De Bit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 20:16

[quote="Cassidy]Ik geloof dat het is dat, àls je beslist om wedstrijden te gaan rijden, je dat apepakkie voor dat dagje voor lief neemt. En dat doe je dan vrijwillig, omdat je zo nodig die wedstrijd wilt rijden. Aan jou de keus.

.[/quote]

Ik ga hier niet veel over zeggen, maar Cassidy hier dring je wel door tot de kern van de zaak.
Als jij dus beslist om daar te willen staan zul je je ook aan de kledingvoorschriften moeten houden en dat is dus precies hetzelfde als met wedstrijden rijden.
Als die man wil dat iedereen daar in ruitertenue op stal komt is dat zijn beslissing want het is ook zijn stal en dan heb je je daar maar naar te conformeren.
En ach, of je nou een spijkerbroek of een rijbroek draagt om te longeren, wat maakt dat nou uit. Verkleden moet je je waarschijnlijk toch.

Maar ik ga nu naar stal om in mijn oude spijkerbroek Knipoog mijn knolletje buiten te gooien.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 21:26

Dat dhr. Swaab wil dat zijn stal(lees mensen) er economisch verantwoord uitziet is tot daar aan toe. Dat een aantal aspirant klanten zullen zeggen 'leave it' is hun keus, hij kan het zich blijkbaar veroorloven.

Maar ik vraag me toch af; als ik met een versleten spijkerbroek aan duidelijke koopsignalen afgeef naar een paard van een ton, zou hij dan ook zeggen 'leave'.... }>

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 21:28

Probeer het eens Haha!

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 21:29

HA HA, dalijk gooit hij de rode loper uit en en waar haal ik dan een ton vandaan... Haha!
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 08-03-02 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 21:29

Fitzroy schreef:
[quote="Cassidy]Ik geloof dat het is dat, àls je beslist om wedstrijden te gaan rijden, je dat apepakkie voor dat dagje voor lief neemt. En dat doe je dan vrijwillig, omdat je zo nodig die wedstrijd wilt rijden. Aan jou de keus.


Ik ga hier niet veel over zeggen, maar Cassidy hier dring je wel door tot de kern van de zaak.
Als jij dus beslist om daar te willen staan zul je je ook aan de kledingvoorschriften moeten houden en dat is dus precies hetzelfde als met wedstrijden rijden.
[/quote]

Je neemt me de woorden uit de mond!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 21:31

Ik ga helemaal mee met Sonja...
Ik loop altijd in rijbroek met stalschoenen en chaps, of rijlaarzen die goor zien van de modder, en zo'n lekkere ouwe fleecetrui onder mijn rijjas.
Heerlijk, ik zie er niet uit als ik thuis kom, maar ach, dat zie ik toch nooit grijnz.
Wij hebben op stal weinig luxe, maar wel wei, en dat vind ik erg belangrijk, dat de paarden in elk geval lekker buiten kunnen rennen.
Kledingvoorschriften?
Bij ons mag je niet naakt lopen als het vriest.... }>

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 22:07

John Swaab is een van weinige aristocraten binnen de paardensport in Nederland. Of je het er mee eens bent of niet, er zijn nog maar weinig die de paardensport nog op zo'n manier uitdragen en dat vind ik iets om te koesteren. Cool

Ik ben zelf westernruiter in spijkerbroek (zonder piercings) maar kan een dergelijke opstelling zeker waarderen ookal past het niet bij de tak van sport waar ik voor gekozen heb.

We moeten mensen in hun waarde en gebruik maken van de onmetelijke kennis die deze oude "jonge" cracks bezitten en heel graag willen overdragen. Knipoog

Het is inderdaad enorm netjes bij John en daar is hij terecht trots op. En ik moet je eerlijk zeggen dat de meerderheid van de staleigenaren in Nederland daar wel eens een voorbeeld aan kunnen nemen. Want tsjonge, tsjonge, het is toch vaak een vieze bende op veel stallen. Misselijk

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 22:46

Het valt me op dat Prima alleen leest wat hij wil lezen. Overigens graaft hij weer zijn eigen graf door te zeggen dat wij degene zijn die het verkeerd begrijpen, terwijl die dingen die Buitenzorg opnoemende, over het feit dat hij alleen van mensen houdt die naar zijn pijpen dansen, toch echt in zijn berichten terug te vinden zijn. En dan hebben WIJ een probleem met lezen, terwijl hijzelf niet eens meer weet wat hij nou daadwerkelijk geschreven heeft. Zeer korte-termijn geheugen.

Maargoed, over dat wedstrijdkleding gebeuren: je neemt dat apepakje inderdaad voor die ene dag voor lief. Overigens verschilt mijn wedstrijd outfit niet veel van wat ik dagelijks aanheb (westernruiter Haha! ). Op de hoed na dan.

ConcordeJarig

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 22:55

gatverdegatver
meneer wil een bepaald 'publiek' in zn stal, 'ehhhm, als u geen kentucky broek draagt, geen bmw rijd of geen villa bewoont, kunt u vertrekken'.
Kakkers duz
ik heb het stuk ook gelezen, hij zal r wel verstand van hebben hoor, maar ik blijf t een arrogante z*k vinden!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 23:03

Swaab heeft ruiters en paarden wat te bieden. Maar hij vraagt ook iets van ze terug. " Ik vind dat iedereen correct gekleed moet zijn. Niet op het paard in spijkerbroek en gympen en geen hoofd vol met piercings. Wij hebben een sport met traditie. En het is tijd voor terug naar normaal. Als je rijdt, dan ben je als ruiter gekleed en heb je het haar vastgebonden"

als hij dat zo wil, dan volg ik ff iets niet.
want wat is het normale dan???
want hij heeft het dus over vroeger, maar over hoeveel vroeger dan wel niet?
en over Nederland vroeger of what ever?

want het was toch zo dat vroeger de boerenjongens de trekpaarden uit de wei trokken en in hun kloffie (overall, klompen ed, je snapt het wel) er op gingen zitten, met of zonder zadel, misschien nog een hoofdstel (wat dan waarschijnlijk gewoon een deel was van het karretuig hoofdstel) of anders een halster met een touw eraan en dan hun ritje gingen maken.
dat groeide uit tot paarden bij elkaar laten komen en dan laten zien wat ze ermee kunnen.
en dat is later zeer uitgebreid gaan groeien tot wat het nu is.

ik snap hem niet, hij mag best zeggen dat en dat moet je aan (het is aan de mensen of ze er willen staan, ik dus niet met al die poeha om me heen en al dat arrogante gedoen dan ook nog), maar dan moet hij niet doen of hij het opnieuw wil uitvinden, want A, er zijn veel dingen veranderd sinds vroeger en dat wil ik toch echt niet allemaal meer terug, leve de vooruitgang zullen we dan maar zeggen.
en B, wie bepaalt dat het normaal is?
hij in zn eentje dacht ik toch niet.

en tja, ik had het verband met wedstrijden en dat verplichte apepakkie ook al getrokken, iemand voor mij zei het ook al.
das idd maar 1 maal in de zoveel tijd.
maar daar zeggen ze niet dat het normaal is, ze verplichten je het alleen maar, dat is opgesteld zodat iedereen er hetzelfde uitzag, dat daar niet op werd beoordeeld, of je nou rijk of arm was.
en als je je daar niet aanhoud, kun je ook geweigerd worden, idd.

ach, het is aan de ene kant zo krom als het maar kan wezen, maar aan de andere kant zit er ook wel wat in.

toen ik vanmiddag wegging nadat ik mijn stukje had geplaatst, stond het nog maar op de 2e pagina, in een halve middag zijn dat er in totaal al 5 geworden, het zit de mensen wel hoog.

want waarom is een rijbroek normaal geworden bij het Engelse rijden?
omdat iemand zo'n broek heeft uitgevonden en veel mensen daar tevreden over waren.
maar ik vind niet dat hij kan gaan zeggen wat jij moet dragen, het is je hobby en jij betaalt hem (ook nog eens veels te veel voor het weinige wat hij jou te bieden heeft) en dan moet hij ook nog eens eisen aan jou stellen wat betreft kleding?
dacht het niet.

nogmaals, ik zou er niet willen staan (belangrijkste punt blijft toch mijn paard en haar welzijn, en die gaat achteruit bij het niet in de wei staan, net zoals bij andere paarden) omdat
A, geen wei's (komen ze dan ooit wel eens los, in de bak ofzo en als dat zo is, dat kan dus wel? waarom dan niet in de wei?).
B, die hele sfeer lijkt me daar niet te doen, lees lijkt, want weet het niet uit eigen ervaring. maar daar gaat het dus vooral om dat je geld hebt (kijk naar de stalprijs bijv).
C, hun omgang met paarden vind ik niet ok (geen vrijheid voor hun paard en er zal nog wel veel meer zijn).
D, heb er het geld niet voor over (wel voor mijn paard, maar niet voor die stal), gebruik het liever voor iets anders, bijv voor iets waar je paard wel blij mee wordt.
E, ik pas er niet tussen met mijn meningen, aangezien ik mijn paard wel even die vrijheid wil gunnen, op dit moment geen wedstrijden rijdt, mijn paardje blijkbaar maar zo'n mormel is die ik niet voor een ton heb gekocht en tja, je paardje moet dan toch wel een afstammeling zijn van hier tot ginder, en dan heb ik het nog niet eens over de leeftijd, want ze is al zooooooooo oud (lees 10 jaar, NOT dus) en ga nu pas voor het eerst echt met haar starten terwijl ze al 10 is in de B.
F, en nog zoveel meer wat me tegen staat/spreekt als ik het zo hoor.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 23:13

Concorde schreef:
meneer wil een bepaald 'publiek' in zn stal, 'ehhhm, als u geen kentucky broek draagt, geen bmw rijd of geen villa bewoont, kunt u vertrekken'.
Kakkers duz


Beperk je tot de feiten. Dit zijn stuk voor stuk dingen die je zelf verzint. Ik vraag me af waar ze op gebaseerd zijn. Niet op feiten in ieder geval. Dat je zijn visie op jouw manier interpreteert is ok, maar verbindt daar dan geen conclusies aan, stel het niet alsof het de enige waarheid is.
Iedereen die in een villa woont, in een bmw rijdt en een kentucky broek draagt is dus een kakker? Vind ik wel erg kortzichtig!
En wat is er mis met kakkers? Is ook maar gewoon een benaming hoor, een hokje waar je iemand in stopt.

Ja ik draag Kentucky. Kwaliteit heeft een naam. Ja ik woon in een villa. Kan ik ook niets aan doen, hebben m'n ouders bedacht. We hebben geen BMW, wel een mercedes, maar ik rij in een peugeotje van m'n moeder of op de fiets. Tjongejonge wat ben ik een kakker zeg! Oh nee, toch niet, want de BMW ontbreekt, heb ik even mazzel!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 23:19

Margreet schreef:
Beperk je tot de feiten. Dit zijn stuk voor stuk dingen die je zelf verzint. Ik vraag me af waar ze op gebaseerd zijn. Niet op feiten in ieder geval. Dat je zijn visie op jouw manier interpreteert is ok, maar verbindt daar dan geen conclusies aan, stel het niet alsof het de enige waarheid is.
Iedereen die in een villa woont, in een bmw rijdt en een kentucky broek draagt is
dus
een kakker? Vind ik wel erg kortzichtig!
En wat is er mis met kakkers? Is ook maar gewoon een benaming hoor, een hokje waar je iemand in stopt.

Ja ik draag Kentucky. Kwaliteit heeft een naam. Ja ik woon in een villa. Kan ik ook niets aan doen, hebben m'n ouders bedacht. We hebben geen BMW, wel een mercedes, maar ik rij in een peugeotje van m'n moeder of op de fiets. Tjongejonge wat ben ik een kakker zeg! Oh nee, toch niet, want de BMW ontbreekt, heb ik even mazzel!


Nou, ik vind je wel een kakker, bmw of niet! Haha!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 23:32

XoNo schreef:

Nou, ik vind je wel een kakker, bmw of niet! Haha!


Wat je vindt moet je bij de politie brengen Tong uitsteken

Van mij mag je dat vinden hoor, kan ik echt niet mee zitten.
Maar mag ik vragen waarom je dat vindt? Op welke indrukken baseer je dat? En nee, niet naar woonplaats kijken, dat is buiten mijn wil om gegaan en ik ben daar ook niet geboren.

(je hebt wel een beetje gelijk hoor, waar je mee omgaat wordt je mee besmet, pas me aan aan m'n omgeving, net hoe je het noemen wilt)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 23:35

Was eigenlijk een geintje, maar ik ben blij dat je het zelf zegt Haha! Knipoog Was gewoon een leuke (tenminste, vond ik) reactie op je reactie op Concorde.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 23:45

Tja, kan het moeilijk ontkennen. Het is nou eenmaal niet anders, zal er mee moeten leren leven, heb me er maar bij neergelegd. *LOL* Tong uitsteken

Maar het kan echt nog erger hoor! Vergeleken met sommige mensen ben ik gewoon een boer. (Nee er is niets mis met boeren voordat ik dat weer op m'n dak krijg Tong uitsteken )

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 23:47

Margreet schreef:
Tja, kan het moeilijk ontkennen. Het is nou eenmaal niet anders, zal er mee moeten leren leven, heb me er maar bij neergelegd. *LOL* Tong uitsteken

Maar het kan echt nog erger hoor! Vergeleken met sommige mensen ben ik gewoon een boer. (Nee er is niets mis met boeren voordat ik dat weer op m'n dak krijg Tong uitsteken )


Ach, ik woon in een achterbuurt van Rotterdam, heb een tattoo, woon in een doodnormaal rijtjeshuis (en ben het niet eens met Prima). Ik ben dus asociaal. Gelukkig weet ik uit ervaring dat het ook erger kan Haha!

En over boeren, ik mocht willen dat ik een boer was Haha!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 23:56

XoNo schreef:
Ach, ik woon in een achterbuurt van Rotterdam, heb een tattoo, woon in een doodnormaal rijtjeshuis (en ben het niet eens met Prima). Ik ben dus asociaal. Gelukkig weet ik uit ervaring dat het ook erger kan Haha!

En over boeren, ik mocht willen dat ik een boer was Haha!


Oei! Ik weet niet of ik wel met jou kan converseren (denk er een zeer hete aardappel bij) hoor, moet wel een beetje aan m'n reputatie denken *LOL*

En ik wil echt geen boer zijn want koeien maken van die vieze vlekken Tong uitsteken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 00:22

heerlijk om deze discussie over de omhooggevallen heer Swaab te lezen. Deze man pretendeert bij de top te horen en wenst dus dito ruiters op zijn pensionstal. Hij heeft veel te bieden, ja zoveel, dat hij ooit heeft geprobeerd mijn paard te rijden. Mijn paard heeft pas ECHT mensenkennis. Hij begroef zijn hoeven in het zand en dacht, bekijk het maar. Helaas kan de heer Swaab met dit soort nederlagen niet echt sportief omgaan Haha! Tja zeker als je op en top op een paard gaat zitten, is de blamage des te groter als je er geen beweging in krijgt. Deze man is een grote hoop lucht en ik verwacht dan ook dat zijn klanten niet veel meer inhoud zullen hebben Tong uitsteken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 00:29

hotdog schreef:
heerlijk om deze discussie over de omhooggevallen heer Swaab te lezen. Deze man pretendeert bij de top te horen en wenst dus dito ruiters op zijn pensionstal. Hij heeft veel te bieden, ja zoveel, dat hij ooit heeft geprobeerd mijn paard te rijden. Mijn paard heeft pas ECHT mensenkennis. Hij begroef zijn hoeven in het zand en dacht, bekijk het maar. Helaas kan de heer Swaab met dit soort nederlagen niet echt sportief omgaan Haha! Tja zeker als je op en top op een paard gaat zitten, is de blamage des te groter als je er geen beweging in krijgt. Deze man is een grote hoop lucht en ik verwacht dan ook dat zijn klanten niet veel meer inhoud zullen hebben Tong uitsteken


*LOL* Waarom krijg ik nu het beeld van een beginnend skier met de meest dure en exclusieve skiuitrusting in de beginnersklasse op de "idiotenheuvel" voor ogen? *LOL*

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 00:35

Hoi hotdog, welkom op bokt. leuk dat je er bent. Gezellig dat je je even voorstelt.

Leuke anekdote, maar er kan ook een andere kant aan het verhaal zitten: Hoe goed is jouw paard afgericht? Dat iemand er niets mee kan betekent niet automatisch dat jouw paard zo'n topper is.
Ik ben echt niet zo'n goede ruiter, maar ik heb ook wel eens op een paard gezeten waar ik geen beweging in kreeg, bleek dat het dier gewend was om een rotschop te krijgen om te gaan lopen, een normale kuithulp kende dat beest niet. Ik bedoel maar.....
Misschien heeft jouw paard wel een geweldige gebruiksaanwijzing, kun je men. Swaab niet kwalijk nemen dat hij die niet kent.

Is natuurlijk niet gezegd dat dit allemaal waar is, maar ik vind je verhaal toch wel wat kort door de bocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 00:38

mijn paard is prima afgericht, hij was toen nog van mijn instructrice, een GP amazone. Ik denk dat meneer Swaab gewoon niet zo handig is als hij zelf pretendeert. Overigens denk ik dat jij prima op die stal zou passen Tong uitsteken

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 00:42

Zou best kunnen. En wat dan nog?

Mag ik vragen wie jouw instructrice is? Ik les zelf ook bij een GP amazone.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 00:47

Er wordt hier alsmaar gesproken over BMW's, ik wil wel even kwijt dat je bij een BMW niet zozeer moet kijken naar het type of serienummer, maar liever naar het bouwjaar!
Meneer Swaab heeft een knap spul en hij mag zelf uitmaken hoe hij daar mee omgaat.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 00:58

he hallo
ik kreeg laatst een uitnodiging in de bus, er was een clinic op dat nieuwe spulletje van john swaab
mijn opa kent die man al heel lang en in de draverswereld staat hij bekend als oplichter
het is mischien een luxe stal, en daar betaal je gewoon voor
nou staat mijn paard ook op een luxe stal hoor
ik betaal per maand 725 gulden dat vind ik ook veel geld, en daarvoor staat hij nog in een buitenbox ook
het gaat er denk ik niet om hoe duur en hoe luxe het is, het gaat erom dat jij het naar je zin ehbt en nog veel belangrijker dat je paard zich thuis voelt

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 01:02

kojack schreef:
he hallo
ik kreeg laatst een uitnodiging in de bus, er was een clinic op dat nieuwe spulletje van john swaab
mijn opa kent die man al heel lang en in de draverswereld staat hij bekend als oplichter....


He, da's banketstaaf, ik heb ruim 14 jaar in de drafsport gezeten en ken hem niet Verward Zal eens navragen bij mijn bekenden binnen de drafsport....ben wel benieuwd naar hun meningen.