Ik heb een verzorgpaard!

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Brendahorseslover

Ik heb een verzorgpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-02 18:52

Ik heb eindelijk een verzorgpaard, hij heet Bob en is een kruising tussen een Fries en een Gelderlander!
Ik ben er echt heel blij mee Lovers

Druk druk druk... Knipoog

Gast546

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 18:58

Party!! Party!! Gefeliciteerd Party!! Party!!
Ik hoop dat je er veel plezier mee zal hebben, enne....snel foto┬┤s???

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 19:05

Ja foto's!
Ik wil wel eens een kruising fries/gelderlander zien hoor, leuk!
Echt super voor je dat je nu een verzorgpaard hebt.
Wat mag je er allemaal mee doen, en hoe vaak ga je er naar toe?
Veel succes!

Brendahorseslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-02 19:57

Jaja, als ik foto's heb zet ik ze neer!
Ik mag nu alleen komen als de andere verzorgster of de eigenaar er ook is omdat ze me nog niet kennen en ik Bob nog niet goed ken, maar de andere verzorgster mag ermee springen enzo, en ik heb er vrijdag ook al even op gereden!
Zal ik het hele verhaal vertellen??? Lees dit maar:

Een tijdje geleden was er een paard op de manege. Hij heet Bob en ik reed ook een keer op hem. Na 2 weken was hij weer weg. Bepaalde paarden waren bang voor hem, dus ik denk dat dat de reden was. Het is een kruising tussen een Fries en een Gelderlander. Het is een appelschimmel. Hij is donkergrijs en zijn hoofd is wat lichter grijs. Hij is behoorlijk eigenwijs, maar verder een echte knuffelbeer. Hij is vrij groot en stevig van bouw.
Ik was pas met mijn hond nogal ver afgedwaald. Ik was op zoek naar een verzorgpaard en het was heerlijk weer, dus ik dacht, laat ik eens een eind gaan lopen (1,5 uur met hem weggeweest) Opeens zag ik in een weiland een paard die sprekend op Bob leek. Later thuis bleef ik er maar aan denken... dit kon toch geen toeval zijn? Die week nog een aantal keren erlangs geweest op de hoop dat hij weer in het weiland zou staan zodat ik kon kijken of ik me niet had vergist en of het hem echt was.
Helaas zag ik hem niet meer en wilde het graag vragen, maar durfde het niet... Nou ben ik vrijdag 8 februari toch gegaan! Ik belde aan en zei dat ik een appelschimmel in de wei had zien staan. Dat hij donkergrijs was en zijn hoofd lichter van kleur en vroeg of het misschien Bob was. En ja hoor!!! Toen vroeg ik dus of het klopte dat hij een tijdje geleden op een manege heeft gestaan en dat klopte dus ook. Ik vertelde dat ik toen op hem had gereden...
Nu vertelde de vrouw dat ik maar naar achteren moest gaan, want de eigenaar was net met hem bezig!!! Ik mijn hele verhaal verteld en toen zei ze: wat jammer dat je geen rijkleding aan hebt, want dan kon je even op hem rijden nu! Toen zei ik dus dat ik wel op zoek was naar een verzorgpaard! Ze konden nog wel iemand gebruiken. De eigenaresse heeft zijn vader ook, de Fries en vind het wel druk. Ze heeft nog een verzorgster voor Bob, maar we kunnen het makkelijk samen doen! Ik was echt superblij!!!
Bob is dus een ongelukje, zijn moeder is een schimmel, een Gelderlander en zijn vader een Fries.
De Fries is ook van de eigenaaresse van Bob en ze vind Bob zelf niet zo lekker rijden. Verder staat de Fries ergens anders en heen en weer rijden vind ze lastig, dus verzorgsters zijn handig. Haar Fries is al sinds juni kreupel, en sinds die tijd heeft ze weinig gereden (ze doet zelf dus weinig met Bob).
De andere verzorgster mag "alles" met hem. Ze springt ook met hem enzo. Ik mag nu alleen komen als de andere verzorgster er is of de eigenaar, maar dat is logisch, want ze kennen mij nog niet en ik ken Bob ook nog niet zo goed!
Ik heb overigens vrijdag ook nog heel even op hem gereden! Ze waren echt blij dat ik zo enthousiast was enzo!!!
Hij is trouwens nu geschoren en dat ziet er zo schattig uit!!! Hij moet dus ook een deken om, maar dat vind hij niet zo leuk! Het is daar een pensionstal en ze staan op zaagsel! (helaas zag het er niet bij ieder paard erg goed uit, sommige eigenaren komen niet zo vaak. Het paard tegenover Bob had een hele vieze stal, en breekt soms uit. Hij stond nu ook op een ijzere koort te kauwen! Erg zielig, maar ja) De buurman van Bob is ook erg maf! Hij zit constant met zijn lippen aan je en dan op een gegeven moment ook met zijn tanden, dat is wat minder, maar hij is erg grappig. Je kan hem hele gekke bekken laten trekken, hihi!
Bob is heel eigenwijs, als hij zin heeft gaat hij er zo met je vandoor, hij is niet verkeerd ofzo, wil je er niet afgooien, maar hij is eigenwijs en sterk, hihi. Verder is het echt een schatje, hij is misschien wat lomp, maar hij is niet vervelend, ik bedoel, het is niet zo dat hij je er echt af wil gooien, hij bokt wel enzo, maar gewoon van plezier enzo!
Nou ja, ik ben echt superblij!

Druk druk druk... Knipoog

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie