imavarol douche...

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nimber

imavarol douche...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-02 08:11

jaja omdat iemand zo fijn was een pony te kopen met ringworm en 'm met de zelfde vaart weer te verkopen zit onze stal onder de ringworm.
volgens de boer was de incubatietijd (tijd tussen besmetten en het krijgen ) bij koeien ongeveer 8 weken.
ervan uit gaand dat dat bij paarden ook zo is....
In die tijd kunnen ze dus besmetten en tja nu heeft Lodewijk het dus maar ik heb de afgelopen 8 weken alle paarden wel uit stal gehaald of gepoetst , of gereden.
Bingo dus ! Gister meteen aan het wassen geslagen alles wat gewassen kon in de wasmachine gepropt en wat niet gewassen kan afgenomen met een doek met imavarol.
halsters(leer) zadel hoofstellen echt alles.
vervolgens het paard van top tot teen gewassen en daarna mezelf.
alleen mijn jas moet zo nog in de wasmachine maar dan ben ik klaar en dan mag ik maandag weer wassen.
dan is het afwachten wanneer Hinke het krijgt en of ze het krijgt (staat in een andere schuur met stallen)bij Lot was ik er snel achter want in korte vacht zie je het heel snel maar in lange vacht kunnen ze het volgens de veearts wel maanden hebben voor je wat ziet (je ziet het dan pas als hele plukken vacht uitvallen maar dat hoeft ook niet altijd te gebeuren....)
aangezien we dus veeeeeeeeeel paarden met lange vacht hebben..
lekker feest dus. om over de kosten aan imavarlo voor 39 paarden maar te zwijgen.. gelukkig heb ik er 'maar' 2...

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 08:19

Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiips dat is echt balen!
Ik ken de imavarol nog van dat paard wat ik toen reed... lastig hoor om alles te moeten wassen etc.
Ik hoop dat Hinke niks heeft!
Groeit ze trouwens hard en is ze kijkt ze nog steeds zo vreselijk... uh... als een schattig dametje? Nou ja grote dame nu ondertussen...
Sterkte op stal en ik zal duimen dat verder niemand het krijgt!

obsession

Re: imavarol douche...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 09:13

Nimber schreef:
jaja omdat iemand zo fijn was een pony te kopen met ringworm en 'm met de zelfde vaart weer te verkopen zit onze stal onder de ringworm.

Sorry hoor kim maar ik vind dit weleen beetje banketstaaf van je. Diegene waar t om gaat zit ook op bokt en was toch best een goede vriendin van je?
Maar iig zij wilde hem ook niet verkopen natuurlijk,maar sommige omstandigheden maken dat nou eenmaal zo, en misschien had ze wel eerder na moeten denken maar goed dat kan je altijd wel gaan zeggen achteraf.......

Verder wens ik je veeeeeel succes met wassen enzo.Zucht wat een pokkewerk toch altijd weer...
Ik zou als ik jou was een grote emmer met dettol in water neerzetten en elke keer na een paaard aangeraakt te heebn je handen daarin wassen en ook je borstels. ZO deden wij t altijd op de stallen waar ik gewerkt heb. Dat ontsmet meteen.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 10:33

Heel rot is dit. Helemaal omdat er zoveel paarden bij jullie staan, dan blijf je bezig. Alles in de was en dan maar hopen dat het goed gaat, veel succes want dit is echt niet leuk. Arme Lodewijkje Lachen

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 10:33

Brrrrr... Lips are sealed Ik ben zo je verhaal aan het lezen en krijg echt de kriebels en jeuk over mijn hele lijf... jakkes..
Ik zal voor je mee hopen dat Hinke het niet heeft.

Dan nog een vraagje.. waar herken je in zo'n vroeg stadium ringwormen aan?

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 11:49

men dat gaat veel geld kosten... 39 paarden die t kunnen hebben is niet niks. balen dat t zo is maar is nu niets meer aan te doen zullen we maar denken. nu hopen dat het weer snel over is bij alle paarden

succes met wassen... *rotwerk*

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:
FNRS Jurylid F1 t/m F20 en A Proeven

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 18:39

Honeybee schreef:
Brrrrr... Lips are sealed Ik ben zo je verhaal aan het lezen en krijg echt de kriebels en jeuk over mijn hele lijf... jakkes..
Ik zal voor je mee hopen dat Hinke het niet heeft.

Dan nog een vraagje.. waar herken je in zo'n vroeg stadium ringwormen aan?

Ringworm is een schimmel en herken je dus ook aan het overeind gaan staan van plukjes haar, meestal ronde vorm, daarom ring- waar ze die worm vandaan haalde weet ik niet... Meestal begint het met een heel klein plekje, en dan breidt het rondom steeds meer uit. Met borstelen kun je het over het hele lichaam verspreiden. Ik ontsmette mijn pony daarom gelijk na het borstelen over het hele lijf toen hij schimmel had. Hij heeft het gelukkig nooit heel erg gehad. Misschien mede daardoor. Oh ja, het is ook voor mensen besmettelijk!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-02 18:45

het lijkt op bijtplekjes je weet wel met van die korstjes die je eraf kan pulkken. als je dat doet(anders laat het vanzelf na een paar dagen los krijg je schilferplekjes en dan breid het zich verder uit in een ringvorm je krijgt kale plekken zo groot als euro's Knipoog
Lodewijk heeft nu 1 schilferplekje en een bijtplekje onder zijn deken.
genoeg reden voor mij om alarm te slaan.
er zit 1 voordeel aan en dat is als ze het eenmaal gehad hebben krijgen ze het nooit meer en ze zijn er binnen notime af want het is een 'zwake schimmel in de zin dat het heel besmettelijk si maar ook zo dood"de bijtplek onder de deken was vanmorgen al zo goed als weg

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 22:00

Jeetje, ik hoop maar dat jullie er snel vanaf zijn. Daar zit je dan met al die paarden. Scheve mond
Nu maar hopen dat Hinke en die andere kleintjes niets krijgen, want anders moeten die ook nog naar binnen met wassen enzo.

Een voordeel, je hebt direct je grote voorjaarschoonmaak al gehad Haha!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 12:02

O, wat een ellende met die schimmel! Kaminka heeft het ook gehad, ik heb echt aandelen in Imaverol! Hoeveel flessen van die troep ik wel niet nodig gehad heb om die ringworm definitief uit te bannen, wil je echt niet weten... Gelukkig raakten de paarden bij ons niet besmet, Kaminka was en bleef de enige.

Heel veel succes, ik hoop dat het allemaal uiteindelijk meevalt.

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 12:46

ja dat is echt ellendig zeg!brrr ringworm.echt een nare schimmel.nou hopelijk zijn jullie het gauw kwijt!

soms is het beter om te zwijgen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie