Verslag eerste springwedstrijd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Verslag eerste springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-02 19:56

Ik heb vandaag mijn eerste wedstrijd gereden met Ontario en ik had beloofd om er een verslagje van te schrijven *LOL*

We gingen vanmorgen lekker vroeg weg, want mijn zusje moest bij de pony's springen en ik heb nu een paard Haha! Ik was behoorlijk zenuwachtig en dat werd niet beter toen ik het parcours zag...Ik was de hele week al bang dat er een muur in zou staan en die had mijn paard nog nooit gesprongen. De eerste hindernis die ik vanuit de kantine zag was dus de muur Bloos
Toen ik eindelijk erop kon en parcours had gelopen liep hij gelukkig wel fijn ondanks mijn zenuwen. (volgens mij was ik nerveuzer voor zijn wedstrijddebuut dan hij *LOL* ) De eerste paar hindernissen gingen helemaal niet, super groot en hoog af en totaal geen controle meer. Ik heb zelfs nog een jongen van Stal Klaver bijna van zijn paard gereden Schijnheilig

En toen moest ik dat vreselijk hoge(voor mijn gevoel iig) parcours in. Als je niet weet hoe je paard gaat reageren op jou en de omgeving lijkt een meter best wel hoog Party!! De eerste hindernis ging goed, de tweede uit stilstand en daarna bijna de verkeerde kant op(Die hoek is eng!!!!), drie ging goed. OP de vierde hindernis kwam ik te hard de wenging uit en liep hij over de buitenschouder weg...weigering 1! 5 ging super en op de dubbel had ik nog een mislukte wegschietactie...weigering 2 *LOL* En toen was ik voor ik het wist over de finishlijn heen Party!! Pling
Ik had nog wel twee balkjes omdat ik door de zenuwen een paar keer te vroeg vooruit ging zitten, maar we waren rond!
Het tweede parcours was ik mijn stress kwijt en mijn paard zijn overtollige energie Lachen Ik had er zelfs wel zin in, het was nu wel iets hoger maar ik had ineens het vertrouwen dat we er wel overheen zouden komen(dat kende ik nog niet). Ik had één balkje op de dubbelsprong, ik reed te rustig in om passend voor de tweede te komen en toen ging de balk van hindernis a eraf! Ik was echt supertrots op mijn paardje!
Ik had helemaal niets verwacht van vandaag en had zelf behoorlijk de bibbers en we hebben alletwee de parcourtjes uitgereden en zelfs nog een winstpuntje gehaald *LOL* Party!!

(sorry van het lange verhaal, maar ik ben er zo blij mee! Haha! )

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 20:16

jeeeej, dus je hebt niet eens gevlogen, wat jammer nou Haha! .

nee hoor hartstikke leuk voor je dat het zo goed ging.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 20:20

Super!! En dat nog wel voor de eerste wedstrijd. Enige kans op een mooie foto in de krant Tong uitsteken ?

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 20:29

Goed joh!
En gewoon: volgende keer beter, dan is die stress nergens voor nodig!
Haha!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-02 23:08

Ik denk ook altijd wel volgende keer beter en er hangt niets van af hoor, maar ik ben soms toch om de een of andere reden bang dat we de andere kant van de hindernis niet halen *LOL* En dan kunnen er zulke rare dingen gebeuren...Party!!

En ik heb wel gevlogen hoor Flair, we gingen hard zat en soms gingen we een behoorlijk stuk door de lucht Haha! Vooral als hij op groot afging Cool

En ze hebben niet eens foto's gemaakt vandaag Marieke, bij niemand volgens mij Huilen

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 00:45

Super dat het zo voor de eerste keer ging! De volgende keer heb je zeker minder stress en nog weer kunnen oefenen, dus dan gaat het zeker weten nog beter!. Hoe sprong hij die muur nou uiteindelijk? Jij zag daar tegenop, maar Ontario???

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-02 17:33

Ontario had helemaal geen problemen met de muur *LOL* Eigenlijk keek hij heel geïnteresseerd en besloot toen dat het wel een leuke afwisseling was van al dat 'open gedoe' Party!!
Maar ik weet nog wat er gebeurde toen mijn vorige pony voor het eerst een muur zag en dat zat nog goed in mijn hoofd...Pling

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 17:35

gomir schreef:
Ontario had helemaal geen problemen met de muur *LOL* Eigenlijk keek hij heel geïnteresseerd en besloot toen dat het wel een leuke afwisseling was van al dat 'open gedoe' Party!!
Maar ik weet nog wat er gebeurde toen mijn vorige pony voor het eerst een muur zag en dat zat nog goed in mijn hoofd...Pling


haha Jamir? die heb ik ook nog wel wat capriolen zien maken bij degene die hem voor jou had.

Dan valt Ontario toch maar weer mee *LOL*