Alleen maar over paarden praten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LIQUITA

Alleen maar over paarden praten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 14:01

Dit kreeg ik laatst te horen van iemand......>>>>>>>>" Mensen die een eigen paard hebben, kunnen alleen maar over paarden praten. Het lijkt soms nog erger dan mensen die net een baby hebben gekregen".
(Dit ging niet over mij, maar over een collega van diegene die dit tegen mij zei)

Soms betrap ik mezelf daar ook wel eens op. Als iemand mij iets vraagt over mijn paard, dan kan ik moeilijk nog stoppen.

Ik ben erg benieuwd of jullie dit ook wel eens te horen krijgen van mensen, die niks met paarden hebben????
Laatst bijgewerkt door Karin op 05-08-05 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Allejandro

Re: Dit kreeg ik laatst te horen van iemand......>>>

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:04

ja het is bekend. helaas.
maar met paardengekken is het wel gezellig

missnynke

Re: Dit kreeg ik laatst te horen van iemand......>>>

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:05

idd. Ik heb ook veel minder met vriendinnen die nisk met paarden hebben

MarrieLeen

Re: Alleen maar over paarden praten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:23

Als ze vragen op school wat ik ga doen, als ik een keer vroeg uit ben..
Dan zeg ik vaak: Naar de paarden.. en dan zie je ze echt zo kijken van: Gaaat ze weer!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:29

Ik probeer juis zoveel mogelijk te voorkomen om met niet-paardenmensen over paarden te praten. Ik vind er namelijk niks aan om over jip-en-janneke paardendingetjes te praten (oh, en moet je je je paard dan ook borstelen?? en ga je er dan op rijden? Oh echt, iedere dag??? blah blah blah). En op niveau over paarden praten kan kan toch alleen met paarden mensen.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:33

Met mensen die niet iets met paarden hebben praat ik eigenlijk nooit over paarden, heel soms met vriendinnen maar dat is gewoon belangstelling tonen van hun kant.
Maar met mensen die dus wel in de paarden zitten kan ik er uren over praten.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:42

Ik ook, met mensen die niks met paarden hebben praat ik ook eigenlijk niet over paarden.. tenzij ze er naar vragen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:48

Ai ai, helaas ben ik er ook zo een. Maar ik heb het nu wel door en als ik merk dat ik weer aan het ratelen ben stop ik uit mezelf gelukkig

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:20

Ikzelf noem mijn paard wel eens in een gesprek (denk aan; ga je vanavond nog wat doen? Neuh nix bijzonders. Oh, maar wel naar je paard? Jep) maar niet uitgebreid. Ik ben dol op d'r, maar er is toch echt nog een boel meer in het leven!!

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 16:28

Mensen vragen mij ook vaak van die dingen die Anouska beschrijft,
Citaat:
oh, en moet je je je paard dan ook borstelen?? en ga je er dan op rijden? Oh echt, iedere dag???

soms krijg het idee dat ze er niks van snappen, dan vind ik het wel leuk om ze dit uit te leggen. Maar ik hoef het echt niet altijd over paarden te hebben.
Bij ons op de manege is een hele gezellige kantine, bordevol paardenmensen natuurlijk. Maar we hanteren ook wel eens de regel "Na 23:00 uur wordt er niet meer over paarden gepraat". Natuurlijk is dit een geintje, maar wel bedoeld voor mensen die absoluut niet meer kunnen ophouden om over paarden te praten.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:29

Anoeska schreef:
Ik probeer juis zoveel mogelijk te voorkomen om met niet-paardenmensen over paarden te praten. Ik vind er namelijk niks aan om over jip-en-janneke paardendingetjes te praten (oh, en moet je je je paard dan ook borstelen?? en ga je er dan op rijden? Oh echt, iedere dag??? blah blah blah). En op niveau over paarden praten kan kan toch alleen met paarden mensen.

Ja irritant is dat!
En ik ken niet zoveel paardenmensen dus ik praat ook niet zoveel over paarden... Nja behalve op bokt dan

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:34

Bij mij is het zo erg dat een aantal van mijn vriendinnen die niets met paarden hebben zo een aantal namen van manegepaarden en een paar van hun kenmerken kunnen noemen. Dit komt omdat ze altijd mijn eindeloze verhalen over paarden aan moeten horen.
Soms zeggen ze dus ook wel eens vandaag gaan we niet over paarden praten.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:03

Komt bekend voor

Tegen niet paardenmensen praat ik niet echt uitgebreid over mijn paard want vaak begrijpen ze toch niet wat ik bedoel en krijg je idd rare/grappige vragen. Ik vind mezelf altijd zo penny klinken als ik tegen niet paardenmensen uitgebreid over mijn paard praat

Heb ook een aantal paardenvriendinnen en daar praat ik uiteraard veel mee over de paarden

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:05

Ik probeer de niet-paardenmensen toch wel te sparen.
Zo hou je geen vrienden meer over.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:08

Ik hoor het ook vaak, terwijl ik het amper over mijn pony heb. als ze naar haar vragen zeg ik wat ze willen weten en verder gaat het gesprek op een ander onderwerp over

Ik ken ook mensen die praten alleen maar over paarden, is soms wel heel erg vervelend

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:09

Ik praat tegen niet paardenmensen (mijn moeder uitgezonderd, die is ALTIJD de pineut) nooit over mijn paard. Als ze ernaar vragen geef ik kort antwoord en ga dan op een ander onderwerp over.

Ik klets graag met andere paardenmensen maar vind het heel irritant als die alleen maar over hun eigen paard praten. Dat wanneer je iets wil zeggen over je paard dat zij dan zeggen o.... maar mijn paard doet dat ook en die doet ook zus en bla bla bla... en zelk kom je dan het komende uur niet meer aan het woord.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:12

Het interesseert mijn vriendinnen op school niet, dus praat ik er ook niet over. Met m'n andere vriendinnen kan ik er uren over kletsen, maar dat vind ik ook veel leuker. Die snappen het tenminste allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:27

Anoeska schreef:

Geen woord aan toe te voegen, bij mij dus idem dito...

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:31

Anoeska schreef:

Mee eens.

Als ze er naar vragen beantwoord ik die vragen wel, maar meer ook niet.

Met wel paardenmensen gaat dat iets anders.

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:41

MissSisa schreef:
Anoeska schreef:

Mee eens.

Als ze er naar vragen beantwoord ik die vragen wel, maar meer ook niet.

Met wel paardenmensen gaat dat iets anders.

voor mij geld het zelfde(lekker eentonig weer)
edit: 250 posts!!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:47

Mensen die niets met paarden hebben weten wel dat ik een paard heb, maar we praten er nooit over.
Dat is ook iet nodig, met deze mensen deel ik andere (gemeenschappelijke) interesses.
Ik kan me ook mateloos irriteren aan mij collega die iedere week na haar manegeles denkt dat ik wil horen hoe ge-wel-dig het gegaan is.
Sorry, boeit me niet.
Op mijn werk ben ik bezig met andere dingen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:58

Dat klinkt mij bekent in de oren.
Ik denk dat ik er ook wel last van heb ja

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:02

ja dat wordt tegen mij ook weleens gezegd!! ach ja kan er ook niks aan doen.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:10

schuldig maar probeer het zoveel mogelijk tot paardenvriendinnen te beperken, alleen vriendje is wel de klos, maar aangezien hij ook een vage hobby heeft waar hij het constant over heeft (hij ontwerpt trickvliegers en doet zelf ook wedstrijden) effent het weer uit

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:22

Ja, krijg soms wel eens te horen "heb je haar weer met d'r paarden"
Mja, kan ook over zat andere onderwerpen praten hoor