ongelukje tijdens de springwedstrijd

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Missy

ongelukje tijdens de springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-02 19:01

Ik begin aan het begin.
Ik zou op Nindo gaan springen. Het is in de les een goede springen,misschien een beetje snel en lomp maar verder goed. Een meisje uit mijn les,Annemiek, zou er ook op gaan,net als 2 anderen.
Annemiek moest als eerste op Nindo. Ze moest nog even naar de wc dus ik moest hem ff vasthouden. Hij was een beetje heel erg fris. Kwam denk ik door de wind. Hij sprong een paar keer weg en wou gaan steigeren.
Toen Annemiek er eindelijk opzat was hij een beetej nukkig aan het doen. Hij nam een proefsprongetje en daar moest met een noodgang overheen gesprongen worden volgens hem. Toen kreeg zij hem er niet meer overheen. Dus we hadden geruild,ik heb een poging gedaan en hij ging,ook weer met een grote sprong. We hadden besloten dat ik dan maar met annemiek zou ruilen,dus ik moest met nindo springen.
De ring in,ik harstikke zennuwachtig. De eerste sprong ging goed maar de tweede niet. Hij ging er ook met een noodgang overheen. Heel hoog springen en daarbij sprong hij heel vroeg dus ik zat niet goed.

Ik ben er hard afgegaan,op mijn rug dus ik was ff mijn adem kwijt. De ringmeester en nog wat mensen kwamen naar mij toe(ik lag naast de ingang van de ring dus)
Nindo liep nog door die ring en kwam op ons af. Iemand pakte hem en toen gebeurde er iets. Ik heb het niet kunnen volgen, het ging heel snel maar Nindo zou over mij en de ringmeester heen hebben gestaan en omdat hij al wat trapperig was heeft hij met z'n benen staan maaien. Ik kreeg een trap en de ringmeester ook een flinke. Ik weet niet of er nog andere mensen geraakt zijn maar die waren er niet zo erg aan toe als de ringmeester,of ik met me blauwe arm en hand. De ringmeester had een trap boven zijn oog gehad. Hij had een flinke snee en het bloedde gigantsch. Hij zag ook dubbel.

Er was een ambulance gebeld. Ik ga alleen een beetje heel erg blauw en stijf worden. De ringmeester moest worden gehecht en die is naar het ziekenhuis gegaan.
Mijn oma,2 tantes,moeder en een nicht zaten er ook. Die schrokken behoorlijk
De wedstrijd werd weer hervat, Annemiek heeft op Ipon gereden,alleen de 2 andere mannen durfen het nog aan. Ik weet niet of het is gelukt,ik heb een migraineaanval gekregen en ik kon naar huis.

Nu ben ik dus weer wakker,heb nog wel een beetje hoofdpijn. Mijn arm doet best zeer en mijn hand ik dik. morgen dus geen paardrijden voor mij.
Maar ik ga wel naar de manege,vragen hoe het met de ringmeester is en hoe het met nindo is afgelopen.
dat was me het wedstrijdje wel. Blij dat het goed is afgelopen

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 19:40

Jeetje dat lijkt me schrikken zeg!
Hopelijk gaat het weer een beetje beter nu met jou en ook met de ringmeester.
Heb je verder geen last meer van je rug gehad?
Tja iedereen valt wel eens, maar als de pony daarna ook nog eens gaat trappen naar de mensen die om hem heen staan, best gevaarlijk zeg.
Is Nindo wel braaf genoeg tijdens de manegelessen? Anders lijkt het me wel eng voor beginners.
Ik heb ooit eens gehoord van een manege met pony's die lieten de meiden die al veel durfden altijd op een nieuwe bokkende pony rijden, totdat die na een jaar ook braaf was.
Zodra de pony braaf bleef in de lessen, werd hij doorverkocht.
Dus elke keer werd er weer een pony gekocht die 'nog moest leren rustig blijven en niet snel op hol slaan', en zodra dit het geval was werd hij verkocht.
Meer een handelsstal dan een manege dus... en de manege gebruikte dan gewoon de kinderen die daar les hadden om een pony 'mak' te maken. Vond ik eigenlijk niet zo veilig voor die kinderen!
Maar goed, bij jullie zal dit wel niet zo zijn.
Heel veel sterkte met je hand en arm, en ook sterkte voor de ringmeester!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie