longontsteking en 41.5 koorts

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

janna

longontsteking en 41.5 koorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-02 18:07

Ik weet niet wat het is met de paarden, maar vanochtend kreeg ik een telefoontje van de eigenaar van Owe, die fries die ik rijd. Owe wilde gisteren niet meer eten, en toen hebben ze de dierenarts laten komen. Hij was al een paar dagen niet zo lekker. De dierenarts zei dat hij longontsteking heeft, en 41.5 graden koorts. Ik wist niet eens dat een pard zo'n hoge temperatuur kon verdragen. Hopelijk komt hij er een beetje snel bovenop.
Hij kan niet tegen penicilline, dus dat valt ook even tegen nu. Als hij penicilline krijgt, raakt hij in een shock. Heeft hij dus ook al een keer gehad.
Het arme paard heeft ok altijd wat, het is echt niet te geloven.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 18:10

Hè gatsie, het is ook zo akelig als een dier ziek is. Ze voelen zich zo verschrikkelig lamlendig en je kunt ze niet uitleggen wat er aan de hand is...

Heeft hij nu wel andere medicijnen gekregen, of heeft dat geen zin? Ik hoop maar dat hij er snel overheen is...

Beterschap.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 18:46

dat is heel slecht nieuws lodewijk zijn broertje kreeg na paard&koets longontsteking. hij lag kantje boord heeft het net gered. op dit moment is hij bijna beter.. dus je bent er echt wel zoet mee Huilen

lucindaa

echt niet leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 18:54

Dat is echt heel erg als je paard dat heeft.
Ik zou me geen raad weten als mijn paard dat zou hebben. Het lijkt me echt heel erg. Gelukkig is het mij nog nooit overkomen bij paarden die ik ken of zo.

Veel sterkte en ik hoop dat hij snel weer beter wordt.

Groetjes Lucinda

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 18:55

Jeetje Janna, het zit je ook niet mee op dit moment.
Moet Owe er nu zelf bovenop komen zonder medicijnen?

Ik hoop dat het morgen met Mimo iig wel goed gaat allemaal!

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 19:04

Ik zal duimen voor Owe!
Lijkt me echt erg als je paard het zo moeilijk heeft en je kunt dus geen penicilline geven...
En je kunt al zo weinig doen als je paard ziek is, tenminste zo voelt het altijd.
Tja, veel sterkte ook voor jou Janna!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 19:24

getverdemme,
wat sneu!

Hopenljk redt hij het op eigen kracht,
zal wel want hij heeft al meer 'dipjes' verwonnen!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-02 20:24

Het is echt erg voor het dier. hij heeft gewoon altijd wat. Niet normaal meer. Hij heeft al zo veel gehad. Slokdarmverstopping (waarbij hij dus bijna niet meer kon ademen), een shock, waarbij hij bijna dood was. Vorig jaar stond hij met ontzettende ringworm, dit jaar nog had hij met een ontsteking in zijn hoef die zijn been in is geslagen. Ik was net weer een maand of 2 met hem aan het rijden, en dan heeft hij weer zoiets. Ik hoop niet dat het maanden gaat duren, zoals bij Nimber..lekker vooruitzicht. Om een of andere reden is dit diertje altijd de klos.

En verder.. ik geloof dat alleen *** nu niets mankeert, de rest heeft wel wat. *** had een ontsteking in haar hoef. dat is opengesneden, en ze heeft even rust gehad. Van de week ahd ze aan dezelfde hoef een stuk los zitten. Gelukkig kon de smid het er wel af snijden, en kon ik door blijven rijden, maar voor hetzelfde geld had ik maanden niet kunnen rijden.
Die andere is ook al sinds ruim een maand niet helemaal goed. Waarschijnlijk iets in de rug, maar ik heb geen idee wat precies.
Gelukkig blijft *** lopen als een trein. Die arme knol krijgt gewoon elke dag een bui regen of hagel over zijn kop als ik hem rijd (niet normaal, als ik ga rijden, gaat het regenen, zelfs als er bijna geen wolken zijn). En gewoon blijven lopen. Echt een fijn paard. Hij geeft echt nergens om.

Nu maar hopen dat Owe er weer snel bovenop komt.
Laatst bijgewerkt door Leo op 07-03-11 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen verwijderd op verzoek.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 22:04

Jeetje wat een pech met alle paarden. Hopen dat Owe er snel bovenop komt, arm dier.
Een echte pechvogel, sneu is dat!
Maar kan ie dan nu helemaal geen medicijnen hebben? Is hij alergisch ofzo tegen peniciline? Ik wist eigelijk helemaal niet dat dat kon.

Sterkte er maar mee!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 22:54

Sterkte met Owe, arm dier, krijgt hij wel iets om de koorts te doen zakken?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 23:25

Geef mooie Owe maar een dikke kus van me... succes ermee.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Gast654

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 10:38

Eng hoor. ik hoop maar dta hij er weer gauw boven op komt. Ik wete nog dat Pablo ook een keer 41,3 had.Toen wilde hij niet eens meer opstaan en toen hij dat wel deed slingerde hij helemaal van de koorts. Maar Pablo kan wel tegen peniciline gelukkig.

Heel veel beterschap!

'They're funny things, Accidents. You never have them 'til you're having them.'- Eeyore

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie