AID controleert doping.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

AID controleert doping.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-02 15:28

De Algemene Inspectie Dienst (AID) gaat steekproefsgewijs controleren op dopinggebruik bij paarden. De AID heeft bij de PVE aangegeven, dat ze zowel bij wedstrijden als bij keuringen komen controleren.

Bron; Sectorinfo de paardenhouderij.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:50

Dat is zwaar balen!! Begrijp me niet verkeerd want ik gebruik geen opzettelijke doping bij de paarden maar de meeste mensen weten niet dat in de meeste mokzalven of andere smeerseltjes zoals cooling gels al doping zit. Bijv. hydrocortiderm en otiderm en natuurlijk kampfer geven een positief resultaat op de test.

Op zich vind ik het wel goed dat er gecontroleerd wordt op doping maar ik vind wel dat er eigenlijk onderscheid gemaakt zou worden tussen spierversterkende middelen en mokzalven ofzo.

Ik ben dus zwaar de banketstaaf dan. Frusty

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 17:00

Hydrocoriderm/sol enz. Daar zit idd allemaal hormonen in. Maar in geringe hoeveelheid. Lijkt me stug dat er al meteen een positief resultaat op uitkomt. Verder heb je veel zalfjes zonder die hormonen, dus daar hoe je je geen zorgen over te maken.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-02 18:44

Suzanne F. schreef:
Dat is zwaar balen!! Begrijp me niet verkeerd want ik gebruik geen opzettelijke doping bij de paarden maar de meeste mensen weten niet dat in de meeste mokzalven of andere smeerseltjes zoals cooling gels al doping zit. Bijv. hydrocortiderm en otiderm en natuurlijk kampfer geven een positief resultaat op de test.

Op zich vind ik het wel goed dat er gecontroleerd wordt op doping maar ik vind wel dat er eigenlijk onderscheid gemaakt zou worden tussen spierversterkende middelen en mokzalven ofzo.

Ik ben dus zwaar de banketstaaf dan. Frusty


Inderdaad even een kwestie van goed oppassen met wat je geeft en wat je smeert. Lees vooral goed de bijsluiter ook degene die vitaminepreparaten erbij geven. Een gewaarschuwd mens telt voor twee

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hanneke137, jitskenienke, Sting, Zunzuncito en 39 bezoekers