Overbezorgd over mijn paard na misbruik vertrouwen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Overbezorgd over mijn paard na misbruik vertrouwen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-02 10:52

Ik heb een nu bijna 5 jarige merrie die ik al vanaf veulentje heb en die ik zelf alles geleerd heb. Ik ben er 3 jaar lang (bijna) iedere dag heen geweest, maar de tijden veranderen en ik moet studeren Verdrietig (wat ik voerigens ook graag doe).
Ik kan nu niet meer iedere dag naar haar toe, want ik kan simpelweg geen tijd maken al zou ik dat wel heel graag willen.
Ze staat op een manege en wordt daar geheel verzorgd en wordt ook in en uit de wei gezet. Het enige dat er dan nog moet gebeuren is dat ze aandacht krijgt en wordt geborsteld en dat er extra op haar gelet.
Ik had die verantwoordelijkheid voor 4 dagen per week overgedragen aan 2 verzorgsters en ik had alles wel 3x met hun doorgesproken en ik ging er wel vanuit dat ze zich eraan zouden houden, want het zijn vriendinnen van mij. Ik kon met gerust hart mijn stage lopen en verheugde me er al op om vrijdagavond weer naar mijn paard te gaan.

Toen ik echter vrijdagavond laat aankwam en haar uit de box pakte, kreeg ik de schrik van mijn leven. Mijn paard had 4 knotsen van benen, en verborgen onder de natte blubber daarop zat mok tot aan de knieen en de sprongewrichten. Ik was hels, ik heb lopen schreeuwen en huilen zo vreselijk woest was ik op die 2 "vriendinnen" die mijn paard zouden verzorgen. Ze mochten blij zijn, dat ze op dat moment niet aanwezig waren. En toen ik ze later nog zag, heb ik ze weggestuurd omdat er uit mijn mond toch alleen maar vloeken en tieren kwam. Later zal ik op een normale manier wel zeggen wat ik ervan vind, nu kan ik dat nog niet.

Ik heb de benen van mijn geschoren, gewassen en verzorgd en binnen 2 dagen was de mok onder controle, maar nog lang niet weg. Mijn paard heeft pijn en kan niet meer de wei op.
Ik moet er zelf iedere dag heen gaan, wat ik overigens totaal niet vervelend vind. Het kost me bergen van tijd om de schade te herstellen die vorige week aan mijn paard is gedaan.
Ik zal nooit weer mijn paard met gerust hart aan anderen over kunnen laten zonder dat ik constant bezorgt over haar ben. Ik vertrouw geen anderen meer met mijn paard, dit had niet moeten gebeuren.

Verdrietig


grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 13:12

jeetje manda, das ook oliebol..
eerst dat gedoe met ** en nu dit weer.. ik zou ook flink pissig zijn, dat verwacht je niet natuurlijk. Lips are sealed
was trouwens 1 van die vriendinnen degene die graziano de laatste paar weken op donderdag had gedaan?

nou, sterkte met gine.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 16:06

jeetje... wat een stelletje.....

Walgelijk zeg, als ik een paard van iemand anders moet doen, zorg ik daar juist extra goed voor. Zo weet ik zeker dat het paard niet door mijn schuld iets zal krijgen.

Ik heb zelf niet echt ervaring met mijn pony overlaten aan iemand anders, ja 1 keer 1 weekje, toen ben ik trouwens ook geschrokken toen ik terugkwam. Flair was een week niet gepoetst, haar hoeven waren een week niet uitgekrabt. Ze was toen kreupel dus kon niet bereden worden, ik heb Flair een paar keer moeten wassen om al de stront en stof van haar lijf af te krijgen.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 20:28

Zo gaat het bij mij al een hele tijd.
En afgelopen weekend was het weer raak.(bij mij betreft het de pensionhouders).
Ik ga dus ook elke dag naar mijn paarden en dan nog....

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 21:59

Hoi Mandy,

Tjee, wat erg wat je paard is aangedaan! Ik heb ook een verzorgpony, maar ik zorg er wel voor dat er niets met hem kan gebeuren! De eigenares en ik hebben een schrift waar we alles in opschrijven en we bellen elkaar elke dag. Ik doe hem 's middags (poetsen, knuffelen, grazen, lopen of longeren als ze niet kan) en zij komt 's avonds. Als ik denk dat er wat mis is met Stevie, dan bel ik haar gelijk! Ik vind dat mensen die zó met paarden omgaan géén paarden mogen verzorgen! :( Boos! Boos! Nou ja, ik wens je veel sterkte met je paard, want ik weet hoeveel werk het is als je paard mok heeft, Stevie had het dan niet zo erg, maar een paar andere paarden die ik ken wel en die moéten elke dag verzorgd worden.

groetjes Patricia en Stevie, History en Karishma.

AmIgO

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 22:35

Ik zou de verzorging van mijn paarden nooit uit handen kunnen geven, ik ben een vreselijke mieren***er wat dat betreft. Ik hoop dat alles weer goed komt met je paard en dat je een oplossing kunt vinden.

prisy
Berichten: 8
Geregistreerd: 18-09-01
Woonplaats: r'kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 19:27

Ik vindt het echt erg van die twee die dat gedaan hebben en al helemaal raar dat ze dat doen bij het paard van een vriendin. Maar ook al was dat niet zo was het nog niet gewoon. Ik heb ook een verzorg pony en wij houden ook een schrift bij en het gaat zo hartstikke goed en ik zou zoiets nooit doen echt verschrikkelijk Boos!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 19:52

ik begrijp jou gevoel erg goed!ik droomde vannacht zelfs nog dat ik een verzorgstertje voor mijn pony had en dat er dus iets mis wasgegaan en ik daardoor mijn pony kwijtraakte,ik werd compleet verdrietig en in shock wakker!ik was de hele dag uit mijn doen.en dan was het nog maar een droom!!dus ik begrijp het echt dat je je heel veel zorgen maakt.ikzelf geef de verzorging van mijn pony ook niet uithanden.dat durf ik echt niet!ik sla zelf geen dag over,doe al drie jaar sinds ik haar heb alles zelf.tja er bestaan echt wel goede verzorgers hoor maar ik durf het echt niet!!!meid ik hoop dat je paard gauw weer van de pijn af is en dat het helemaal goed geneest.sterkte hoor!

soms is het beter om te zwijgen

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 21:06

Jeetje, wat vreselijk! Er bestaan echt wel goeie verzorgers hoor, maar die ben jij nog niet tegengekomen! Tsk, wat een vriendinnen zeg! Boos! Ik hoop dat je paardje snel weer helemaal geneest. Succes ermee iig! Verdrietig

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 15:42

Tjeezus, nou ik kan me voorstellen dat je link was, en bent.
Ik ga niet zo vaak weg maar ik heb altijd wel een vast iemand die mijn paard verzorgt en of rijdt.
Waardeloos dit, maar er zijn echt ook goede verzorgers hoor die met hart en ziel jouw paard verzorgen......

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 01:19

Huilen Huilen Huilen

Verdrietig

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

t'Ja, wel lastig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 08:17

t'Ja, het gebeurt vaak dat sommige verzorgsters gewoon willen rijden en niets anders. Heb ik al te vaak meegemaakt. Toen ik nog geen paard had van mijn eigen was ik altijd heel blij als ik een verzorgerspaard had. Ik was er mee bezig van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat. Het is jammer als je geen vertrouwen in je verzorgster kan hebben, maar gelukkig zijn niet all verzorgsters zo! Hopelijk word je paardje snel beter!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 17:34

Wat ik vreemd vind is dat jouw paardje in die paar dagen dat jij weg was ineens zo'n erge mok kreeg... Was de wei te nat? De stal niet schoon?
Heb je nu inmiddels met die vriendinnen kunnen praten en vragen of het hun niet was opgevallen dat er iets aan de hand was en of ze het niet nodig hadden gevonden even te bellen?

Een paard kan best gepoetst zijn de hele week en toch mok hebben... Tuurlijk baal je, maar misschien toch handig eerst even te vragen hoe het zit voor je ze verrot scheld (hoewel ik me jouw gevoel natuurlijk goed voor kan stellen)

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 17:41

Jeetje wat poedersuiker Boos!
ik hoop dat alles snel weer beter is!
\succes ermee Scheve mond

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 17:43

De enige aan wie ik mijn paard durf toe te vertrouwen zijn mijn ouders en mijn nicht. Verder dus helemaal niemand. Ik heb mijn paardje pas een week en 2 dagen Lovers en kom voorlopig nog niet in tijdnood of iets anders (vakantie ofzo), dus ik kan elke dag naar hem toe. Maar mocht het een keer niet uitkomen, kan ik altijd Angelique of Michel van de manege vragen om een keertje te rijden, of los te gooien of wat dan ook.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 18:13

Ik ben ook erg voorzichtig. Ik heb het geluk dat Dennis ergens staat waarvan ik zeker van op aan kan dat het goed gaat. En als ik een X niet kan(wat niet vaak gebeurd) weet ik dat er geen gekke dingen gebeuren.
Van de zomer heb ik wel de verzorging een keer aan andere over moeten laten(ik in het ziekenhuis en Tamara op vakantie). Toen was Dennis nog niet van mij maar het enige verschil met nu is dat ik het nu betaal en toe niet, verder is er niets veranderd(verzorging enzo). Mijn zusje en Heleen(My Dominique) hebben Dennis en Tammy toen verzorgt. En ik had dagelijks verslag. Mijn zusje weet dan weinig van paarden maar zal geen gekke dingen doen en als er wat is vraagt ze mij eerst voor iets te doen(tenzij dringend). Zelfs met 2 mensen die ik helemaal vertrouw is het niet helemaal gegaan zo als ik wou maar die zekerheid kan je niet 100% hebben helaas. Na die week mocht ik nog niets maar stond er wel steeds met m'n neus boven op Knipoog .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 20:28

Boos!
En dat noemen zich dan vriendinnen?
oei... als ze dat bij mij hadden gedaan (nouja, bij Tos) dan zou ik ze echt naar de nek vliegen! Ik ben super "zuinig" altijd voorzichtig en hou alles in de gaten! Niks aan het toeval overlaten... en dan moet diegene die hem voor een paar dagen doet dat ook doen!
Echt kl*te wat ze je hebben geflikt!

Ik sta bij ene boer en die houdt Tos altijd voor me in de gaten, en dat vertrouw ik hem echt toe.
Toen ik met de carnaval een weekje weg was heb ik alles toevertrouwd aan Marleen, die kent Tos al jaren. En ik was dik tevreden toen ik terug kwam! Beter kon niet! (alles netjes opgeruimt (nog beter als toen ik ging Knipoog ) en alles ingevet... Tos blinkte van alle kanten!
Maar als ik geen goede öppas"zou kunnen vinden, zou ik een andere stalling zoeken, met meer controle...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, amandananana, Esther_r20, Gigixponys, GoogleAdsense, Jorissie, lauret, mino1, SemrushBot, SylS, Whizz en 121 bezoekers