Weg van stal??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Weg van stal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-02 11:11

Ik ben begin juni naar een andere stal gegaan, waar ik het vooral in het begin super erg naar mijn zin had, en vooral Navy. Ik was hierheen gegaan omdat bij Navy hoefkatrolontsteking was vastgesteld en ik graag wou dat ze daarom elke dag de wei in kon. Maar de laatste tijd, en vooral nu in de winter als het vriest of regent baal ik van een aantal dingen behoorlijk..
De stallen zijn super tochtig, we houden wel goed de deuren en luikjes dicht, maar het blijft tochten, ik wou in november al mijn 3e deken opgooien omdat het zo ontzettend koud is.
Het lekt ontzettend, zelfs zo erg dat ik een waterdichte deken heb moeten kopen omdat ze anders kou zou vatten.
Het is zo ontzettend druk op sommige dagen, het is een erg kleine stal, maar met veel kinderen van rond de 11-13 en die kunnen een behoorlijk hoog geluid produceren Lachen De laatste tijd merk ik dat Navy daar ontzttend chagerijnig van wordt, z is gewoon vrolijk als ik alleen op stal ben, maar zodra het druk wordt en al die kinderen beginnen te gillen enzo wordt ze chagerijnig. De Tinker die naast mij staat wordt er zelfs zo gek door dat ie op die drukke momenten onbetrouwbaar wordt en gaat trappen en bijten.
Het hooi en stro is het meerendeel beschimmeld, of super stoffig. Er is zelfs een tijd geweest dat we het eerst moesten afspoelen voor we t konden voeren omdat er beestjes in zaten en het zo vies was..
Zo klinkt het natuurlijk erg dramatisch, en zou ik eigenlijk al lang weg moeten zijn, maar de vraag is of ik op een andere stal niet weer tegende zlefde problemen aan loop. Het wordt al de 3e stal en ik denk niet dat ik r een plezier mee doe door elke keer te verhuizen.. Aan de andere ligt de stal wel erg gunstig, vlakbij t bos, en op 5 minuutjes stappen naar de manege (we hebben geen binnenbak). Heeft iemand misschien tips en kan mij vertellen of ik nu het beste hier kan blijven of beter weg kan gaan??? Alvast bedankt!
Groetjes[/quote]

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 11:33

Ik denk dat je daar niet al te lang over na hoeft te denken. Tochtig, nat, beschimmeld hooi en stro, hmm dan was mijn keuze dus erg makkelijk door mijn paard te pakken en op zoek te gaan naar een andere stal.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 11:35

Die beestjes in het hooi vind ik echt niet kunnen, en ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn...
Verder het is je eigen keuze, maar als je je daar niet lekker voelt staan zou ik denk ik toch eens mijn ogen en oren openhouden voor een andere stal.
Succes

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Weg van stal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 12:05

NaVy! schreef:
Zo klinkt het natuurlijk erg dramatisch, en zou ik eigenlijk al lang weg moeten zijn, maar de vraag is of ik op een andere stal niet weer tegende zlefde problemen aan loop. Het wordt al de 3e stal en ik denk niet dat ik r een plezier mee doe door elke keer te verhuizen..
Groetjes
[/quote]

Tja , ik denk dat je je paardje hier ook geen plezier mee doet, ik zou me er in iedergeval niet gerust op voelen!

Waar je ook komt, overal is wel wat, het belangrijkste vindt ik wel dat de stal en het voer in orde moeten zijn. Dit is dus bij jullie op stal niet in orde!
Ga eens lekker in de buurt rondneuzen en voor een andere stal kijken, lijkt mij het beste Knipoog Ik sta nu op een pensionstal iets verder van het bos vandaan en we hebben geen binnenbak, toch heb ik het er voor over wat verder te moeten rijden want de rest is gewoon toppie verzorgd, en daar gaat het toch uiteindelijk om. Het is misschien niet altijd even geweldig op een pensionstal (je hoort vaak dat er een bepaald soort mensen rondloopt, gelukkig bij ons niet) maar een manege vindt ik al helemaal niets, wij hebben gelukkig geen gillende en schreeuwende kinderen rondlopen en de paarden kunnen 's winters in de paddocks en 's zomers in de wei! Veel succes.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 12:18

Wegwezen! Geen seconde twijfelen, weg daar.
Ik moet er niet aan denken dat ik eerst t hooi af moet spoelen omdat er beestjes in zitten! Misselijk En lekken, brrr..
Ik zou hier echt NIET over twijfelen.. Echt absoluut niet.

Als ik jou was zou ik mooi hier komen wonen en bij mij op stal komen staan. Knipoog

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 12:28

Ik zou gelijk mijn spullen pakken.Daar zou ik niet moeilijk over doen. Het is misschien vervelend voor je paard, als ze weer moet verhuizen. Maar wat zou ze liever hebbe:
-Weer verhuizen en een fijn plekje?
-Of daar blijven staan en alleen maar chagrijniger worden?

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-02 20:54

Ja, bedankt!
Ben vandaag rond wezen kijken, maar heb nog niks gevonden..
Nog even blijven zoeken dus!
Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:57

Tip als je een andere stal op het oog hebt: referenties inwinnen. Praat maar eens met wat mensen die er staan, en wat mensen die er gestaan hebben. Een goede stalhouder wint ook referenties van jou en je paard in, dus waarom zou je 't niet andersom doen?