Een dagje uit met pjelk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Een dagje uit met pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-02 13:43

Afgelopen zondag was het heerlijk weer en ik kreeg spontaan het idee om met Pjelk (en mijn ouders) eens naar Lauwersoog te gaan. Mijn vader heeft meestal geen zin om met de trailer weg te gaan maar ditmaal toen ook mijn moeder wel zin had in een uitstapje wilde hij het toch wel proberen. Duys mijn ouders, een vriedin van mijn moeder, ons hondje Joost en ik gingen naar de manege. Daar Pjhelk opgeladen (had hij eerst niet veel zin in maar door een beetje trekken met een touw over de voorste balk van de trailer geslagen ging hij uiteindelijk toch. De reis ging heel goed. Onderweg stopten we nog even om te tanken maar Pjelk was zo rustig als wat. Hem maakte het allemaal niets uit.
Bij Lauwersoog zochten we een mooi Plekje uit en na opgezadeld te hebben konden we eindelijk gaan rijden. Pjelk was echt boven verwachting braaf en rustig. Het was wel jammer dat het heel druk was (we reden eerst langs een autoweg) en dat er heel veel molshopen in de berm waren maar toch hebben we heel lekker gedraafd.
Later kwamen we op een rustig wandelpad langs het water en daar hadden we nog wel heel lang door kunnen rijden maar helaas moesten we toen ook haast weer weg. Op de terugweg hebben we nog een klein stukje galop gedaan en dat was echt heerlijk!
Toen Pjelk voor de terugweg weer de trailer op moest sprong hij een keer naanaast de laadklep, zo voor een auto die gelukkig wel op tijd stoppen kon. Pfew. Daarna liep hij heel makke;ijk de trailer op en ging het laden nog sneller dan de heen weg.
Ik vond dit dus wel een heel geslaagduitje en zeker voor herhaling vatbaar! Ook omdat dit de eerste keer was dat ik met Pjelk en de trailer weggeweest ben. Hij was voor ik hem kocht wel naar wedstrijden geweest en je kon ook wel merken dat hij meer trailer ervaring had. Kortom een goede oefening en een superdagje! Voor de volgende keer hoop ik nog wat beter de weg te kennen daar (liefst wat ruiterpaden) en dan een dagtocht maken oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 14:08

Klinkt gaaf!
Hoe vonden je ouders het? Willen ze je wel nog eens brengen?

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-02 21:41

Mijn vader is altijd moeilijk mee te krijgen om met de trailer weg te gaan maar hij weet nu wel dat Pjelk opladen niet zo lastig is en als we weer naar Lauwersoog gaan dan kan hij ook schilderen (hij is kunstschilder) dus wie weet kan ik hem vaker meekrijgen.