Relativeren ... erg moeilijk!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Relativeren ... erg moeilijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-02 14:11

Ik probeer het mezelf voor te houden "het is al knap dat je de Districtskampioenschappen mag rijden en je rijdt voor je lol"
maar waarom ben ik dan toch zo zenuwachtig voor morgen?

Vanochtend zat ik al met pap in mijn benen op Fitz en dan heb ik nog een hele dag te gaan .......
Ik geloof niet dat het goed af gaat lopen morgen.
Ik troost me maar met de gedachte dat het de sporters op de Olympische spelen (wat een vergelijking Haha! ) ook niet lukt op het moment supreme.

Pfffff...... ff diep ademen, 't is maar een hobby!


Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 14:13

dat is gezonde spanning Fitz Haha!
Veel succes morgen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 16:46

tja, en moet je nagaan dat ik nou precies hetzelfde heb voor een doodgewone L1 wedstrijd morgen...
normaal ben ik al een beetje stressie, maar nu ik voor de eerste keer L1 ga is het helemaal erg.

rustig aan grassie, het is maar een wedstrijd, je doet het voor de lol, zie het maar als een wedstrijd voor de ervaring..

maar helpen? nee!

nou fitz, veel succes!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 17:04

Hee, wat is dat nou?
Tuurlijk gat het WEL morgen! Je rijdt er zo er gewoon even allemaal met uit met het Fitzwonder!
Een beetje spanning voor de wedstrijd is gezond!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 17:38

Ik kan wel begrijpen dat je erg zenuwachtig bent, maar het gaat echt wel lukken hoor! Heel veel succes en ik zal voor je duimen. Lachen

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 17:43

Zet 'm gewoon op!!!!!!!!!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 17:58

nou nou fitzie! niet zo neerslachtig hoor! Volgens mij kun je aardig sturen en het gaat je vast lukken? Genoeg peptalk of moet ik langskomen? Knipoog Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 19:10

Sjongejonge,
niet zo miepen hoor!

Ik rijd morgen ook weer voor het eerst sinds tijden een wedstrijdje en ik ga er fluitend heen hoor!
Gewoon even streng zijn voor je zelf en vraag anders even aan je man/vriend of hij je even een schop onder de kont kan geven.

Enne...
Laat morgen wat zien he?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 19:59

Alvast heel veel succes morgen!

Ik ben nooit zo gestresst eigenlijk *LOL* de laatste keer dat ik vreselijk zenuwachtig was was toen ik voor het eerst M ging springen Haha!
Sinds ik op de levade ineens op een wildvreemde pony mee moest rijden in het proefje kan ik wel wat hebben...Party!! (ik was zelfs de enige die geen gekke dingen deed Schijnheilig )

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 20:03

Heel veel succes morgen!

Volgens mij heb ik pas in Bodegraven op de manege jouw naam gezien op een startlijst, volgens mij voor die wedstrijd van morgen.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-02 20:41

Ja, dat kan kloppen, Miran.
De 1e voorselectie voor de districtskampioenschappen was in het Hippisch Centrum in Bodegraven en daar ben ik dus voor morgen geselecteerd.

Ik bewonder je koelheid, Sjuim! Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 20:52

Kom op, gewoon lekker kruidentheetje (drink ik anders ook nooit hoor) en lekker vroeg naar bed. Morgen verstand op nul en dan gaan met die banaan.
We willen wel even trots kunnen zijn met z'n allen he!

Ik was trouwens altijd zenuwachtig voor dressuur en springwedstrijden. Ik kon het echt neit aan, flipte zowat, met als gevolg dat mijn paard ook niet te rijden was. Tot ik ging endurancen, das zo relaxed: je weet gewoon ik zit de komende uren op t paard and I'd better make it! En hoe harder je gaat hoe beter (zo ongeveer). En 7 km voor de finish zeggen dat je echt helemaal dood gaat heeft ook geen zin, zelfs als het 30 graden is (Austerlitz van de zomer)... Het enige wat ik nu heb, en das ook een vorm van stress, is dat ik niet moet eten van te voren, want ik ga geheid... naja is niet zo fris eigenlijk!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 21:41

Hai Fitz, nou ik snap je volkomen hoor! En Grassie trouwens ook..Ik moet morgen ook voor het eerst L1 en heb ook nog een tijdje niet gestart. Was vandaag al zo flauw van de zenuwen dat ik haar niet eens meer in galop kreeg op een normale manier dan..Dat belooft wat..En ik hoef nog maar L in een doodgewone wedstrijd, dus Fitz, als ik jou was zou ik het waarschijnlijk ook totaal begeven. Maar ja, die zenuwen hebben we ook nodig om goed te presteren zullen we maar denken toch? Jij kan het vast!!!! Heel veel succes in ieder geval en op naar die kampioenschappen!!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 22:00

pffffffff ik ben nog veel erger ik durf niet eens naar de selectie te gaan.
dus kop op er is dus nog 1 muts die erger is dan jou Haha!
ach zolang je er niet afvalt moet het toch best mee vallen want volgens mij is dat het ergste wat er kan gebeuren niet?
en al red je het niet dan nog leef je en heb je een geweldig paard.Maar ja morgen heb je een geweldig geselecteerd paard toch?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 22:40

Ik kan het me wel voorstellen, ik ben ook altijd nerveus op wedstrijden (om helemaal niets) dus laat staan voor een selectie of kampioenschap!
Maar in de proef is dat meestal wel over.

Zet hem op, je kan het! Heeeeeeeel veel succes!! Party!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 23:05

Beetje zenuwen zijn logisch en kunnen geen kwaad! Het zou vreemd zijn als je ze niet zou hebben, het geeft toch zeker ook een kick om morgen te rijden?! Zonder spanning zou de kick wegzijn. Maak je niet al te druk, het gaat vast helemaal goedkomen.
Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 11:00

eventjes een lesje mental coaching:

- stel jezelf een haalbaar doel
Dit moet iets zijn wat door jou wel te beinvloeden is. Dus stel jezelf nooit doelen in aantallen punten, invloed op de jury heb je toch niet. Neem bijv. als doel dat je alles precies op de letter wilt rijden en dat je je helemaal blijft concentreren op de aanleuning.

- inprenten
Rationeel kun je dingen wel verklaren maar je eigen emotie heb je niet voldoende in de hand. Overtuig jezelf van het feit dat je dit voor je plezier doet. Je bewijst je alleen maar voor jezelf [toch Haha! ] er zijn geen negatieve consequenties wanneer je faalt. Iedereen mag fouten maken, van je fouten kun je veel leren. Herhaal die dingen door ze hardop tegen jezelf te zeggen. Alleen op die manier kan dit waarheid voor je worden

- reken jezelf niet af op het oordeel van de jury
Als jij jou doelen goed hebt weten na te streven mag je heel trots zijn op jezelf. Als de jury het hiet niet mee eens is moet je misschien een ander doel zoeken, zoek je zwakke punt op en maak daar een doel van: bijv. blijf ontspannen in je lichaam.

- ademhaling
Bij yoga leer je je ademhaling te controleren. Juist op momenten van stress kan dit zeer waardevol zijn. Blijf rustig ademhalen.

Succes er mee!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Muiz en 84 bezoekers