waar komt jullie liefde voor paarden vandaan?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 19:38

Ja, lastig is dat he?! Ben ook de enige in mijn familie en niemand die ook maar enigszins snapt wat ik er aan vindt. Tuurlijk, mijn paardje is wel lief, maar om nou toch elke dag naar "die knol" toe te gaan...tssss, ze hebben wel wat BELANGRIJKERS te doen.... Boos!
Ik laat ze maar lekker in hun eigen waarde hoor, ik weet wel beter Schijnheilig ! Wat je er al niet allemaal voor terug krijgt! Lovers

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Aangeboren afwijking??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 09:25

Hoi
Goh wat leuk dat jullie dat allemaal zo weten! volgens mij ben ik één van de weinigen met liefde voor paarden als een aangeboren afwijking! Mijn moeder heeft vroeger ooit gereden op t paard van haar nicht maar na een val partij is ze erg bang geworden.Ik was ong. 5-6jaar en ernstig ziek, lange tijd in ziekenhuis gelegen en toen ik weer thuis kwam mocht ik een sport kiezen. Dat werd dus paardrijden. Aangezien ik vroeger op de kinderboerderij alle ponys al dood knuffelde was dit een logische zet! Met 7jaar begon ik met mijn 1e pony rijles en had de smaak te pakken! Ik heb van mn 7e tot mijn 18e manege lessen gehad, en ca vanaf mn 15e tot 20ste particuliere paarden gereden en ook wedstrijden. Toen ik 20 was ben ik door een zware operatie er een jaar uitgeweest, alsof ik in een AFKICK clinic zat! Vreselijk! Ik miste het rijden zo erg! Direct na mijn herstel heb ik Ruby White gekocht, nu dus zo`n 2jaar geleden alweer.

Héél gek mischien, maar mijn familie komt uit de grotere steden...ik heb mn eerste levensjaartjes in Zoetermeer op een flat gewoond toen wij naar friesland (rijtjeshuis vlakbij manege) verhuisden. Ik heb altijd al wat met dieren gehad, en deze zomer gaan mijn vriend en ik ons intrek nemen op de boerderij van zijn ouders (Die moven wel out!) waar mijn bontjes dus ook staan!

T moet dus gewoon een genetische afwijking zijn........

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 10:48

ik heb het van m'n opa en oma!!
die rijden al 40 jar lang paard, ze zijn nu allebei 65, en ik ga soms nog met mijn opa buitenritten maken door het bos, ik heb bij hun ook voor het eerst op een paard gezeten toen ik 3 jaar was. Haha! Haha!

renee_m

Berichten: 730
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 21:48

eigenlijk van niemand............... Huilen
maar mijn vader is errug dierengek en ikk ook!
en toen ik na de weet ik veel hoeveelste sport was opgehouden besloot ik te gaan paardrijden.
pap en man dachten dat ik het al snel op zou geven
DUS NIET! Haha! *LOL* Party!!

Teddy
Berichten: 11
Geregistreerd: 17-02-02
Woonplaats: RIJSWIJK

LIEFDE VOOR PAARDEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 10:52

Ik denk dat liefde voor paarden "IN" je moet zitten. Als ik er echt op in wil gaan dan denk ik zelfs dat echte paarden liefde niet zomaar bestaat. Daarmee bedoel ik dat je het niet zomaar krijgt. Ik denk dat het te maken heeft met een vorig leven. Niet dat ik daar in geloof, en ik weet dat het gek klinkt, maar waarom zou je een band krijgen met een paard?

Ik denk dat bij de meiden die echte liefde voor paarden hebben dat die al besmet zijn met het paardenvirus voor dat ze konden lopen en dat dat de personen zijn die door blijven gaan..niet gauw opgeven...en die je over 20 a 30 jaar nog ziet. Het is echt iets speciaals.

Ik spreek uit ervaring want ik heb 2 jaar geleden iets magisch meegemaakt met mijn new forest pony. Ik wil niet het hele verhaal vertellen; maar het komt er op neer dat een pony die heel erg stoer en vrolijk is en die nooit wil knuffelen (daar bedoel ik mee het hoofd vast pakken); in eens bij mij kwam om dat hij zo geschrokken was.

Bepaalde dingen maak je nou eenmaal mee als je in het paardenvak zit. Sommige gebeurtenissen zijn leuk en andere zijn heel erg. Maar geloof me je leert er wel van.

Er bestaat niets mooiers dan dat je een "echte" band hebt met je viervoeter. Ik en mijn pony gaan sinds die dag door het vuur voor elkaar.
Ik geloof er in dat je dat alleen meemaakt als je het ook echt hebt. ECHTE LIEFDE VOOR PAARDEN. Wees er zuinig op want iets mooiers bestaat er niet. Verkoop geen pony waar je veel mee hebt meegemaakt en waarvan je van te voren als zult weten dat het je hart zal breken als hij er eenmaal niet meer is. Dat is bij iedereen anders. Ik kan het niet over mijn hart halen om mijn grote liefde te verkopen.

Ik hoop dat er meiden zijn die dit lezen en dat ze er verder op in zullen gaan.

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Paardenliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 14:51

Brendahorseslover schreef:
Nou, ik heb het helemaal van mezelf, van kinds af aan had ik het al wel!
Ik ben nu 16, dus ook nog wel een kind, Knipoog hihi, maar als klein kind speelde ik al heel veel met my little ponies enzo en een van de eerste woorden die ik kon zeggen was paard Tong uitsteken
Maar verder wordt het niet in de familie gedaan, dus ik ben begonnen, hihi


Bij mij precies hetzelfde verhaal, niemand in de familie heeft "iets" met paarden en aanverwante zaken, het schijnt dus ook bij mij een aangeboren fascinatie te zijn...mijn eerste echte kennismaking met een paard in real life was toen ik een jaar of 3 was, ik was met m'n familie op vakantie in Zeeland en vlak bij ons vakantieadres woonde een boer met een giga Zeeuwse "knol". Toen ik die eenmaal ondekt had was ik niet meer bij die wei weg te slaan...sindsdien riep ik elke keer als ik een paard zag "Paardje....PAARDJE!!!!!!" (tot soms bijna wanhoop van m'n ouders) en eindelijk kwam, toen ik 9 jaar werd, DE big day dat ik voor het eerst op een pony mocht rijden...waar m'n vriendinnetjes van toen rond hun 16e stopten met rijden vanwege vriendjes en andere meer "belangrijkere" zaken, ben ik altijd stug doorgegaan... Knipoog

Ik ben het ook zeker eens met Teddy, op de een of andere manier hebben de Ware Paardenliefhebbers het gewoon sinds hun geboorte in hun bloed zitten (en ze zullen het ook hun hele leven houden...)
Ik zeg altijd tegen niet-begrijpende mensen (lees: familieleden, vrienden en collega's): accepteer het nou maar gewoon dat het beruchte paardenvirus helaas( Knipoog ) ongeneeselijk is....

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 15:31

pff zit ook in de familie, mijn ooms hadden een boerderij, mijn nichtjes reden ook paard, mijn nichten van nu rijden ook paard. Gewoon een familietrekje Haha!