Twee paarden op hol

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Twee paarden op hol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-02 01:46

Vanmiddag was ik niet zo lekker en even gaan liggen. Mijn man zou de paarden wel binnen halen.
Sinds een week staan de twee Welsh K pony's samen in de grote box van mijn tinker omdat het hier zo nat is. Mijn tinker is daar niet zo blij mee want hij moet nu in de kleinere buitenbox. Daarom neem ik hem tegenwoordig aan de hand mee, normaal loopt hij los zijn stal in maar nadat hij mijn planten in de tuin vertrapt had omdat hij zijn box niet in wilde doe ik dat niet meer.
Mijn man wilde Parcival ook aan het halster meenemen maar had per ongeluk een ponyhalster in zijn handen. Hij liet eerst de shetlander naar zijn stal lopen en ging het goede halster halen. Parcival raakte hier redelijk door gefrusteerd. Uiteindelijk had hij hem het halster om en, omdat Parcival nogal vervelend deed, had hij alleen het bovenste schriklint weer vastgemaakt.
Rissaz, de jonge Welsh K dook toen onder het lint door en stond los op het erf. Mijn man zette Parcival in zijn box maar kreeg de deur niet op tijd dicht waardoor ook Parcial de benen nam.

Samen liepen ze over ons weggetje, ik schoot wakker en rende naar beneden maar toen ik naar buiten kwam gingen ze er vandoor. Ze begonnen als gekken te rennen en vlogen linksaf een ander weggetje in. Ik heb mijn tinker nog nooit zo hard zien gaan (wist niet eens dat hij dat kon).
Aan het eind van dat weggetje zit een bocht en na die bocht loopt het weggetje evenwijdig aan de snelweg. In de bocht is een smal greppeltje en ik was zo bang dat ze daar overheen zouden gaan en de snelweg op zouden vliegen.
Ze waren niet zomaar aan de kletter, ze waren echt op hol geslagen. Wij zijn er met de auto achteraan gegaan maar we hadden zo'n grote achterstand en zij gingen zo hard dat we niet dichterbij konden komen. Dat weggetje gaat op een gegeven moment over in een grindpad en daar draaiden ze opeens om, om vervolgens met dezelfde vaart terug te vliegen. We hebben de auto snel in de berm gezet want ik had het idee dat ze dwars door de auto heen zouden gaan. Ze vlogen zonder te kijken langs ons heen en gingen gelukkig ons eigen weggetje weer op.
Ik ben uit de auto gesprongen en kon Parcival gelukkig pakken. Daarna kreeg ik Rissaz (de Welsh) ook te pakken. Ze waren doornat van het zweet en volkomen buiten adem maar gelukkig nog heel.
Ik heb wel de schrik van mijn leven gehad. Morgen gaan we een sluis maken zodat, als er een ontsnapt, die niet weg kan.

Ik heb ze zelf de hele week zonder problemen binnen kunnen zetten maar ik doe ook meer met ze en bij mij hebben ze toch minder de neiging om dit soort streken uit te halen


New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 10:51

Wozes he, wat een geluk. Ik wou niet weten wat er was gebeurt als ze de snelweg op waren gerent. Wat een dolle boel.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JeRekers, juniper, Lanoca, wollenmuts en 123 bezoekers