De 1e wedstrijd van Wenga en mij!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

De 1e wedstrijd van Wenga en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-02 12:11

Gisteren, 02-03-2002 was het zover: Wenga en ik hadden onze 1e dressuurwedstrijd! We deden mee met het Kampioenschap Enschede en reden B. Nadat ze terug was uit de kliniek heb ik hier naar uit gekeken en natuurlijk heel veel getraint! Ik verwachte niks, het enige dat ik belangrijk vond, was dat het leuk werd. En dat werd het!

We moesten om 18:36 rijden, dus we hadden genoeg tijd om ons voor te bereiden. s'middags ging ik naar stal om haar te poetsen en haar in te vlechten. Nadat ze glom ben ik begonnen met haar manen. Ze vond het alleen niet zo heel leuk, want ze bewoog haar hoofd op de raarste manieren om er maar onder uit te komen. Maar na een uurtje had ik gewonnen en had wenga 14 ( oeps, niet oneven) mooie knotjes op haar hals staan. Toen moest ik haar staart doen.... Gelukkig liep iemand op stal die paarden op keuringen heeft uitgebracht en heeft die mij geholpen, zodat er een prachtige vlecht in Wenga's staart zat!
Om 16:00 kwam een vriendin ( aka 'groom' Haha! ) en mn moeder. Zadel, hoofdstel enz in de trailer en daarna me omkleden. Om 16:45 kwam Henk, haar eigenaar. Wenga kreeg nog even wat te eten en daarna zette we haar in te trailer ( die arme wenga dacht natuurlijk dat ze weer naar die ***kliniek moest....) en konden we weg!

Oke, we moesten naar die wedstrijd toe en hadden een beschrijving gekregen hoe we er heen moesten... Toch was het na een tijdje: 'eh...waar zijn we?' en 'waar moeten we nu heen?' Naja dan maar eerst tanken, voordat we moeten duwen... Na het tanken reden we verder en vonden we het, gelukkig!

Daar aangekomen, komt mijn moeder er aan lopen: 'ik reed langs jullie bij de benzinepomp, en ik dacht al: o jee! ' Haha! Maar gelukkig hadden we het gevonden en konden we Wenga uit de trailer halen.
Dat deden we dus, en Wenga was nog geen 2 stappen uit de trailer, of ze gooide haar keel al open! Wat een geluid kwam daar uit zeg! Niet normaal meer!
Na een tijdje rondstappen en handen op de oren, zadelde ik haar op en reed naar de inrij-bak.
Pfff...wat is dat wennen zeg! Ik ben een manege-wedstrijd gewend waar je op het paard werd gezet en een proefje moest rijden, maar dit was zo anders! Al die mensen die door elkaar heen rijden. Allemaal in teneu ( hoefde niet, dus had ik een beige rijbroek, een witte blouse en een zwart vest aan) en al die paarden mooi lopen! Maar nadat ik mezelf had verteld dat het voor de lol was, reed ik lekker in en was ik er klaar voor! Na wat probleempjes als geen voorlezer en niet betaald Frusty , kon ik de proef eindelijk rijden. Oke, daar gingen we dan...

Ik reed de bak in, verkende de bak en mocht beginnen. Net toen de voorlezer begon, ging Wenga ineens langzamer...ja hoor, ze moest poepen.... goede timing! Toen moest ik toch echt beginnen...
Ik was erg tevreden! Oke, niet alles ging goed zoals middendraf en galop, waarin ze struikelde, en de heeeeele tijd hinniken, maar voor onze 1e wedstrijd vond ik het toch erg goed gaan!

Na het uitstappen, toen Henk er ook even op ging zitten ( hij kwam er haast niet op, en dat staat ook nog op de film ook nog }> ) zette we Wenga in de trailer en gingen we naar de kantine voor de prijsuitreiking.
Geen prijs ( wat ik ook helemaal niet verwacht had) en 136 punten! Oepsie Bloos Bijna alleen maar 4-en en 5-en, en een 7.... voor het uiterlijk... Maar dat maakt mij geen bal uit, ik was zelf erg tevreden! En zo hoort het toch ook?

Nadat we teruggereden waren, ben ik nog even op stal gebleven om Wenga's vlechten eruit te halen ( wat een kroesbos!) en alles op te ruimen.
Toen ik Wenga tevreden van haar hooi zag knabbelen, wist ik het zeker: Dit was een top dag!!!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 15:32

Ik vind het knap dat je met die gedachte op wedstrijd durft! Ik durf met mijn pony niet te starten omdat ik bang ben af te gaan (hij is soms erg druk en schrikkerig, helemaal in vreemde omgeving) Veel plezier en de volgende keer gaat het vast al een stuk beter kwa punten!

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 17:10

Wauw je eerste wedstrijd gehad! Ik moet nog, ben ook alleen maar manegewedstrijden gewend dus... Jij hebt de eerste gewoon al gehad!! Goed joh!!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-02 16:58

joyce B schreef:
Ik vind het knap dat je met die gedachte op wedstrijd durft! Ik durf met mijn pony niet te starten omdat ik bang ben af te gaan


Ach...wat anderen denken kan me niet veel schelen! Ik weet zelf hartstikke goed dat Wenga t liefste en sterkste ( na die mishandeling en hoefkanker) paard van de wereld is ( slijm slijm) dus wat zij denken boeit me niet!

Moet jij ook doen! Echt je rijdt zo'n wedstrijd helemaal voor jezelf, daar hebben die andere ( kakkerrrrs) niks mee te maken!