Beugels 1 gaatje korter resultaat:

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Beugels 1 gaatje korter resultaat:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 13:58

Ik heb afgelopen zondag dus mijn 1e officiele B-westrijd gehad. Waar ik 1 winstpuntje voor had hiep hoi. Ik had op mijn 1e proef de opmerking gehad dat ik mijn beugels korter moest doen omdat ik mijn benen afstak. Ik heb de proeven nog een keer bekeken op video en het ziet er niet uit. Ik kom amper uit het zadel met lichtrijden. Dus heb ik gisteren tijdens de les mijn beugels 1 gaatje korter gedaan en het resultaat. Ik zat veel rechter raakte mijn beugels niet kwijt en sloot mijn benen veel beter aan en reed fatsoenlijk licht. Maw ik zat dus stukken beter. Een hele goede tip dus!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 14:01

daar heb je dus wat aan!
gefeliciteerd nog met je winstpunt! netjes hoor de eerste keer!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 14:51

Had ik in het begin ook, de eerste keen met het lichtrijden...
Tot iemand ook die opmerking maakte!
*Niet op een wedstrijd Haha! *

Gefeliciteerd met je winstpunt!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 15:49

Oh dit moet ik toch ook eens proberen... Ik rijd met vrij lange beugels, en heb al vrij snel het is te kort, maar ik raak ondetussen wel elke keer mijn beugels kwijt en mijn been ligt totaal niet mooi als ik in de spiegel kijk Verdrietig

Maar had je niet het gevoel het zit niet lekker in het begin Verward
Kan je daar doorheen bijten Verward Want als ik de beugels een gaatje korter doe zit ik erg ongemakkelijk, alsof ik zo van het paard kan afvallen...

Iig gefeliciteerd met je winstpunt Lachen

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 15:52

Ik dacht eerst ook we gaan springen. Nee het voelde gewoon vreemd maar toen ik ging draven zat het gewoon zoveel beter en met galop raakte ik niet elke keer mijn beugels kwijt en zat gewoon veel rechter. Proberen!!!

evelien

Berichten: 360
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 16:01

Nu zal je misschien nog meer punten halen. Haha!

Gefeliciteerd met je eerste punt.!

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 21:29

en Lisette:
bij Christel (de jury die jouw jureerde) is het niet makkelijk om punten te krijgen:) je moet ze echt verdienen. Ze geeft net zo makkelijk een acht als een 1 hehe. Dus je kunt ervan op aan dat je goed reed:)
Ze vond het trouwens over het algemeen een leuk combinatie *LOL*. Maar je reed ook netjes dus ... wel verdiend!
Hoelaat moet je zondag rijden? Ik schrijf dan nioet want ik heb dan mijn voorbrengcursus.
Had je trouwens Annie zien rijden? heb haar nml net gemist:(

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 00:12

Hoi,
dit komt mij nou erg bekend voor, ik rijd meestal op 1 bepaalde manegepony, en normaal rijd ik met lange beugels, maar mijn benen kon ik niet stilhouden en ik verloor idd ook steeds mijn beugels in galop, nou heb ik een meisje van 11 in de les en die is echt brutaal enzo en die is altijd heel koppig met haar beugels, ze wil ze niet langer maken, ze wil graag met r knieen in dr oksels rijden als t ff kan. Dus ik ging ff voor de gein mijn beugels 3 gaten korter maken om haar na te doen en toen reed dat opeens een stuk beter! We gingen toevallig ook een sprongetje maken dus ik hoefde mijn beugels niet meer korter te maken Lachen

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-02 09:35

merelberfe schreef:
Had je trouwens Annie zien rijden? heb haar nml net gemist:(


Hoi Merel,

Annie had 2 winstpunten dus die was ook heel tevreden. Zondag moet ik om 12.00 rijden als 1e van de B van de eigen paarden. Dus je doet niet mee?

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 10:12

Nee helaas niet:( ik had me wel eerst ingeschreven en ik had er wel kei veel zin in. gewoon om te kijken hoe tjitske erop zou reageren enz. maar het valt samen met en voorbrengcursus waar Jan me voor heeft ingeschreven speciall voor Friezen dus dat is ook heel leuk:) Ik moest om 2 uur starten en de cursus is van 10 tot half 1 en zit in St Mischielsgestel de eerste keer dus dat red ik niet. Volgende keer hoop ik wel mee te kunnen doen (als tjitske tenminste dan nog niet te dik is! LOL)

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 13:11

goed dan dat je de beugels korter hebt gemaakt! en ook gefeliciteerd met je eerste winstpunt!!!!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 14:38

Haha zo heb je nog eens wat aan het commentaar op een wedstrijd Knipoog Haha!

Iig gefeliciBOKT met je winstpunt en ga zo door.

Knuf van Tamaar

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 17:21

Je kunt inplaats van 1 gaatjekorter, ook halve gaatjes doen. Gewoon er een gaatje tussenprikken!