AARRGGHH!!! ik ben een beetje down

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

AARRGGHH!!! ik ben een beetje down

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-02 18:57

Ik voel me ff heel ***!!!

Het is altijd supergezellig op de manege met al mijn vriendinnen met hun eigen paarden, maar IK WIL OOK!!! Huilen Huilen Huilen

ben het ff zo zat he! Ik kan er gewoon ff niet meer tegen, het wachten dat ik al 8 jaar doe. Maar nu mijn beste vriendin ook een paard heeft,
gewoon heel erg K**!!!! Lips are sealed Frusty

Sorry, ik moest het ff kwijt !

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 20:43

Ik kan het me heel goed voorstellen.
Ik heb ook in precies dezelfde situatie gezeten als jij.
Er is maar 1 ding waar je dan aan kunt denken, en dat is dan aan zoiets als dit:
Een meisje dat van jongs af aan al een pony krijgt (met zeven jaar of zo), later overgaat op een E-pony en daarna een eigen paard krijgt op haar zestiende.
Dan op haar 23ste op zichzelf gaat wonen, en altijd zo verwend is door haar ouders dat ze nu niet gewend is hard te werken en zuinig te doen.
Dus op een gegeven moment ook niet meer een eigen paard kan veroorloven.
En zij zal een eigen paard ook nooit zo zien als jij het ziet: als een wonder waar je elke dag weer van geniet.
Jij zal, zodra je zelf een salaris hebt en een paard kunt veroorloven, dit wel zo zien.
En zeker weten dat jouw tijd ook komt!

Kijk maar naar mij, nu 34 jaar oud, maar ik heb sinds 29 december een eigen paard!
Vandaag voor het eerst een buitenrit gemaakt... en geloof me...
Ooit ben jij aan de beurt! Party!!

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-02 14:17

he, bedankt!

Die insteek maakt je dan weer ff vrolijker!!!

(Alleen moet ik er dan maar niet aan denken dat alle eigenaren op de manege, op 1 na, ook allemaal hard moeten werken voor hun paard!)

Straks ga ik zelf maar weer rijden, (als de bak nog een beetje begaanbaar is Frusty !) Dat helpt vast ook wel weer.

Gedachte van mij:"Marijke.. misschien over een half jaar!
Marijke... Misschien over een half jaar! Marijke... misschien over een half jaar!!! was het maar vast een half jaar verder!!!!" Party!!

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 14:23

had ik ook hoor. heb ik nog steeds een beetje.
wil al vanaf mn 8e een eigen pony. er werd altijd gezegd als je 16 bent.
ben nu bijna 15, zou dit jaar een kwpn ruintje krijgen, maar helaas, it wasn't ment for me.. hij is met spoed verkocht wegens stalling te kort Huilen
maar, mag nou wel verder gaan kijken. t blijft dichterbij komen Lachen

en "En zij zal een eigen paard ook nooit zo zien als jij het ziet: als een wonder waar je elke dag weer van geniet." zo heb ik t nooit bekeken.
maar ik heb een tijd gehad dat ik niet naar de manege mocht, mei vorig jaar ging ik op ponykamp en had ik al 2 jaar geen manege meer betreden geen pony's gezien. dus beschouw ik het al als een wonder wanneer ik op zaterdag en zondag in de manege zit.. Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 14:43

Ik heb ook heel lang gewacht tot ik een paard had. En dat heb ik op een gegeven moment zelf gekocht en zelf betaald.

Dat ik 14 jaar was stond ik er op school erg slecht voor met mijn cijfers, mijn ouders beloofden dat, als ik het school jaar zou redden zonder te blijven zitten, er een paardje kwam.

IK redde het schooljaar, maar er kwam geen paard.

"Maak eerst je school maar af, zonder te blijven zitten."was toen het ultimatum. Ik maakte de school af zonder te blijven zitten. Maar er kwam geen paard. Financieel was het wel mogelijk geweest.

"Maak eerst je vervolg opleiding maar af". Zo gezegd zo gedaan, geen paard. Financieel was het nog steeds mogelijk geweest.

"Zie eerst maar werk te vinden". Ook dat lukte. Nog steeds geen paard. Financieel was het op dat moment heel goed mogelijk om in ieder geval bij te dragen aan het onderhoud van een paard, het onderhoud had ik zelf niet op kunnen brengen.

Tot ik het op een gegeven moment qua salaris kon permitteren om een paard te kopen en te onderhouden. Ik heb mijn paard helemaal zelf gekocht. Ik moest er ook 32 jaar voor worden, en geniet nog iedere dag evenveel van haar.

De reactie van mijn ouders dat ik telefonisch doorgaf dat ik een paard had gekocht: Eerst stilte, toen "Ach nee hè... "
Dat vond ik op zich niet zo'n leuke reactie. Ik heb het er later nog met hen over gehad en ze zeiden dat ze zo reageerden omdat ze zich schuldig voelden dat ze een belofte die ze vroeger hadden gemaakt, niet meer waar konden maken. Ik had op dat moment 20 jaar gewacht. Langer lukte echt niet. Jammer dan voor ze...ze hadden er tijd genoeg voor gehad...

Ik vertel dit verhaal niet om zielig te doen of zielig te lijken. Ik wil hiermee alleen duidelijk maken dat je niet op een ander moet wachten om gelukkig te worden, maar dat je het helemaal in eigen hand hebt. Daarmee bedoel ik niet dat je nu maar tegen je ouders in moet gaan en nu een paardje moet kopen die je niet kan onderhouden, want als je die op een gegeven moment weer moet verkopen doet het heel erg pijn.
Maar het betekent ook dat je soms moet wachten tot er de mogelijkheid is om een droom te doen uitkomen, dat kan heel lang duren. En of die droom dan ook werkelijk uitkomt ligt helemaal aan jezelf.

"Good things come to those who wait"...

Horselove
Berichten: 148
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: IJsselstein

Moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 15:02

Ik had het niet zo moeilijk.
M'n moeder houd ook van paard(rijd)en.
M'n vader niet, we hebben het 2 maanden geleden verborgen gehouden daarna vertelt en hij vond het niet zo heel erg.
In de winter (december) was ze zelfs heel vervelend en ik wou d'r niet meer en toen zei die zelfs als je eraan begint moet je het ook afmaken Party!!
Echt nooit verw8 dat die dat zou zeggen Haha!

groetjes, Stephanie Kusje

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 16:43

Ik ken dat gevoel maar al te goed.
Ik werkte destijds op de kinderboerderij(stage van school) en een oude klasgenoot van me kwam dan wel eens langs op haar verzorg ijsco.
Soms werd ik echt helemaal gek Haha!
Na veel verzorg pony's kwam ik terecht op een stal waar ze paarden verhuurde. Ik kwam er tussen, had enige inspraak op mijn huurpaard en daar op 28 mei 1994 stond Felix.
Ik was toen 18 jaar en betaalde alles van mijn zakgeld. Inmiddels heb ik felix al weer 8 jaar en ben ik sinds 3 jaar ook eigenaar van een heerlijke fjord.

Dus meid zet hem op hij komt gerust ooit en dan , dan zul je weten waarom je zolang hebt gewacht omdat je dan je droom paard hebt.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 17:33

Ik kan niet zeggen dat ik weet hoe je je voelt want ik was van mijn vriendinnen groep de eerste met een eigen paard. Wel kan ik het me ontzettend goed voorstellen hoor. Een eigen paardje om alles mee te kunnen doen, zelf beslissen over iets en lekker vanalles kopen voor je paardje. Maaar meer dan goed sparen en veel zeuren kun je niet doen volgensmij... Niet iedereen heeft namelijk de mogelijkheid tot een eigen, jammergenoeg...

Succes ermee!