verzorgster heeft op mn jaarling gereden !!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Meetje22

verzorgster heeft op mn jaarling gereden !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 20:36

Ik heb ( nu had) sinds twee weken een nieuwe verzorgster erbij voor mn jaaring.
Mijn verzorgster had qua tijdindeling niet genoeg tijd voor mijn paardje dus wilde ze er een verzorgster bij.
Afijn ik een advertentie gezet op de marktplaats en diverse reacties gehad.
Er stond een meisje tussen die liet weten erg veel om paarden te geven en precies wist wat te doen met een jaarling.
Ik heb haar dus uitgenodigd op stal en een tijdje met der gepraat en gekeken hoe ze met mn paardje omging.
Nu kom ik vandaag op stal en komt ons overbuurmeisje op stal en verteld me dat ze dat meisje met mn paardje heeft zien rijden
Ik natuurlijk woest en heb het meisje in kwestie ermee geprobeerd te confronteren op msn maar ze ging meteen offline,dus dat lukte niet erg.
Heb wel meteen laten weten dat ze nooit meer welkom is
Maar ben nog wel van plan om haar aan te spreken want dit is gewoon poedersuiker
Ik heb dit stuk geschreven omdat ik erg mee zit en omdat ik wil weten of dit schade kan hebben toegebracht aan mijn jaarling.
Kan iemand me dit alsjeblieft vertellen,want zit nu in de zenuwen

ikke

Re: verzorgster heeft op mn jaarling gereden !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:49

Meetje22 schreef:
Ik heb ( nu had) sinds twee weken een nieuwe verzorgster erbij voor mn jaaring.
Mijn verzorgster had qua tijdindeling niet genoeg tijd voor mijn paardje dus wilde ze er een verzorgster bij.
Afijn ik een advertentie gezet op de marktplaats en diverse reacties gehad.
Er stond een meisje tussen die liet weten erg veel om paarden te geven en precies wist wat te doen met een jaarling.
Ik heb haar dus uitgenodigd op stal en een tijdje met der gepraat en gekeken hoe ze met mn paardje omging.
Nu kom ik vandaag op stal en komt ons overbuurmeisje op stal en verteld me dat ze dat meisje met mn paardje heeft zien rijden :(
Ik natuurlijk woest en heb het meisje in kwestie ermee geprobeerd te confronteren op msn maar ze ging meteen offline,dus dat lukte niet erg.
Heb wel meteen laten weten dat ze nooit meer welkom is
Maar ben nog wel van plan om haar aan te spreken want dit is gewoon poedersuiker
Ik heb dit stuk geschreven omdat ik erg mee zit en omdat ik wil weten of dit schade kan hebben toegebracht aan mijn jaarling.
Kan iemand me dit alsjeblieft vertellen,want zit nu in de zenuwen

Hhhhmmm horen-zeggen-voortvertellen en zo. Hoe betrouwbaar is dat buurmeisje?
Als ik alle verhalen had moeten geloven die op stal over Morris zijn vertelt, dan had ik hem beter naar de slager kunnen doen (volgens hen) zo misdroeg hij zich (in hun ogen). De praktijk was gewoon dat hij een speelse twee-jarige was, en dus op zoek naar speelkammeraadjes. Dat het stel sukkels van paarden daar geen weg mee wist, lag niet aan Morris.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:50

Is ze echt net 1 of al bijna 2?Maar dan nog is het zowiezo niet goed. Het KAN inderdaad schade aangebracht hebben want een jaarling kan je nog niet berijden. En hoe zwaar is ze?
Jaarlingen zijn ecvht niet sterk genoeg om mensen te dragen
Wat verscrhikkelijk voor je

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:54

Oef.. uhm het kan schade hebben ja... ik daarom ook de zelfde vragen als
Cinnepin

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:58

ik denk niet dat het schade heeft aangebracht van 1x tje.
Kijk fout is het zeker, maar die jaarlingen op de kudde krijgen wel eens wat meer gewicht en getrek aan hun van andere speelmaatjes.

Ik snap heel goed dat je boos bent en ik zou ook woedend zijn.
je begint natuurlijk niet voor niks met inrijden op 3 jarige leeftijd.

Maar schade dat zal wel mee vallen.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 21:22

Nee het is niet alleen van dat buurmeisje want ik hoorde het vanavond ook nog van een ander.
Maar die ander wilde het me eerst niet vertellen omdat ze bang was voor mijn reactie( dat ik haar dus niet zou geloven)

Ze is van april vorig jaar en het meisje dat erop heeft gezeten weegt een kilo of 55-60.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:25

een andere jaarling die er boven op zou springen in wei is zwaarder en zou meer schade kunnen toerichten dan een meisje van 55 of 60 kilo.

Ja ik ga er van uit dat ze er gewoon opgezeten heeft en verder geen zadeltje en actief rijden... lijkt me een beetje onmogelijk.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:30

Het gaat er niet alleen om dat ze op een jaarling heeft gereden (wat hartstikke fout is) maar ze heeft het ook nog zomaar gedaan, zonder toestemming te vragen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:33

een verzorgster voor een jaarling gaat mij al wat ver. Een jaarling moet lekker genieten met leeftijdgenoten in een weiland. Lekker vrij rondrennen en nietgepoest worden door een penny-meisje.

Tja veel schade zal het niet hebben. Tenzij ze het diverse malen heeft gedaan en intensief maar dat verwacht ik niet.

Van-horen-zeggen heb ik ook een hekel aan. Ik hoor af en toe de wildste verhalen waar je echt niet blij van wordt.
Zou gewoon eens naar haat toegaan en erover praten dat lost altijd meer op dan dit.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:36

volgens mij kan het echt wel kwaad! zo'n beestje is er niet op gebouwd. als er iets slecht is...
ik zou iig met haar gaan praten

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 21:37

Prisca schreef:
Van-horen-zeggen heb ik ook een hekel aan. Ik hoor af en toe de wildste verhalen waar je echt niet blij van wordt.
Zou gewoon eens naar haat toegaan en erover praten dat lost altijd meer op dan dit.

Dit is niet alleen van horen zeggen.
Op het moment dat ik het meisje de vraag stelde kreeg ik zo'n huil icoontje en ging ze offline.
Tevens heeft ze een andere vriendin opgebelt en gezegd dat ze bang is voor de gevolgen.
En ik probeerde haar te bellen maar der telefoon staat uit.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:40

tuurlijk hoort het niet en zou alls je zoiets regelmatig doet schade opleveren, maar doe nou niet net of het een breekbaar porselijnen paardje is want zo krijg je zachte beestjes ddie niks kunnen hebben.
Het is slecht oke, maar blijvend letsel zou ik echt niet op rekenen, dan moet ze wel hele rare dingen gedaan hebben.

Dat je boos bent begrijp ik echt wel het mag niet en het kan niet!
Maar kom op ga niet meteen van het ergste uit.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:52

Een verzorgster is toch niet nodig bij een jaarling?!? Onze jaarling wordt verzorgt door haar mede-jaarlingen in de groep!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 22:58

OMG!

Een jaarling?
Hoe oud is dat mens wel niet?!
Tsjee dan moet je toch ook niet goed bij je hoofd zijn..
Je hebt goed gehandeld hoor!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 23:00

Pascha schreef:
Een verzorgster is toch niet nodig bij een jaarling?!? Onze jaarling wordt verzorgt door haar mede-jaarlingen in de groep!

Inderdaad!

Die van mij liep toen ook gewoon in de opfok. Ik ging misschien 1x per maand even naar hem kijken.

straycat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 01:15

Wat moet ik me voorstellen bij rijden?
Met zadel en hoofdstel?
Er eventjes op zitten?
Kan me niet voorstellen dat je op een jaarling lekker rond kan sturen als je er op gaat zitten..

Niet dat het kan.. maar er zit natuurlijk wel verschil tussen..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 06:29

Pascha schreef:

Mee eens, maar deze jaarling heeft die luxe klaarblijkelijk niet.

Hoe oud is die verzorgster? Ik zou dus echt wel naar haar ouders gaan, voor mijn part met een aansprakelijkheidsstelling voor de eventuele gevolgen. Laat ze maar eens goed schrikken en weten wat hun schatje uitspookt.

En verder zou ik toch eens rondkijken naar een groep voor je beestje, zeker als je weining tijd hebt is dat het allergezondste, daar kan geen penny tegen op.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 06:39

Citaat:
Hoe oud is die verzorgster? Ik zou dus echt wel naar haar ouders gaan, voor mijn part met een aansprakelijkheidsstelling voor de eventuele gevolgen. Laat ze maar eens goed schrikken en weten wat hun schatje uitspookt.

@meetje : Zou ik ook doen, dat mens is niet goed wijs... Hoe oud is ze nou?
@sommige andere bokkers:
Ik vind het niet zo raar dat een jaarling een verzorgster heeft hoor... sommige paarden zijn gewoon heel erg op mensen gericht, dus ik zou eerst wachten met oordelen, helemaal als je het paardje en de omstandigheden eromheen niet kent!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 07:04

een jaarling hoort in mijn ogen nog te spelen en ik zou er geen verzorgster bij willen hebben. Wat ik vorig jaar met Wienna deed was bijna niets en dat wilde ik toch allemaal zelf doen.

Maar verder, gereden? Hoe bedoel je met zadel en hoofdstel? En wat hierboven al word gezegd echt van harte zal dat miet zijn gegaan, ik doel nu op het sturen enz....

Qua gewicht kan een jaarling natuurlijk wel wat hebben, leefdtijdgenootjes zijn zwaarder en ze stoeien wat af!

Ik zou haar eerst zelf willen spreken hoe of wat en dan pas je oordeel trekken. Soms worden kleine dingen heel erg groot verteld

pluizebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 07:50

als het een jaarling is en dus vanzelfsprekend niet zadelmak, heeft ze er niet lang opgezeten neem ik aan, anders is ie wel erg braaf

heb je een (huis)adres van haar dat je daar misschien naartoe kunt gaan om haar erop te wijzen?? of een vast telefoonnummer zodat je misschien haar ouders aan de lijn krijgt?

Ik denk niet dat dat eventjes ''rijden'' of ''zitten'' schade kan hebben aangericht aan je pony, als het nou vaker gebeurd wel....

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 08:51

Eventjes erop gezeten is schandalig, zonder meer, maar daar zal de jaarling niet veel aan overgehouden hebben..
Maar hoelang heeft ze erop gezeten is de vraag? En is het vaker gebeurd?

In mijn ogen is op de rug zitten wat anders dan stoeien met leeftijdsgenootjes. Op de rug druk je met het gewicht veelal op één plaats, middenop de ruggengraat. Met spelen is dat toch wel even anders..

Ik zou haar er goed op aanspreken, en haar vervolgens niet meer laten komen. Laat het haar maar weten, doet ze het hopenlijk nooit weer.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 09:16

Liedje schreef:
Citaat:

@meetje : Zou ik ook doen, dat mens is niet goed wijs... Hoe oud is ze nou?
@sommige andere bokkers:
Ik vind het niet zo raar dat een jaarling een verzorgster heeft hoor... sommige paarden zijn gewoon heel erg op mensen gericht, dus ik zou eerst wachten met oordelen, helemaal als je het paardje en de omstandigheden eromheen niet kent!

Dat meisje is 16, dus die zou toch wel moeten weten dat zoiets niet kan.
Daarnaast heb ik mijn paardje gekocht bij iemand die het nogal makkelijk vind om veulens aan hun lot over te laten(weet ik ook pas sinds een tijdje).
Het beestje was super angstig en er was niks mee te beginnen.
Soms lees ik hier weleens verhalen over lieve veulens die een halstertje om hebben en naar de eigenaresse toekomen en geaaid willen worden,nou aan deze beschrijving voldeed mijn veulen dus echt niet.
Ik ben gewoon een type dat het leuk vind om der paardje te verwennen en in de watten te leggen,en vind het gewoon erg leuk om er zelf bij betrokken te zijn om te zien hoe ze opgroeid.
Ze is nu van een bang en angstig veulen in een superlieve jaarling veranderd die heel veel goed vind,en erg op mensen gericht is.
Dus daarom staat zij op een privestal met andere (jonge) paardjes waar ze de hele dag mee kan spelen,ik heb wel geinformeerd naar opfok maar kon het niet over mn hart verkrijgen.
En de reden dat ik een verzorgster heb ligt meer in het feit dat ik besef dat niet iedereen een paard kan veroorloven en op deze manier kan toch nog iemand anders van mijn paardje genieten.
Helaas was er iemand die hier misbruik van maakte.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:16

Nou als ik dat zo lees, dan lijkt het me niet erg waarschijnlijk dat ze er op gezeten heeft en dat het dier gewoon braaf was...
Er zal wel iets anders aan de hand geweest zijn, meisjes die ruzie met elkaar hebben en het zo proberen te spelen ofzo.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:30

Zie je wel, er zit een reden achter waarom dit dier niet in de opfok gaat... daarom vraag ik altijd eerst verder voordat ik oordeel.....

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:41

dat eeuwige MSN ook altijd, ik had ze persoonlijk geconfronteerd, dan kan ze niet wegduiken en weet je gelijk hoe of wat.

verder jouw keuze om haar niet in de opfok te doen, dat is geheel jouw keuze en kan een ander ook niet over oordelen m.i.
Mijn jaarling loopt ook gewoon hier in de wei met mijn 6 jarige en het gaat prima!