hey,
ik ben op vakantie naar Toscane bezocht en ben daar naar de stad Siena geweest, helaas niet op een van de twee dagen van de palio, en vond het een ontzettend mooie stad. Met de wijken en het zwart/witte marmer van de kathedraal. Prachtig.
Ik heb foto's van de Palio gezien en weet hoe het ongeveer in zijn werk gaat en het zou mij ontzettend leuk lijken om het echt een keer mee te maken.
Voor mensen die de Palio niet kennen een korte uitleg:
De Palio is een renwedstrijd die 2 keer per jaar op de Campo in Siena gehouden word.
Siena is verdeelt in 17 wijken waarvan er telkens 10 meedoen met de Palio. 7 die de vorige keer niet meededen en 3 worden geloot.
De wedstrijd word gehouden op de Campo een plein in het midden van Siena en duurt minstens anderhalve minuut.
De Jockey's rijden zonder zadel en de paarden worden voor de wedstrijd ingeloot.
Ik ben nog meer in de Palio geintresseert geraakt door het boek Stad van Sterren van Mary hoffman.
Is een van jullie er wel is bij geweest, of heeft iemand nog meer info (of als de mijne niet klopt ook melden, ik weet niet alles, maar die had ik ervan vernomen)