bijrijder troubles

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

bijrijder troubles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 22:08

ik heb dus sinds een tijdje een bijrijdster.
het is iemand van stal en op zich best aardig
ze rijd pendro nu 1of 2x in de week.

Het enige vervelende vind ik dus dat ik in het begin heb gezecht dat ze niks hoeft te betalen maar dat ze af en toe een keer wortels of appels moet kopen.
ze heeft dus sinds ze pen rijdt nog nooit appels of wortels gekocht.
wat ze dus wel altijd doet is van mijn wortels en appels pakken om haar lievelingsmanegepaard te geven.
ik vind dit dus niet echt leuk.

wat ik ook zo vervelend vind is dat ik zo voorzichtig ben met mijn spullen maar zij pakt gerust mijn goed halster om pen mee te laten rollen, terwijl er ook een oud halster ligt ( wat ik dus altijd gebruik)

zij rijd hem dus altijd op zaterdag maar belt bijna altijd op of ik mee ga.
ik heb dus iemand genomen zodat ik niet altijd hoef.
als ik dan niet kan gaat ze helemaal uithoren waarom ik niet kan.
alsof ik haar een verklaring schuldig ben.

ik weet dus nu echt niet wat ik moet.
moet ik haar nou houden of niet.
pendro loopt ook nooit zo lekker bij haar, maar misschien ga ik dat nu ook zien omdat ik het zelf niet echt meer wil.

please help me, geef me advies, ik weet het ook niet meer.

linda

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

wat denk je zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 22:31

lees je stukje eens terug...dan weet je het antwoord al.
leuke bijrijdsters genoeg zou ik zeggen.
succes. Knipoog

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 22:41

Spreek je ergernissen om te beginnen eens uit tegen haar. Afhankelijk van hoe ze daarop reageert (begint ze te sputteren met 'ja maar......' Of geeft ze het toe en belooft verbetering) geef je haar een 'proeftijd' waarin ze kan bewijzen dat ze verbetert, of ze ligt er gelijk uit.

Het is niet zo gek dat het in het begin nog een beetje stroef loopt, maar als je daar samen fatsoenlijk over kan praten dan is er heus wel uit te komen. Kan dat niet, dan heeft ze pech gehad.

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 22:45

ze rijdt hem dus nu bijna een half jaar.
en ik heb het al tegen der gezegt.
maar het helpt gewoon niet.

nou moet ik wel zeggen als ik een keer niet kan dan wil ze meteen helpen en naar stal gaan, maar ik denk dat er wel meer zijn die dat willen.

ik denk dat ik binnekort toch maar met haar ga stoppen of ze moet snel veranderen.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 22:46

Ik ga totaal met Margreet mee. Praat met haar, en vertel haar je ergenissen. Als je dat niet doet ga je jezelf alleen nog maar meer ergeren, en dan gaat het op een gegeven moment helemaal mis.
Succes!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 22:51

In een half jaar heeft ze tijd genoeg gehad om te wennen. En als je het ook al een keer gezegd hebt, maar ze pakt dat totaal niet op, dan lijkt het me verstandig om er mee te stoppen. Ook omdat je al zo twijfelt, een bijrijder moet het je juist makkelijker maken en dat doet deze volgens mij niet echt.

In het begin liep het bij mij ook een beetje stroef met Gipsy, gewoon omdat ik bepaalde dingen niet wist. En dan vroeg haar eigenaresse gewoon van joh, zou je dat de volgende keer misschien zus of zo willen doen en dan doe je dat gewoon en na een tijdje weet je niet beter. Ik rij haar nu al ruim 4 jaar dus het zal wel goed zijn dacht ik zo *LOL*

Tuurlijk kun je geen exacte kopie van jezelf verwachten, iedereen doet bepaalde dingen op z'n eigen manier en dat hoeft helemaal niet slechter te zijn, maar er zijn grenzen en de eigenaar heeft nog altijd het laatste woord en daar heb je je als bijrijder gewoon aan aan te passen.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 13:37

Ik ben het eens met Margreet.
Leuke bijrijders genoeg, niet overal in het land, maar toch...
De bedoeling van de bijrijdster was dat jij niet elke dag hoefde, deze gaat jou dan helemaal uithoren... dus die heeft schijnbaar al geen zin meer als ze 'alleen' moet?
En ze houdt zich totaal niet aan de afspraken.
Jij voelt je ongemakkelijk bij haar en hebt niet het idee dat ze naar jouw wensen wil luisteren, nou dan is de oplossing simpel...
Jammer maar helaas... pindakaas.
Sterkte!

hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 17:46

Ik vind ook dat ze na een half jaar wel moet zijn gewend. als jij duidelijke regels hebt gesteld, en zij zich daar niet aan houdt, moet je dat of nog duidelijker zeggen of je moet haar vertellen dat je met haal wil stoppen. een paard is geen speelgoed en moet serieus verzorgd en behandeld worden.
en jij weet als geen ander hoe je paard loopt, en als jij vind dat het niet zo lekker gaat, dan denk ik dat dat wel zo zal zijn. er zijn zoals al eerder gezegd genoeg andere meiden die heel graag zo'n leuke verzorgpony willen en die wel goed naar je luisteren en je raad opvolgen.
heel veel succes.

groetjes patricia en hoeffies van Stevie Lovers