Voortgang verkoop Aldira

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Voortgang verkoop Aldira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 15:13

Zoals de meesten weten koopt Madeleine, met wie ik Aldira doe, haar niet, omdat het gewoon niet haalbaar is qua tijd.

Een paar weken geleden is een meisje van onze stal haar Haflinger verloren, het dier was nog maar 4 jaar oud. Ze hebben haar gevraagd of zij misschien belangstelling had voor Aldira maar dat kon ze nog niet aan, was nog te vers allemaal.

Toen toonde een andere vrouw van onze stal interesse in Dira voor haar zoon. Ze heeft zelf een enorm paard van 1.77 en haar zoon kan wel een beetje rijden en het lijkt haar zo leuk om samen buiten te rijden. Ze zat al een tijdje te denken aan een Haf, Fjord of zoiets.
Van de week heeft hij op Dira gereden (met Tiedemann), ging op zich wel goed maar Dira is bepaald geen makkelijke tante. Als hij haar zou kopen moet hij eerst wel een jaar in de binnenbak rijden om wat ervaring met het rijden en met Aldira op te doen en dat is niet echt de bedoeling van die vrouw. Er staat ook nog een IJslander te koop en het lijkt erop dat hun interesse daar nu meer naar uitgaat. Maar wat ik me dan afvraag is of het leuk is om op je 18e een IJslander te kopen (die overigens wel braaf is dus waar je meteen op weg kunt rijden) om met je moeder buitenritten te maken die zelf een paard van 1.77 heeft.

De plannen om Aldira hier na de verkoop ook op stal te houden lijken dus een beetje te mislukken. Tot nu toe hebben de stalhouders dat prima weten te regelen. Ze hebben de laatste jaren 8 paarden weten te verkopen aan mensen die hun paard dan op deze stal lieten staan, maar ik vraag me af of dat nu weer lukt. Ik vind dat mensen vrij snel overgehaald worden om een paard op hun vertrouwde stal te kopen. Zoals nu ook: er staat dan toevallig een IJslander en een Haflinger, maar in de omgeving staan misschien nog wel 100 paarden die in aanmerking komen, maar nu lijkt de keus tussen deze 2 paarden te gaan.

Ik ben vorig jaar ook gevraagd om een Fries te kopen van hun stal maar die had zomereczeem en dan zou ik dat sowiezo al niet doen. Als je nog niet aan het paard gehecht bent kun je net zo goed verder zoeken naar eentje die geen zomereczeem heeft, toch?

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 16:56

Van hun uit gezien is het wel logisch dat ze graag "hun" paardenb in het zicht houden. Lijkt me alleen erg moeilijk als blijkt dat de nieuwe eigenaar anders met het paard omgaat als jij dat hebt gedaan....

Ik zou inderdaad ook liever door willen kijken naar een ander paard. Je kiest toch niet voor niets voor een haflinger of een ijslander. Tussen die 2 zit een groot verschil.... En wat je ook zegt, die moeder op een joekel van 1.77 en dan dat joch op een ukkeltje.... Lijkt me ook niet echt praktisch met buitenrijden. Ik neem aan dat die grote veel ruimere passen maakt als zo'n kleintje. En om nou telkens bij te draven om naast je moeder (of wie dan ook) te blijven rijden is ook niet echt prettig....

Weet jij ook hoe ze heten? Bij ons op de praktijk komt ook een jongen van wie de moeder een groot paard bij jullie (in de buurt?) heeft staan...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 17:17

Die vrouw heet Ineke, superleuke aardige vrouw en het paard heet Cupido.