo'n paard! Hij voelde zich vast erg stoer dat hij zo koel bleef!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 19:24

Katrien schreef:
Heerlijk zeg zo'n paard! Hij voelde zich vast erg stoer dat hij zo koel bleef!

Jaaa, hij groeide meteen een meter de lucht in. Zo geweldig vond hij het.
Hij dacht volgens mij echt.
I'm cool Cool , very cool Cool .

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 17:49

machines zijn ook niet eng, die eten je niet op. Dat in tegenstelling tot biobakken en Jack Russels, die willen nog wel eens 600 kilo paard van de wqeg plukken Haha!