Dit is wel erg raar.. Kijk alsjeblieft eventjes!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RaGnaa

Dit is wel erg raar.. Kijk alsjeblieft eventjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 17:59

Haajj.. Pling

Ik wil jullie eventjes wat vertellen, en ik hoop dat ik - nadat jullie m'n Topic hebben gelezen - wat reacties en hulp krijg!

Een paar daagjes geleden kreeg ik een emailtje van iemand die haar paard wou verkopen. (Ik had nl. een berichtje geplaatst, waarin ik een paard zocht in een goedkope prijsklasse..) Het was een Kwpn paard van 11, bijna 12 jaar. Hij heeft een peesblessure (gehad), en hij moet nog even 1 1/2 maand stappen. Verder mag hij nooit meer springen, want dan kan hetzelfde gebeuren.. Dat is voor mij niet zo'n groot probleem, want ik ben toch van plan om alleen Recreatief en Dressuur te gaan rijden.. Hij was wel behoorlijk goedkoop! De vraagprijs - in overleg met haar ouders - was slechts €500,- inclusief z'n spullen! Ik snap er niets van, zo goedkoop?! Ik zou graag jullie mening willen horen, en wat jullie zouden doen, als je mij was.. Tips zijn ook meer dan welkom! Knipoog

Liefs, Ragna

Liins

Re: Dit is wel erg raar.. Kijk alsjeblieft eventjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 18:02

als ik jou was zou ik even jouwn dierenarts mee laten gaan en kijken of hij het dier goed keurt....

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 18:09

Ik zou het niet doen, het paard heeft een peesblessure die volgens de eigenaar nog 1,5 duurt. Maar hoe weet je dat het niet langer duurt?? en ofdat het paard wel weer helemaal goed wordt??? Als je er nu de dierenarts naar laat kijken keurt die hem ook af omdat het paard een peesblessure heeft.
€500 vind ik ook wel wat verdacht laag.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 18:40

Ik was vorig jaar ook op zoek naar een paard het eerste paard dat ik tegenkwam kon ook goedkoop weg, kwam mij eigenlijk wel heel goed uit want ik had in een week tijd besloten er een paard bij te kopen. Het bleek een lucht zuiger te zijn dus die heb ik niet gekocht. Dat kan ooit veel problemen geven en dan ben ik duurder uit dan nu met mijn nieuwe paard.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 18:53

Ik zou als ik jou was wachten tot de rust/stap periode voorbij is (dus zeg nog maar een maand of 2), dan het paardje eens bekijken, eventueel rijden, en laten keuren door de dierenarts.

Niet nu al gaan kopen of wat dan ook, hoe laag de prijs ook is.
Want het kan alle kanten opgaan, paard herstelt geheel, niet geheel of helemaal niet.
En dan kan zij wel zeggen dat het na die 1,5 maand over is, maar dat moet dan ook nog maar blijken.
En blijkt dat niet zo, zit jij dus met de problemen.
En daarbij, heb je volgens mij altijd verhoogde kans op weer problemen (ik weet niet hoe het precies met de kans erop zit, iemand anders misschien?).

Wil je niet wachten, zou ik verder kijken.
Maar op dit moment dus echt niet dat paard kopen!
Het risico is te groot.

LetiziaSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:23

Dubbelpost Haha!

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:23

ben het helemaal metchrystal eens Haha!

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:50

Ik ben het met Chrystal-gek eens. Ze zeggen niet voor niets "goedkoop is duurkoop"...

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 20:21

Niet doen! Met een peesblessure is het helemaal niet zeker dat hij met 1,5 maand weer aan het werk mag.
met een beetje pech kost het een hoop aan DA kosten en heb je een paard waar je niet op kunt rijden.
Eventueel kun je wel wachten die 2 maanden en dan gaan kijken, maar eigenlijk kun je dan nog niet weten wat er gebeurt als hij weer vol in het werk staat.

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:14

Ik zou het niet doen, het kan wel weer goedkomen, maar je neemt een groot risico!
Als je er toch over denkt, laat 'm dan in ieder geval grondig nakijken door een dierenarts. (een die jij uitkiest, niet zij)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:30

NIET doen!! Ikzelf heb een paard met een peesblessure en geloof me, na die 1,5 maand stappen, is er nog een lange weg te gaan. Na die 1,5 maand kun je namelijk niet opstappen en wegrijden. Een peesblessure geneest alleen door een lange revalidatie waarin je elke keer weer een beetje opbouwt. Zo is mijn paard al zeven maanden aan het revalideren...

Ik raad het je echt af, al krijg je 'm gratis! Het gaat je namelijk ook vee-artsrekeningen kosten. Tenminste als je het goed doet. Mijn paard moet elke twee maanden voor controle naar de kliniek. Per keer is dat zo'n 140 euro.

Als zoiets je overkomt als het al je eigen paard is (zoals in mijn geval) heb je zo'n revalidatie er natuurlijk voor over. Maar zoek het alsjeblieft niet vrijwillig op!!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:46