Aparte belevenissen op stal...

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Laura

Aparte belevenissen op stal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-02 18:24

Het weer was al vreemd en mijn dagje ook. Na aangekomen te zijn in stralend zonlicht storte de nhagel de hemel uit op het moment dat ik de staldeur dichtschoof. Echt van Verward

Nou, Waldo was blij om me te zien en we zijn weer even aan het werk gegaan. Met m'n nieuwe laarzen aan, voor de eerste keer!! Het reed wel lekker. Achteraf ben ik met rijden eigenlijk weer veels te soft geweest, Frusty maar ach het was pas de tweede keer rijden na de singeldrukking rust periode dus ik wilde ook niet te veel doen. Hij had wel last van stijheid aan de linkerkant, en ik vind dat zo moeilijk te corrigeren in stap! Frusty

Maargoed, na het middageten even Karbiet gereden voord e 2e keer (remember dat topic van 'ander paard rijden voel me net een beginner?' Extreme duivel ) Nu ging het al wat beter Haha! Maar ik werd nog steeds geirriteerd door dat afgeleide gedoe en het wegdrukken van de hals. Maargoed, na flink wat 'HEEEE AANDACHT BIJ MIJ' geroep, erg veel been (tip van de eigenaresse) en goed op mn zit letten (heb op hem de neiging om mn handen laag vast te zetten, schouders vallen dan naar voren en terk ik mn hakken op) kreeg ik nog redelijk wat voor elkaar al zeg ik het zelf.
In de galop werd ik mobiel gebeld inzake Bogachka, Lips are sealed , maar het was wel grappig want toen Karbietje mn mobiel hoorde stond ie pardoes stil met gevolg dat ik bijna een salto over de nek maakte *LOL*

Verder me maar weer ontfermd over Bobby, het paardje van de therapeut die ondertussen al 2 maanden niet uit de stal was geweest. Vorige week kon ik het echt niet meer aanzien en heb ik hem in de molen gezet (je had dat arme beest moeten zien) Ook maar op de lijst voor de smid gezet, want het bleek dat ie voor het laatst op 10 oktober was beslagen Boos! Rekening daarvoor en voor de extra zorg van mij krijgen die mensen nog wel toegestuurd. Wat denken ze wel niet. Aan een verzorger willen ze niet maar ze willen wel graag dat ie er vaak uit komt. Leuk is dat.

Thuis aangekomen had ik nog meer mobiele pret Knipoog Ik werd gebeld door de bijrijder van Herona (ook een jachtpaard) 'Hij heeft een bult onder de buik' Ja, dat klopt, dat had ik ook geconstateerd maar volgens de eigenaresse was dat niks. Gaaaap Volgens mij was het een loei van een singeldrukking (en trust me, heb er nu wel verstand van Knipoog ) Goed, meisje uitgelegd hoe en wat, ze ging maar niet rijden. Lachen

Toen Waldo's eigenaar aan de lijn of ik zijn vos de komende dagen wilde doen. Tuurlijk, no problemo. Maar waarom? Nou die bijrijder had besloten dat het ethisch niet verantwoord was om het paard nog te rijden (ok, beest heeft een aparte voorgeschiedenis, arthrose aan de voorbenen, is een jachtpaard, had eggbars en ze wilde hem op gewone ijzers, op gewone ijzers liep ie stokkreupel, dus maar weer eggbars onder, nu hebben ze zn gewrichten weer ingespoten want ze willen hem toch weer op gewone ijzers Verward Beetje vaag allemaal) Maargoed, eigenaar dus helemaal moody ('ik breng dat beest naar de veearts, is het nog niet goed')

Voelde me vandaag wel helemaal stalmeester hehe. iedereen had me nodig of wilde mn advies Lovers Achja, Bloos In ieder geval bewogen dagje gehad!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 20:51

soms is dat best cool he?
Ik heb dat ook vooral 's morgens als er niemand bij ons op stal is. In het weekend voer ik gooi alles naar buiten en mest af mhhhnet of het mijn eigen stal is.
wie weet ooit als ik de staats win heb ik m'n eigen stal!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-02 21:27

Ik ben in de zomers vaak 'hoofd stalmeester' als onze bedrijfsleider op vakantie is Haha! Is wel erg cool. Het enige nadeel is dat daar ook de rotklusjes (mais scheppen, zand afscheppen, mais voeren, put leegscheppen, mest opdrukken etc) bijhoren. Maar ach, dat nemen we er maar bij Knipoog

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie