12 uur lang op de veewagen... Goed? Advies?

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Laura

12 uur lang op de veewagen... Goed? Advies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-02 19:41

Arme Waldo. Kan ik eens niet meer met de jacht, krijg je zoiets Haha!

Hij was gisteren om 11 uur 's ochtends opgehaald en toen ik om 9 uur 's avonds op stal was, was ie er nog niet. Ik gebeld, ze zouden rond 10 uur wegrijden. Ze zijn dus na 12en pas op stal gekomen en vanmorgen stond er een snielige Iwaldo met vlechtjes nog in over de deur te suffen, en 3x te geeuwen (heb ik hm nooit eerder zien doen) ik baal er wel een beetje van want zo'n jach5t van 3 uur is behoorlijk inspannend, en dan heft ie daarna dus nog tot 12 uur snachts op de (tochtige) oude Oakley gestaan met zweetdekentje. Verdrietig

Ik heb hem vandaag even zn beentjes laten strekken in de wei en toen 20 min. met hem in het bos gestapt. Van de staleigenaresse moet ie morgen nog een rustdag dus ga ik weer 20 min stappen denk ik.

Kan ik vervelende gevolgend verwachten van dit tochtje? Is er nog iets anders dat ik voor hem kan doen om evt stijvigheid t voorkomen? (heb hem na stappen met cole's liniment gemasseerd en onder de lamp gezet)

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 19:46

Misselijk
Die jachtruiters ook altijd!
Sorry hoor, ik heb een oom die ook jachten rijd en die zou dat ook zo doen!
Zij zitten lekker aan de afterhunt en het paard staat op de wagen te verzuren! Frusty

Ik zou morgen lekker een uurtje in het bos stappen, is ook wel goed voor de mentale gezondheid.
Eventueel met een slofje lekker lang en laag...

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-02 19:53

ja ik was ook een beetje pissig. Staat ie op stal met de vlechten nog in (dus manen weer geruineerd voor de komende weken.. zadel ligt met een lading zand en kletsnat dekje op de poetsplaats, halstertouw kapot etc. En vooral dat suffe koppie van wal... Verdrietig Maargoed. "Mijn" jachtruiter is op zich een beste vent maar heeft blijkbaar niet zoveel kaas gegeten van de bijkomende verzorging na de jacht. Normaal gingen we altijd met een chauffeur codat de paarden meteen terug naar stal konden, maar sinds die is 'ontslagen' rijden ze de wagen zelf Frusty

Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 20:04

en dan zeker ook met flink wat borrels op achter het stuur? Het is niet te geloven, die jachtruiters. Ik heb wel eens achter een aan gereden. was echt stomdronken, en reed met trailer naar huis.
Hopelijk houdt Waldo er niet te veel aan over. Verder kun je er weinig aan doen denk ik.

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 20:19

Praat me d`r niet van. Ik heb twee weken geleden een jacht gereden en zelfs tijdens de jacht zuipen ze nog Bloos Terwijl ik na afloop het paard dat ik reed aan het uitstappen was, zat de rest van het zootje aan de luch. Paarden stonden dampend en modderig op de trailer....

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 20:56

Als ik hier in de buurt met een jacht meerij gaat het ook van borrel naar borrel. Als ik dat bij zou moeten houden zou ik halverwege de jacht van mijn paard afrollen denk ik Haha!
De meeste paarden worden bij die jacht toch wel naar huis gereden terwijl de ruiters aan het maal gaan. Ze zijn ook meestal kleddernat na zo'n rit.

Sinterklaas kapoentje, gooi wat in mijn schoentje
http://www.concertplus.nl https://www.facebook.com/#!/concertmeteenplus

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 21:42

Jachtruiters Misselijk Ik heb zelf een 3 kwart jaar 4 jachtpaarden dagelijks verzorgd en daarna met veel pijn in het hart gestopt, dus ik weet er alles van maar goed Lips are sealed

Laatst had mijn smid het er over dat paarden bevangen kunnen raken van lang transport. Dat heeft te maken met het gebrek aan beweging en de stress die er bij transport komt kijken [ook al heb je nog zo'n koele kikker] Een remedie was om je paard op nat zand te zetten tijdens transport omdat zo de druk op de hoeven beter verdeeld is.
Ik weet alleen niet wat hij nu verstond onder lang transport, maar 12 uur op de wagen vind ik belachelijk veel!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 22:56

Diep triest, komt ook veel voor bij de drafsport hoor.
Wij koersten veel in Noord Holland en Friesland en er waren een boel mensen uit Zuid Holland die meerijden.

Maarja, overwinning behaald, paard op de trailer en zuipen maar!
Vervolgens stomdronken achter het stuur kruipen totdat er eentje bij de schipholtunnel in slaap is gevallen en over de kop geslagen! Paard had wat schrammen, is er verder wonder boven wonder fantastisch van af gekomen!
Die lui waren geschrokken en hebben zeker wel 2 (!) koersen NIET gedronken en toen begon de ellende weer van voor af aan! Frusty

Je zou ze toch wat!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 02:01

Zo zijn mensen die ik kende verongelukt. Springwedstrijd gewonnen, flink vieren aan de bar en om middernacht terug naar huis met de trailer. Ze zijn zo onder een vrachtwagen geschoven die stilstond. Echt vreselijk, vader en dochter waren het. Het paard heeft het ook niet gered. Alcohol en verkeer horen gewoon niet bij elkaar en als je dan ook nog een trailer achter de auto hebt dan loop je helemaal een enorm risico.
Regel dan inderdaad een chauffeur of breng eerst je paard thuis en ga dan borrelen met het nummer van de taxicentrale in je zak.

Sinterklaas kapoentje, gooi wat in mijn schoentje
http://www.concertplus.nl https://www.facebook.com/#!/concertmeteenplus

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-02 09:41

Zeer waarschijnlijk heeft de jachtruiter die reed niet gedronken hoor. Het zijn beide zeer correcte kerels, alleen willen ze nog wel een dinertje meepakken of op een feestje blijven hangen na de jacht en dat is dus vervelend voor de paarden. Normaal ga ik altijd mee en houd strikt in de gaten wat de chauffeur nuttigt, dus dat zal wel mee vallen Haha! (of ze moeten gefeest hebben omdat ik er niet bij was Knipoog )

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie