Paardenadvertenties: prijzen en beginners

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Paardenadvertenties: prijzen en beginners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-02 10:02

Ik ben er nog niet helemaal van overtuigd of ik (meteen) een nieuw paard wil, maar ben toch ter afleiding advertenties aan het kijken.
Gevoelsmatig vallen de advertenties waarin staat "niet voor beginners" meteen af. Ik heb al een beetje zitten Pbn met Janna een tijdje geleden over wat er dan mee wordt bedoeld.

Ik vind mezelf een beginner, 1 jaar manegeles en 2 jaar een (moeilijk) eigen paard. Ik ben met Bolivia altijd bezig geweest met 'beginnen met rijden', dus verder dan de basis, stap, draf, galop, volte, wijken, schouder voor ben ik niet gekomen. Eer Bolivia een beetje naar je been wilde luisteren en terug wilde komen op je hand, was de les al bijna voorbij.

Beginner dus!

Daarnaast verbaas ik me af en toe over de prijzen en merk ik dat ik de advertenties onder de 3000 euro gewoon oversla met de gedachte: dit kan nooit iets zijn.

Wat ik "zoek" is:
merrie/ruin
7-10 jaar
1.65 - 1.75 m
Goed dressuurmatig gereden (ca. M niveau)
Moet springen leuk vinden
Trailermak
Verkeersmak
Braaf niet al te moeilijk
Werkwillig
Aanhankelijk (geen echte eis, maar wel erg leuk).
Met papieren

Dan vind ik dus paarden die in prijs varieren van 3500 euro tot 8000 euro.

Er zijn ook mensen die me vertellen dat een M dr paard zonder bemerkingen op de benen niet onder de 10.000 euro te vinden is.

Wat zijn nu een beetje de normale prijzen voor een paard wat ik zoek.


Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 10:11

Tja, ik ben niet helemaal meer op de hoogte maar ik denk dat je met f 10.000,- (ben nog niet om naar de Euro) toch een leuk paard moet kunnen kopen.

En 1 tip: ga vooral heeeeel veel paarden bekijken. Particulieren vragen soms de meest absurde bedragen voor echte bokken/geiten Haha!
Voordeel van handelsstallen is dat je meteen wat meer paarden kunt zien, zodat je niet voor niets anderhalf uur in de auto heen zit, om tot de conclusie te komen dat het weer niets is.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 10:29

Voor 10.000 gulden koop je idd een leuk paard.
Misschien heel lief maar een heel goed lopend paard heb je voor dat geld niet.
Nu weet ik niet wat voorop staat.
De kwaliteit van het lopen of het brave.
Ben je vooral op zoek naar een braaf paard moet dat zeker voor 10.000 gulden te doen zijn. wil je graag voorop rijden in het Z of zelfs verder dan zul je meestal dieper in je buidel moeten tasten.
Vooral als ze al goed opgeleid zijn.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-02 10:45

Ik wil zelf goed leren rijden, dat staat voor mij voorop. Ik hoef echt niet voorop in het Z te rijden, maar heb geen zin om (weer) een paard te kopen wat rijtechnisch te veel problemen voor mij oplevert. Daardoor kom ik namelijk niet aan het rijden toe.

Braaf moet het paard sowieso zijn, want eigenlijk ben ik best wel bang. Op vreemde paarden voel ik me niet snel op mijn gemak en ik stap zeker niet overal op.

Ik wil echter ook geen paard wat helemaal niet leuk loopt, gewoon iets er tussen in. Er moeten toch ook braaf paard te vinden zijn met normale bewegingen...

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 12:41

Tenzij je een jong paardje koopt.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 12:45

Ik denk dat je met 5000 euro toch een heel leuk paardje kunt kopen.
Ga vooral bij veel paarden kijken, en koop het paard pas als je écht denkt: "dit is het!" Succes ermee iig! Lachen

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 13:34

nou, voor 10.000 gulden is het moeilijk hoor!!
daar weet ik alles van!
ik heb nu een leuke E-pony gezien, ga er morgen heen, die kost 4320 euro, maar die loopt Z2 dressuur en L springen.
voor een paard zal je zeker 10.000 gulden moeten betalen, maar ik denk wel meer als hij/zij M loopt..
veel suc-6 met je zoektocht!!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 13:43

Bij een dressuurstal waar ik gewerkt heb, kochten ze twee jaar geleden een vierjarig paard met papieren (afstamming weet ik zo niet) voor slechts 2500,- (guldens) met toebehoren, omdat de toenmalige eigenaresse de paardensport toch niets aan vond.
Het paard loopt inmiddels Z1 dressuur en M springen.

Dit laat zien dat je voor weinig geld toch een goed paard kunt komen. Je moet er gewoon tegenaan lopen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 13:56

Voor die prijs moet echt wel wat te vinden zijn. In de nieuwste bit staan bijvoorbeeld deze advertenties:

t.k.: br. KWPN-merrie, 11 jr. 1.68m. Vasco x Rinaldo, M-nivo, DR gereden + veel springverm. Goed karakter evt met toebehoren, €2800

t.k.: 5 jr. dbr. ruin Zeoliet x Image ± 1.71m goed karakter. Vr. Prijs € 3750

En zo moeten er echt wel meer te vinden zijn! Vooral de wat 'oudere' paarden zijn vaak goedkoper. Niet op 6 jarige leeftijd al in het Z, maar pas op hun 10de in het M. Op die leeftijd kun je er echt nog een hoop plezier van hebben en een hoop van leren, ook al is het misschien geen echte topper.

Nulla tenaci invia est via

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:24

opzich moet je daar wel een leuk paard voor vinden wat jij graag wil hebben. moet er papieren bij zitten enz.

met mystery heb ik gewoon zo'n mazzel gehad dat hij zo goedkoop was maarja er zullen vast nog meer paarden zijn die niet tot de fantasie prijzen behoord. ik hoop voor je dat je wat vind

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 23:44

Ik zie 'zeoliet'staan, die zijn over het algemeen nou niet echt geschikt voor beginners...........

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 23:47

Een paard heeft ook nog een moeder hoor.
En het waren maar voorbeeld advertenties, gewoon om te illustreren dat er in die prijsklasse echt wel wat te koop is.

Nulla tenaci invia est via

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-02 23:56

Maar hebben julllie dan niet zoiets bij hele lage prijzen van... dat kan nooit iets zijn? Ik merk namelijk aan mezelf dat ik dat denk. Dat komt misschien ook omdat ik niet alleen een recreatiepaard wil. Ik wil echt graag goed leren rijden (dressuur) om daardoor ook beter te kunnen springen.

Paarden in een lagere prijsklasse zie ik dan misschien meer als recreatiepaarden.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 00:52

ja, dat heb ik ook, als ik een paard zie was M2 dressuur en L2 springen loopt en 5500 gulden kost denk ik toch wel van..tja..volgens mij was deze 5 ofzo..dat vind ik wel verdacht meestal.

patje1
Berichten: 41
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: boxtel (bij Den Bosch en Eindhoven)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 09:36

Ik ben zelf ook bezig met de aankoop van een paard e het valt niet altijd mee. Ik raad je dus ook aan veel paarden te bezoeken maar ook wat advertenties "gevraagd" te zetten op www.horses.nl en op www.marktplaats.nl bijvoorbeeld. Daar krijg je echt veel reacties op!!
Vraag via de advertenties en e-mail om foto's dan heb je alvst ee idee van het paard en en als z'n uiterlijk je niet aanstaat rij je er in ieder geval niet voor niets naar toe. Verder neem ik altijd iemand mee die mij met een camera filmt als ik aan het rijden ben. Thuis de film nog even rustig bekijken doet je soms heel anders over zo'n paard laten denken!!!
Rij in ieder geval minstens 2 keer op het paard voordat je het koopt en ga in ieder geval ook 1 keer daarvan er zelf als eerste op!!!
Nou ik hoop dat je wat aan de tips hebt en succes met je aankoop!

PS ik denk dat je tot 6000 euro echt een leuk paardje kunt kopen. (als ze 8/9 jaar zijn worden ze al eens tuk goedkoper!

Olympia is van mij!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 10:13

voor de prijsklasse die jij noemt kun je absoluut een fijn en leuk sportpaard kopen. Ik heb gemerkt dat je beter in het oosten/noorden kunt kijken dan in het westen. De mensen zijn daar toch wat nuchterder, en dat merk je aan de prijzen.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 13:05

De belangrijkste tip: gewoon achtelijk veel paarden gaan bekijken. Er is ontzettend groot aanbod voor paarden, veel met belachelijk hoge prijzen. Nooit denken van 3000 euro het kan niets zijn, gewoon kijken want prijzen zeggen niet veel meer. Voor een 'simpel' paardje kan je je blauw betalen terwijl een goed sportpaard voor een redelijke prijs weggaat.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 13:18

Mirte schreef:
Voor een 'simpel' paardje kan je je blauw betalen terwijl een goed sportpaard voor een redelijke prijs weggaat.


Die goede sportpaarden voor een redelijke prijs ben ik eerlijk gezegd nog nooit tegengekomen. Mensen weten best wat ze kunnen vragen voor een goed paard en dat is meestal niet misselijk.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

lucca

Berichten: 703
Geregistreerd: 15-02-02
Woonplaats: Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 15:04

Vaak betaal je ook voor de papieren die eventueel bij het paard zitten. Je kunt toch ook op zoek gaan naar een paard zonder papieren die vindt je gauw vanaf 3500,- Koe

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 15:09

Je moet gewoon geluk hebben.
Net zoals mij! Haha!

Robin kocht ik voor een ontzettend laag bedrag.. Niet normaal! Hij had goede papieren, was Z2 dressuur en kon nog makkelijk de sport in.

En nu heb ik Camilla ook voor erg weinig gekocht. Tja, Camilla kent nog niets en daardoor word de prijs wel wat lager maar nog was ze spotgoedkoop!!!

Maar ik denk dat je voor dat geld echt wel een leuk paard vind.

uit de P&S

Royal Bravour x Sit this one out schim. NRP. €4200

3,5 jarige ruin v Lys Rouge Stm 1.58. Zeer braaf, goed karakter. €2268,90

en nog wel meer..

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 19:30

hmm, wat valt bij jullie onder een 'goed paard' ?

graziano was toen ik hem kocht 8 jaar, 1.68 m , M springen, dressuur onduidelijk. (niet echt uitgebracht, maar zeker wel veel dressuurmatig gereden). hij is een hannoveraan, dus er zit geen 'supergoede' KWPN ér achter.

voor hem betaalden we iets meer dan f10 000,-.

gras heeft volgens mij geen 'supergangen', maar ik kreeg laatst wel van iemand die er verstand van heeft te horen dat graziano makkelijk Z dress zou kunnen lopen..

vind ik wel behoorlijk wat *LOL*

dus, wat is een 'goed' paard? een internationaal paard? of 1 met super ouders?

ik vind dat er makkelijk paarden te vinden zijn van f10 000,- die goed zijn.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 19:30

hier in het oosten kan je voor 8000 gulden een heel goed paard kopen... m drs en spr. goed papier, goed karakter. het gebeurt hier heel erg veel en het zijn allemaal goede paarden.
hier zijn ze zo wie zo goedkoper dan daar waar jij woont...

groetjes liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 21:32

Over paarden onder de 3.000 euro en recreatie-paard...

Ik ben een echte krent, en geen van mijn paarden was duurder dan 2.500 euro...maar het zijn weldegelijk paarden die sport-matig kunnen lopen. ik ben zelf geen Zruiter, dus of die merries ooit Z gaan lopen, dat weet ik nu nog niet....maar ze zouden het wel kunnen met de juiste ruiter.
Dus de prijs hoeft helemaal niets te zeggen over de capaciteiten.

Ik denk Manon, dat jij met je budget een prima paard kunt kopen. Ik zou me niet blindstaren op een paard dat al Z liep, je bent zelf nog niet zo ver, jij hebt volgens mij veel meer aan een brave knaap (of dame) die misschien niet dat allerlaatste aan beweging in zich heeft, maar wel genoeg ervaring om jouw met vertrouwen de wereld rond te laten rijden.

Ik zag er laatst nog een leuke op marktplaats...
Kwpn ruin, met zadel en hoofdstel
Prijs: &#8364; 3.250 ,00
Beschrijving: Wie zoekt er lief recreatiepaard, dat er ook nog eens mooi uitziet?
Je krijgt er een Wintec dressuurzadel en een mooi hoofdstel bij.
Hij heeft een leuk en lief karakter.
Hij is bijna 10 jr en heeft een stokmaat van 1.72.
Geen stalgebreken en makkelijk in omgang met andere paarden. Wil je meer informatie bel dan even:
06-150 656 30 of 075- 622 98 10 (na 18.00 )

Spreek anders de voice-mail in, dan bel ik
zo spoedig mogelijk terug !

Er stond ook een foto bij de advertentie, maar die laat zich niet kopieren...

Nou, dat lijkt me leuk vriendelijk paard (ik vind hem prachtig kwa kleur) , ziet er heel comfortabel en veilig uit, goed gehumeurd, voor een zacht prijsje, met nog wat toebehoren ook... Zou zeker even bellen voor een 'profiel'-foto....en een proefritje natuurlijk...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 22:04

Je kunt het beste bij handelaren kijken wat je wilt, maar vaak vragen ze meer want ze willen er (natuurlijk) winst op maken.
De meeste particulieren (ik zeg niet alle!) zoeken liever een goed tehuis, en de prijs is de 2e zaak...
Dat kan dus in je voordeel zijn!

Ik zou zeggen: ga naar veeeeeeel paardjes kijken, dan heb je een beeld, wat je kunt krijgen voor je geld!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 01:55

De helft (of zelfs minder) dan de vraagprijs bieden, en vervolgens zelf, of nog beter iemand die je meeneemt, onopvallend de reactie peilen wil nog wel eens helpen.
Het resultaat zal je verrassen !


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Roosje1993 en 154 bezoekers