waar komt jullie liefde voor paarden vandaan?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 09:25

Ik heb het van mijn moeder, zij heeft een paard gehad vroeger en daar ook 2 veulens mee gefokt. Toen ik mijn eerste pony kreeg heeft zij daar ook nog weleens op gereden.

Toen ik 9 was wilde ik perse op paardrijles. Mijn moeder balen natuurlijk, want die wist allang wat er daarna moest komen; een eigen pony, en hoe duur het allemaal zou worden! Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 09:32

Ik weet het eigenlijk niet, ik wilde gewoon op paardrijden toen ik 7 was, en dat mocht. Mijn ouders hebben allebei niet veel met paarden, alhoewel mijn moeder nog lessen heeft genomen. Mijn vader wil nu binnenkort beginnen en dan ook een eigen paard kopen, ik ben benieuwd...

Al mijn nichtjes rijden ook paard, dus het zit toch op een of andere manier in de familie denk ik...

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 10:07

Mijn oma was gek van paarden,en werkte daar ook mee.Mijn vader vind het mooie dieren,maar heeft nooit echt gereden. Wel wonen mijn ouders naast een draver fokkerij, als mijn vader met mij in de kinderwagen ging wandelen toen ik nog een baby was,ging hij naar de longeerbak waar de paarden soms inlopen.De paarden waren nieuwsgierig en kwamen in de kinderwagen kijken.Tja,en dat had hij natuurlijk nooit moeten laten gebeuren! Schijnheilig Toen was ik verkocht!Op mijn elfde jaar mocht ik eindelijk op les. Verder rijd er bij ons in de familie niemand paard.En mijn moeder is vreselijk bang voor paarden.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 11:09

Mijn overgrootopa van vaderskant had een boerderij en dus een werkpaard, maar verder ben ik de enige paardenmalloot in de familie en wordt deze passie ook niet bepaald begrepen.

Nu ik twee paarden heb word ik helemaal voor gek versleten.... misschien ben ik het ook wel...? Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 11:58

Mijn overgroot oma had vroeger een pony stoeterij, haar dochter zat niet in de paarden maar mijn oom (haar zoon) heeft als bedrijfsleider op een volbloed stoeterij gewerkt. Mijn moeder heeft sinds dat ze kind was paard gereden en ik ging al mee in mijn moeder haar buik op het paard. Ik ken niet anders, ik ben met paarden opgegroeid en kreeg toen ik 2,5 was mijn eerste pony. Van vaderskant; er is nog een foto waar mijn vader op een pony zit en ik heb wel gehoord van mijn oma dat mijn opa paarden hele mooie dieren vond. Maar om nou echt te zeggen die hadden iets met paarden te maken, nee ik geloof het niet.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 14:41

Echte paardengekken heb ik niet in de familie, jah een tante van me, die liep ook al te zeuren bij opa om een pony in de tuin en heeft later 2 paarden gehad...
Wel zijn mijn moeder (die vroeger ook op paardrijden zat) en broertje destijds ook begonnen met rijden op de eerste manege waar ik reed...
Oma aan mijn vaders kant ging weleens mee in het rijtuigje, maar was eigenlijk bang voor paardjes, en dan vooral als eentje een grote impossante kont had Lachen
Oma van mijn moeders kant heeft me paardjes leren tekenen en nam me altijd mee voor een ritje naar het amstelpark, maar ook zij is bangig voor paardjes aangezien een op hol geslagen paard over de auto probeerde te springen in het amsterdamse bos...
Paps is intussen ook huiverig voor paardjes na zijn ritje zonder zadel waarbij paardje aan de haal ging en hij er vervolgens afdonderde...
Mijn stiefbroertjes gingen weleens mee naar de manege om geshaked te worden door de shetties Knipoog
Oh en een nichtje van me heeft een pony gehad, maar echt paardengek was ze niet naar mijn weten...

Ik heb het al sinds ik me kan herinneren, waar het vandaan komt geen idee, of dat het nou echt erfelijk is geen idee, mijn tante en ik zijn/waren de 2 grootste paardengekken van de familie, tante is intussen gestopt en is ook niet meer zo enthousiast over paardjes...

Ik heb het nu getroffen met mijn schoonfamilie Lachen
Schoonzusje is fanatiek paardenliefhebster, heeft zelfs de pony verzorgd waar ik zo verliefd op was bleek achteraf Tong uitsteken (Moonlight, egmond)
En vriendje kan ook rijden, en wil ook een paardje als ie later groot is Knipoog (Vriendje en ik hadden hetzelfde lievelingspaard op manege de hoef te egmond, Dacour, ook wel grappig achteraf Lachen )

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 17:29

Uit de lucht komen vallen.
Heel lang geleden heeft mijn opa een schimmel(met de naam Schimmeltje, orrigineel he!)) gehad ipv een tractor. Maar ik heb mijn opa zelfs nooit gekent(het paard ook niet Haha! ).
En ik heb het al over paarden en pony's sinds ik kon praten. Ooit besmet en nooit meer beter geworden.
Mijn moeder vind het leuk dat het mijn hobby is(en niet de hare dus). M'n vader klaagt dat Dennis geen wielen en geen stuur heeft. Heb m'n vader wel 1 hele X zo ver gekregen om een X mee gaan te mennen(dat heeft wel wielen en een stuur, dat stuur alleen als Dennis het er mee eens was). Maar 1x op een zomer avond was wel genoeg. Volgend jaar misschien nog een X.(het begin is er dus)

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 20:16

Ik heb het ook van niemand,.
Het leuke is, dat ik wel 2 nichtjes heb aangestoken en die rijden nu dus ook.
Wel grappig.
Mijn ouders zijn zelfs anti-paard.
Mijn opa vind het wel leuk, maar dan meer voor mij dan voor de paarden.
De rest van de familie vindt ze alleen maar stinken.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 20:19

ik ging er zo'n 7,5 jaar geleden heen met een vriendin die het al een tijdje deed, en ik vond het toch wel heel erg leuk *LOL* nou ent oen ben ik er in een opwelling mee begonnen en die opwelling duurt nogsteeds!! Party!!

naja trouwens mijn moeder heeft ook paard gereden toen ze nog een stuk jonger was en is wel helemaal weg van ijslandertjes!! en mijn nicht van me vaderskant heeft ook een tijdje gereden..
Laatst bijgewerkt door N00tje op 19-02-02 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 20:28

schijnt dat aan mijn vaders kant mn oma wat paardenliefhebbers in de familie had zitten. maar mn oma verder niet, opa ook niet. mijn andere oma interesseert zich helemaal niet in dieren (van mn mammies kant). Mijn vader vindt paarden wel leuke beesten (ijslanders vind ie stoer) maar mn mams is bang voor ze (ze zijn zo groot *lol*). mijn broer heeft ook een tijd gereden en door hem ben ik ook gaan rijden gelukkig Haha!


verder heb ik van mijn opa en oma (vaders kant) nog wat anders leuks meegekregen, mijn interesse in vogels. vroeger (tot een aantal jaar terug) ging ik heel vaak in frankrijk als we daar op vakantie waren met mijn vader vogels kijken. we hebben al heel wat bijzonders gezien en ik wist ze vaak te herkennen zonder boekje erbij. onder andere slangenarenden hebben we gezien. Tegenwoordig is dat wat minder aan t worden, wel jammer want vogels zijn zó boeiend.
gelukkig heb ik tegenwoordig mn eigen birdie, waar mn mams eerst behoorlijk op tegen was maar dankzij marjo en mn paps issie er toch gekomen



*thanx*

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 21:10

Mijn opa had pony's en ik heb daar van mijn 6e tot mijn 14e op rondgecrosst. Nooit les gehad en dat is eigenlijk wel jammer.
Pas om mijn 14e ben ik gaan lessen.

Voor de rest vindt mijn moeder het wel leuk maar mijn vader en zus hebben door mijn paardenvirus echt een bloedhekel aan paarden gekregen.

Ik heb het virus dus van mijn opa gekregen.

FCSA

Berichten: 6378
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 21:40

collendoorn (bij ponypark slagharen)

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 08:25

Vrij simpel, zou ik zeggen: mijn vader is Welsh Pony fokker, mijn opa was boer met natuurlijk paard om te werken..

Denk wel: nog niet zo heel lang geleden waren paard echt een economische kracht, plus het vervoermiddel van voorkeur. Al die jongetjes die nu een snelle auto willen, wilden vroeger een flitsend paard. Daarom zal iedereen wel voorouders hebben die iets met paarden te maken gehad hebben, met name als ze min of meer vermogend waren.

Een van de mooiste voorbeelden zie ik in Arthur Spronken, als hij over het beeld van Marcus Aurelius' spreekt. (Marcus Aurelius was die oude keizer in Gladiator, voor de minder geschiedkundigen onder jullie Haha! )

Dat beeld is dus bijna 2000 jaar oud en is in perfekt detail gemaakt. Je kan aan dat beeld zien dat Romeinen een geweldige anatomische kennis hadden van het paard. Dat moest ook, want paarden waren de sportauto's, de tractoren en de tanks van die tijd. Het paard van Marcus Aurelius leeft gewoon, je ziet dat het alert is en details zijn tot aan de binnenkant van de neusgaten uitgewerkt..

Hoeveel van ons zouden afstammen van een of andere oude ridder of Romein te paard?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 10:09

Geen idee waar/ wanner ik het paardenvirus heb gekregen Verward . Vanaf dat ik ong. 10 was, wilde ik graag gaan lessen, maar mocht (nog) niet van m´n ouders. Toen ik 12 was, gingen we verhuizen, wat ik helemaal niet leuk vond Boos! . Als troost mocht ik daarna naar paardrijles. Ik ben gestopt met bijna 18 (ik had een vriendje wat motor-gek was en niets in paarden zag Verdrietig !) en weer begonnen met 32 Lachen ! Het virus heeft dus al die tijd gesluimerd en heeft zelfs hevíger als ooit tevoren toe geslagen *LOL* . Het is nú, na ruim 5 jaar, zelfs zo ver, dat ik bezig ben met de mogelijkheid om van m´n hobby m´n beroep te maken Lachen (therapeutisch rijden). M´n dochter heb ik ook goed aangestoken, maar zoon en man (=niet dezelfde als van de motor *LOL* !) hebben eigenlijk niets met paarden Verdrietig !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 11:12

Ik heb het van niemand. En de liefde voor paarden was er gewoon. Zodra ik in aanraking kwam met het verschijnsel paard (en dat was op tv) was ik verkocht. Ik ben vanaf het begin gefascineerd door paarden, vind ze geweldig. Maar ik heb het van niemand.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 11:58

Ik weet zeker dat ik niet door mijn voorouders met het paardenvirus besmet ben. Mijn ouders vinden paarden best leuk, maar verder niks. Mijn zus heeft ook ooit een blauwe maandag gereden, maar hield het snel voor gezien.
Ik geloof wel dat ik een achter-achternicht heb die in Duitsland haar eigen stal heeft. Maar dat is wel erg ver weg, dus om nou te zeggen dat het in de familie zit...nee

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 14:37

Bij ons zit het niet direct in de familie. Mijn moeder heeft vroeger op een manege paardgereden, maar was best wel schijterig!!! Ze rijdt nu niet meer vanwege dr rug en ze doet zich stoer voor als het over paarden gaat Haha!.

Mijn oom is getrouwd met een dochter van een boer, die dus ook paarden had en die kinderen wilden paarden. Mijn pa vond het wel interessant en is samen met zn broer een tinker gaan kopen en gaan niet-doelgericht gaan fokken. Bij mijn oom staan nu twee tinkers en een tinker-hackney. De twee tinkers zijn van mn pa geweest en nu heb ik ze voor de helft geerfd, maar vanwege van alles heeft mn oom ze nu voor de volle 100%. Nu heb ik er dus een gekocht en is helemaal van mij alleen Haha!

Groetjes leon en snowie

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 16:37

Tsja ons gezin zelf heeft een hekel aan paarden (dankzij mij Haha! ) maar ik heb het van mijn opa. Heb tot mijn 14e in Duitsland gewoond op de fokkerij van mijn opa. Ik was toendertijd de jongste van al mijn nichten en ook het oogappeltje van mijn opa, zijn talentje. Gevolg, met 4 jaar reed ik al op een paar arabjes die hij had lopen en toen ik 6 was ben ik gaan lessen op zijn 'kanjers'.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 17:18

Bij mij zou ik echt niet weten waar ik het vandaan heb!!
Mijn moeder heeft vroeger wel gereden, maar niet echt fanatiek. Ze vind het wel nog steeds leuk. verder heeft mijn tante wel gereden maar dan houd het ook op! ja mijn overgroot opa, die tekende paarden haha!


maarja ik ben wel een beetje een buitenbeentje, bij mij ziten er allemaal turnstertjes in de familie en voetballers! ik ben wel vrij lenig maar verder vind ik er niks aan dat turnen... paardrijden is veel leuker! wel was ik al gek van paarden toen ik 4 was ofzo,.. maar ik mocht pas met mij negende echt op paardrijles.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 17:58

altijd al in de familie gezeten, en me liefde voor dieren was al helemaal sterk ik speelde of met de barbie's of met me beesten Haha!
maar toen ik ook met paarden begon vonden me pappie en mammie het eerst niet goed het is best wel duur he Knipoog
en als je andere zussen het ook graag wilde en die het ook niet mochten en jij mag het wel is dat ook een beetje moeilijk ik ging pas net voor me 12de (kreeg het voor me verjaardag) op les.. maar heb ook alles wel ingehaald heb vanaf toen bijna iedere dag gereden op de shetlander in rengalop door meertjes door de duinen door de zee.. Haha!
altijd zonder zadel maar ja dan heb je wel evenwicht natuurlijk.. maar ja voor een shet werd je te groot dus gingen we gewoon met het karretje en er kwam een nieuwe pony in die tijd ging ik ook op magnifiek rijden etc. toen reed ik ook nog steeds op de manege maar voor meer info heel me paarden history staat in me profiel Haha!

hier is me oma rechts wie die andere is weet ik niet die kijkt erg vaag Bloos

Afbeelding

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 18:26

Bij ons zit het in de familie! Mijn tante heeft 2 paarden, mijn vader heeft vroeger veel paardgereden, mijn oma ook, mijn tante ook, mijn opa ook, en mijn nichtje zit ook op paardrijden sinds een jaartje! Lachen Toen mijn vriendin begon met paardrijden, wilde ik dat eigenlijk ook wel. Haha! Dat is inmiddels 5,5 jaar geleden! Lachen

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 12:09

Van mijn moeder dus totaal niet, die is als de dood voor paarden. van mijn opa denk ik dan (de vader van mijn moeder), die heeft vroeger ook altijd gereden enzo. mijn andere opa houd ook wel van paarden maar heeft zelf niet gereden. in mijn familie rijden eigenlijk best veel mensen paard.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 12:32

Marfiek, wat een gave foto Cool ! Moet je zuinig op zijn!!! Weet je wat me opviel, ze houden allebei de teugels heel anders vast dan hoe wij het nu doen, grappig!!!
Laatst bijgewerkt door Sterre op 22-02-02 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 13:07

Ik weet alleen dat mijn opa een arabisch paard had om rond te rijden op zijn plantage op Indonesië.
Mijn vader reed op jachtpaarden in Nieuw Zeeland en famillie van mij (mensen heette Mérens) staan afgebeeld in een één of ander museum in hoorn ofzo met zwarte paard(merénsen??). En mijn moeders kant schijt tien kleuren bagger als ze een paard zien Haha!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 13:50

Geen idee waar het vandaan komt. Ik ben de eerste in de familie... Niemand begrijpt het, interesse is er ook niet, ik heb intussen redelijk afgeleerd erover te praten. Soms ga ik nog in de fout en dan trekken ze altijd zo'n gezicht van "tssssk, heb je haar weer met d'r paarden". Best lastig, het is mijn grootste hobby, dus moeilijk om m'n mond te houden... Ach, m'n vriend snapt het gelukkig wel, die heeft vroeger zelf gereden, dat scheelt! Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Claudia1993_, CynThier, djinnie, Miiej, Miran, Vagabondo en 42 bezoekers