Kenaf????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 09:03

Citaat:
Op 2001-04-25 00:02, schreef Karin:



Maaike:
Juravel ox is inderdaad een mooi beestje, staat bij Jurrius in Vorden. Het meisje van wie wij ooit Dino kochten, had een pony Saoud en die was ook van Said. Is ook al eeuwen geleden, Said loopt ongetwijfeld al ergens op de eeuwige weilanden. Nima kan ik niet vinden in de lijst, bedoel je niet toevallig Nieuwmoed's Nepal (v. Netron)? Dat is de enige die er qua naam op lijkt. En Melvin is van Mufaq ox, ken 'm zelf niet maar ik weet wel dat Mufaq goeie nakomelingen brengt. Celebrated W/V van Judith Vetker (EK-springteam) is er eentje, hij heeft onder de naam Mubar nog bij onze club gelopen.


Wat Nima betreft, ik weer 99% zeker dat ie zo heet, heel misschien is t Nimar maar dacht t niet. Heel erg bedankt iig voor de info! leuk hoor!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 10:46

Maaike, heet hij niet Nimb?

Tis maar een vraag, maar deze hengst is geloof ik wel erg bekend. Bij ons op stal staat ook een NRPS pony van deze hengst, vandaar!

Groetjes Mieke

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 10:51

Nima is gecastreerd voor wat ik als laatst gehoord heb en hij zit nu in de sport. Heb je misschien een foto van Nimb??? je weet maar nooit.... maar volgens mij is t m niet

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 12:45

he wat jammer dat er niet mensen zijn met groningers Lachen
Misschien wil Mieke dit jaar mee naar de hengstenkeuring:) is in november Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 19:42

Citaat:


Jantina:
Galant staat er ook bij, dat is een Anglo-Arabier met als vader Gagson Wimborn x. Staat in Den Ham, ook in Twente dus. Ken 'm verder niet, waar ken jij hem van?

Ik zal wel eens op zoek gaan naar foto's.


Ik ken Galant van Ameland. Hij heeft hier een seizoen ter dekking gestaan en we hebben Berber toen door hem laten dekken. We hadden een andere Galant verwacht, namelijk een gelderse Galant, maar dat mocht niet baten. Ik vond het een erg mooie hengst en heeft samen met Berber ook een erg mooi veulen gegeven: Niels

[img]../upload/49/niels95-3.jpg[/img]
[img]../upload/49/niels95-1.jpg[/img]

Niels was weer een heel verhaal apart, we dachten namelijk dat Niels een Nicolien was. Totdat er plas aan de onderkant uitkwam. Wij in de stress, want dat betekende niet veel goeds. DA erbij en die zoeken. Tsja ballen kon ie niet vinden, maar ook geen vagina. Dan moest het een ? (moeilijk woord voor iets dat tweeslachtig is ofzo) zijn. Nou nog 1x zoeken dan. En toen vond ie een balletje. Hebben we haar maar tot Niels gedoopt.

Hij is ondertussen verkocht naar een meisje in drenthe, we hebben nog eens een foto van hem gehad, hij was echt supermooi geworden! (Had hem ook graag zelf gehouden, had supergangen, maarja, we konden toen geen 3 paarden hebben en er werd een mooie prijs voor geboden...)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jantina op 2001-04-25 19:44 ]</font>

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 19:58

heeft er misschien iemand dan nog foto's en/of informatie over...

Calmore Dew (connemara hengst, robin's vader)
Corrib (connemara hengst, vader van robin's vader)

Paddy's Heaven (connemara hengst, vader van robin's moeder)

ik hoop het wel, ben al best lang opzoek!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 15:15

GVD had een heel stukje getypt, druk op een of ander knopje en weg was ik van i-net! Boos!

Nou ja, gaan we weer:

Helaas Maaike ik heb geen foto van Nimb, ik weet ook niet hoe hij eruit ziet!

Kim! Ik ga zeker weten naar de groninger hengstenkeuring! Moet toch een leuke hengst voor Kaminka uitzoeken voor in de toekomst! Ben al druk info aan het opvragen overal, zowel KWPN, gelders als groninger. Ben er nog niet uit hoor. Tips? Altijd welkom!

Jantina: wat een verhaal joh over je hermafrodiet Niels/Nicolien Haha! !

Groetjes Mieke

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 15:47

jammer Mieke dat je geen foto hebt.... Verdrietig

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 18:36

Hermafrodiet! Dat was het woord!
Enne geldersen zijn moohooiii!! Hahaha kijk hier maar eens naar:

[img]../upload/49/Bazuin_mooi.jpg[/img]
Dit is Bazuin. Een topper.
Volgend jaar ga ik voor Parcival, die is ook supermooi, moet alleen nog wat extra info over hem zoeken. Nu maar hopen dat ik hem kan betalen, na een huis te hebben gekocht!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 09:44

Jantina, ik heb net info opgevraagd over Parcival en Laurentz, ik zal de info aan je doorgeven als ik het in huis heb!

Ik heb Parcival in het echt zien lopen en was ontzettend onder de indruk van zijn gangen (ruim maar niet zo vlak als bij een KWPN-er, gewoon ietsje meer knieactie, daar hou ik wel van), veelzijdigheid, braafheid en zijn verrichtingsrapport (kijk eens op http://www.kwpn.nl en dan bij fokkerij, goedgekeurde dekhengsten, als je dan bij zijn gegevens op bewaarboek (of iets anders... in ieder geval een onderstreept woord, ik weet het niet meer precies Verward )klikt krijg je zijn verrichtingscijfers e.d. te zien). Hij heeft overal goede cijfers voor: zowel voor dressuur, als springen en aangespannen.

Laurentz (uit dezelfde moeder als Parcival, alleen nu met Bazuin als vader), vind ik ook bloedmooi, hij is iets forser en minder chique als Parcival (qua uiterlijk vind ik Laurentz mooier), maar zijn verrichtingen zijn iets minder goed, daarbij heeft hij een iets traag achterbeen en dat heeft Kaminka ook, dus dat lijkt me niet handig.

Weet jij waar Bazuin ter dekking staat en wat hij qua dekgeld kost?

Ik wil gewoon een veulen fokken met een super karakter, koel in zijn hoofd, met een beetje stevige bouw en krachtige gangen. Moet lukken met een Gelder of Groninger in combinatie met Kaminka!

Groetjes Mieke

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 11:14

Bazuin staat ter dekking bij de Bo-stal in Wapse. Eh, ergens bij steenwijk ligt dat geloof ik.
Ik heb hem uitgekozen omdat hij zijn goede karakter zo mooi doorerft. Daar heeft ie dan ook een 9 voor, ook voor stalgedrag, zegt toch wel wat voor een dekhengst!
Ook de trekproef was hoog, maar liefst een 9,5, ik hoop dat dat doorgegeven wordt aan mijn veulentje!
Dekgeld was afgelopen jaar fl. 800,-. Dat was ook wel goed, want meer kon ik echt niet betalen, er kwamen bij mij ook nogal wat KI kosten bij.
Laurentz vind ik wel erg mooi, die staat op de Foliohoeve in Bennekom, maar zijn cijfers waren beduidend lager als die van zijn pa.
Weet overigens niet hoe ze dat doorgeven, maar Bazuin trok mij meer.

Mijn eerste keus was overigens Zichem, maar die viel buiten mijn budget.... Daarna Sateliet, maar na gebeld te hebben, bleek dat hij net overleden was. Maar Sateliet was mij net weer iets te veel TP en Bazuin is een mooi mengelmoesje. Hij loopt ook goed mee in de dressuursport naast de normale KWPN ers. Heb toen voor hem gekozen, omdat zijn fokker ook erg vriendelijk en behulpzaam was. Het was bij mij namelijk niet alleen het paard, de fokker moest ook nog een beetje meewerken, aangezien het sperma naar de boot moest. Errug vriendelijke mensen en ze spraken vol lof over hun hengst. Dus niet de normale opschepperij, hij loopt zus en zo, maar meer dat hij zo lief is, en hij was zo trots. Meer met liefde, dat was voor mij ook wel belangrijk.

Mieke, heb je info opgevraag bij Parcival's fokker? Zou je willen vertellen hoe het is? Ben wel benieuwd. Mijn oog was op hem gevallen, toen hete hij nog Paulus geloof ik maar was toen geloof ik nog niet goedgekeurd..
Nou ja, ik heb nog even, het is pas over een jaar, dat ik erover denk om haar weer te laten dekken.
Haha! Oeps.. hahaha wat een verhaal! Tsja ben dol op gelderse paarden!