De Bit

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 18:54

Zo wat is het weer een leuke discussie geworden Haha! maar om weer o'-topic te blijven:

Ik denk dat het meneer Swaab zijn goed recht is om deze regels te stellen. Het is zijn stal en daar is hij de baas. Dat zijn stallen leeg dan blijven is dus zijn eigen schuld. Als zijn regels je niet zinnen dan moet je maar op zoek gaan naar een andere stal..
Ik zeg niet dat ik op zo'n stal zou willen staan. Alsjeblieft niet. Ik vind de stalling veel te duur, m'n paardje zou er geen leven hebben (is gewend aan hele/halve dagen buiten lopen) en bovendien loop ik ook graag in een spijkerbroek en slobber t-shirt rond te banjeren zonder dat ik daar opmerkingen over krijg Haha!

Don't hate me cause you ain't me!


janpietenklaas
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 12:36

Hallo allemaal.

Ik ken Club Cercle Hippique. Het is een fantastische stal, waar allemaal leuke mensen staan. Er is geen haat en nijd onderling.
Meneer Swaab is echt een hele toffe, leuke, gezellig en vooral grappige man! Ik snap niet waar iedereen het over heeft. Hij heeft oog voor iedere ruiter van welk niveau dan ook, en het interesseert hem echt niet of je in een dure auto rijdt of in een oud brik. Ook hoef je niet in dure kleren op je paard te zitten. Voordat iemand vooroordelen heeft over de manier van het dragen van kleding, stel ik voor dat je eerst een gaat kijken hoe iedereen er daar bij loopt. Het is schoon en er zitten geen gaten in, maar het is echt niet gloednieuw en dat wordt ook zeker niet van je verwacht. De accomodatie is echt fantastisch. En de stalling is opzich niet duur als je kijkt wat je er voor krijgt.
Ik kom zelf uit Groningen en heb acht maanden op de stal van John Swaab gestaan (helaas moest ik weer terug naar Groningen, omdat ik daar studeer). Voordat ik hier naartoe ging, was ik bang dat het inderdaad allemaal koude kak zou zijn dat daar rond loopt, in de duurste kleren en mooiste spullen. Nou dat is dus niet zo. Het ziet er gewoon netjes uit omdat daar keihard voor gewerkt wordt. Verder hoef je niet een heel duur paard te hebben of ontzettend goed kunnen rijden. Je hoeft niet eens wedstrijden te rijden. Het enige wat meneer Swaab belangrijk vindt is de instelling die de mensen naar hun paard toe hebben. Niet boos en nijdig, maar begrijpend en zoals ook in het stuk staat, blij als het paard begrijpt wat je bedoelt. Dat vindt hij belangrijk en dat is ook belangrijk. Ik kan nog veel meer vertellen, maar helaas moet ik nu naar college. Ik ben benieuwd naar vragen en reacties.
Alleen nog dit: ik ben ook maar een gewone Groningse boerenmeid, die heel graag wil leren paardrijden en absoluut niet hou van te duur en te kak. Ik kan iedereen vertellen dat dat bij meneer Swaab ook niet belangrijk is. Hij is niet streng, maar duidelijk en hij weet wat hij wil. Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad in Nederhorst den Berg en zou er zo weer heen gaan (maar Groningen is wel 'ver' weg).

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 15:15

Nou Janpietenklaas, zo zie ik het ook. Het is ook niet te duur voor wat je ervoor terug krijgt. Alleen het is helaas niet voor iedereen weggelegt. Die regels van hem, daar kan ik heel goed inkomen en heel goed begrijpen. Wat dat betreft vind ik het een welkome afwisseling op het bestaande aanbod van stalling.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 21:12

Ik ben zelf ook van stal verwisseld voor het welzijn van mijn paardje, zelf ben ik er weinig op vooruit gegaan denk ik, maar hij zeer zeker. Hij kan nu leven zoals een paard (hopelijk Haha! ) zou willen, lekker buiten in het zand en in de wei, met soortgenootjes, gezond voer, en een lekkere stal voor als het nat of koud is...

De stallen waarvan mensen vaak zeggen dat ze zo supermooi en geweldig zijn, zijn meestal de stallen waar de paarden 23 en een half uur per dag binnen staan. Zo was ik vandaag op de Acedemy van Tineke Bartels, prachtig complex, prachtige stallen, volgens J. Bartels zo gebouwd dat de paarden niet naast elkaar maar in een soort kudde vorm staan Verward. Is het super lekker zonnig weer vandaag, staat er 0,0 paard in de wei...... dat gaat er bij mij dus niet in. Dan maar geen luxe voor mij, het welzijn van je paard is toch zeker belangrijker! En die eisen, tsja, mij lok je er niet mee, ik ga niet 400 gulden uitgeven voor een rijbroek die vervolgens onder gekwijld wordt hoor...dahaaagg. Geef mij maar mijn spijkerbroek...

Grtz Elise Party!!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 21:50

Nou, Gips staat dus op zo'n stal zonder weidegang. En tjongejonge wat heeft ze het slecht. Gaaaap

Ze heeft een grote stal (veel groter dan de gemiddelde 3x3), kan contact hebben met haar buurpaarden als ze dat zou willen. Jammer genoeg maakt ze alleen maar ruzie met 1 paard waardoor ze allebei hun benen kapot meppen tegen de muur, dus die kant hebben we maar dicht gemaakt, jammer dan, echt gezellig was het toch niet.
Ze komt zeer veel buiten, zeker gezien de beperkte mogelijkheden. Grote paddock waar ze regelmatig in mag. Vaak grazen aan de hand. Veel buitenritten die ze helemaal geweldig vindt. Veel afwisseling in het rijden en als klap op de vuurpijl een zomervakantie van minimaal 4 weken waarin ze naar het land gaat en een maand lang niets anders doet dan vreten en met andere paarden stoeien.

Helaas heb je hier in de buurt geen pensionstallen die én goede faciliteiten (hierbij gaat het ons vooral om de binnenbak) én goede uitrijmogelijkheden én weidegang én goede verzorging én goede stallen hebben. Nu hebben we in ieder geval 4 van de 5 en we lossen het op door haar in de zomer ergens anders naar toe te brengen.
Zou het graag anders zien, maar haar welzijn is prima voor elkaar en ik heb absoluut niet de indruk dat ze zich niet goed voelt of iets te kort komt.

Nulla tenaci invia est via

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 23:34

Margreet schreef:
Nou, Gips staat dus op zo'n stal zonder weidegang. En tjongejonge wat heeft ze het slecht. Gaaaap

Ze heeft een grote stal (veel groter dan de gemiddelde 3x3), kan contact hebben met haar buurpaarden als ze dat zou willen. Jammer genoeg maakt ze alleen maar ruzie met 1 paard waardoor ze allebei hun benen kapot meppen tegen de muur, dus die kant hebben we maar dicht gemaakt, jammer dan, echt gezellig was het toch niet.
Ze komt zeer veel buiten, zeker gezien de beperkte mogelijkheden. Grote paddock waar ze regelmatig in mag. Vaak grazen aan de hand. Veel buitenritten die ze helemaal geweldig vindt. Veel afwisseling in het rijden en als klap op de vuurpijl een zomervakantie van minimaal 4 weken waarin ze naar het land gaat en een maand lang niets anders doet dan vreten en met andere paarden stoeien.

Helaas heb je hier in de buurt geen pensionstallen die én goede faciliteiten (hierbij gaat het ons vooral om de binnenbak) én goede uitrijmogelijkheden én weidegang én goede verzorging én goede stallen hebben. Nu hebben we in ieder geval 4 van de 5 en we lossen het op door haar in de zomer ergens anders naar toe te brengen.
Zou het graag anders zien, maar haar welzijn is prima voor elkaar en ik heb absoluut niet de indruk dat ze zich niet goed voelt of iets te kort komt.


Nou Margreet...dan eindig ik het wel voor je! *LOL*

AMEN! Haha!

Ik heb overigens ook maar 4 van de vijf...goede stalling, weidegang, goede verzorging, goede faciliteiten, maar helaas...geen goede uitrijmogelijkheden...maar ja, die neem ik op de koop toe Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 07:33

Ach, ik vind ook dat je moet roeien met de riemen die er zijn.
Ik denk dat menigeen van Bokt nooit zou willen staan waar ik nu sta, er zijn nl. bijna geen faciliteiten, maar zolang mijn paard geen weef-, trap-en gilgedrag vertoont, ga ik er vanuit dat hij het prima naar zijn zin heeft. In tegenstelling tot de vorige stal met super faciliteiten en weidegang, maar hij voelde zich er doodongelukkig.....
Dan maar geen weidegang en binnenbakken maar wel een paard dat lekker in zijn vel zit.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 08:30

Fitz heeft gelijk. Mijn paard heeft ook geen weidegang, maar wel een buitenbak waar hij iedere dag een uurtje of langer in mag rondstoeien. Ik geloof niet dat hij erg ongelukkig is, want ook hij vertoont geen bijt/trap/gil/weefgedrag. Maar hij heeft wel weer een stal van 4x4. Ik heb geen binnenbak en daar word ík wel eens ongelukkig van, maar verder denk ik dat ik het erg getroffen heb. En zomers ga ik af en toe met hem grazen op de dijk.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 12:54

Carys schreef:
Er wordt hierbij even 1 ding vergeten: het paard zelf. Contact met soortgenoten zou voor mij een vereiste zijn en blijkbaar is dat daar niet mogelijk (ik ken alleen de oude stallen). En als weidegang ook niet mogelijk is (niet dus) zou het voor mijn paarden geen optie zijn.


juist!!! ik sta zelf op de netste stal waar ik tot nu toe gestaan heb, gezellige mensen, het ziet er altijd netjes uit, wordt elke zomer geverfd ed. en als je paard niet goed gaat dan stapt mijn trainer er op z'n vrije dag net zo makkelijk in z'n klompen en z'n joggingbroek erop, daar ben ik blij mee. hij weigert ook mensen die bij ons op stal komen, maar doet dat niet op uiterlijk/paard/auto/inkomen maar op het feit dat ie vol staat of omdat hij denkt dat ze er niet tussen passen. mensen die hun paard op z'n vrije dag niet uit z'n hok halen komen er niet in!
uitrijmogelijkheden zijn er bij ons niet, maar zoals mijn paard erbij staat en voor de mentaliteit en sfeer bij ons op stal heb ik dat er voor over.

Time flies like an arrow, but fruit flies like banana

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 16:57

Carys schreef:
Er wordt hierbij even 1 ding vergeten: het paard zelf. Contact met soortgenoten zou voor mij een vereiste zijn en blijkbaar is dat daar niet mogelijk (ik ken alleen de oude stallen). En als weidegang ook niet mogelijk is (niet dus) zou het voor mijn paarden geen optie zijn.


Tja, Gips heeft dan wel geen weidegang (zie mijn reactie hier boven) maar ze kan wel contact hebben met haar soortgenoten op stal. Gevolg: 2 merries die constant staan te meppen en happen naar elkaar en allebei met wondjes en dikke benen op stal staan en absoluut niet tot rust komen op stal.
We hebben er dus een maar een schot tussen gezet. Beide paarden zijn daar enorm van opgeknapt. Aan de andere kant kan ze nog wel contact hebben met een paard, maar daar besteed ze geen aandacht aan.
Dus ik hecht niet zo heel veel waarde aan het contact met soorgenoten.
Gipsy is een einzelganger (denk de puntjes er zelf even bij Haha! ). Ook in het land staat ze meestal alleen (tijdens de zomervakantie). Ze is dominant zat, maar niet te, ze is gewoon graag op zichzelf. 1 ruin is haar maatje. Meer niet.

Nulla tenaci invia est via

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 22:42

margreet schreef:
Gipsy is een einzelganger (denk de puntjes er zelf even bij Haha! ). Ook in het land staat ze meestal alleen (tijdens de zomervakantie). Ze is dominant zat, maar niet te, ze is gewoon graag op zichzelf. 1 ruin is haar maatje. Meer niet.


ik denk dat de behoefte aan contact per paard verschilt, ik ken er inderdaad ook een die het liever in z'n uppie opknapt, maar die van mij heeft er echt behoefte aan.

Time flies like an arrow, but fruit flies like banana


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: esje01, kionasuppie en 3 bezoekers