Bevallen in de wei

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

axeltje

Bevallen in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-02 21:24

Gister had ik een dag vrij en ik had met een vriendin afgesproken dat ik haar (drachtige!) merrie voor het eerst zou gaan "keuren".
Ik belde even om te vragen of het erg modderig was, kreeg ik haar vader aan de telefoon, Marie (fries) was net bevallen dus ze waren er net heen geraced. Ik wist niet precies waar ze stond dus ik wist niet wat ik zou doen. Iets over 2 belde haar moeder, je zou hier toch komen? Ja, maar ik had het gehoort bla bla bla.. Ik sprong op mijn fiets in mijn gewone kleren en schoenen *lees: mooi en schoon* en racede weg. Iedereen keek me na en dacht volgens mij dat er duivel achter me aan zat. Daar gekomen auto in gesprongen en weg geraced. Daar aan gekomen zat Corine (mijn vriedin) naast haar veulentje. Het veulentje lag in de modder en gleed steeds weg. Allemaal paniek. Op een of andere manier hebben ze het veulen in de kruiwagen getilt en via een prachtig aangelegd grasveldje naar de stal. Gras was opzich niet zo mooi meer Haha!
Veulen op stal proberen aan het drinken te krijgen. Dierenarts heeft hem een spuitje gekregen tegen ziektes. Op een gegeven moment toch drinken en zijn eerste poepje, Dat was een flinke opluchting. En om ongeveer 15.18 z'n eerste plasje!! Lovers Echt een scheetje.
corine zat onder de modder en was zonder jas weggegaan.
Beesje draafde al snel een paar wankele pasjes Lovers .
Het veulentje heet trouwens Hycke....en de vader is Govert. Heel mooi zwart echt heeeeel lief. We waren vandaag allebei helemaal in love.
Marie heeft een mooie dag uitgekozen, want we waren vrij!!
Ze was s'ochtens nog niet aan het kegelen, want anders hadden ze er wel op gelet. Gellukig had de overbuurman ze bji elkaar zien staan en Marie lag (dat doet ze normaal niet) want uit het huis kon je het niet zien.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 21:27

Leuke naam! Lijkt wel een beetje op de mijne *glim*

leuk he die veulentjes. Ze doen mij altijd laten glimlachen. Jammer dat er geen veulens in mijn vriendenkring verwacht wordt.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 22:57

Als ik al die verhalen hoor van merries die overdag bevallen (inclusief op de webcams die onder links staan) hoop ik dat die van mij toch echt 's nachts bevalt. Ik zou het toch echt niet willen missen (eerste veulentje van eigen merrie)

Je suis Charlie.

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 00:08

Leuk leuk leuk!

Ik had met Oatske een keer dat ze eind Juli uitgerekend zou zijn. 7 Juli hadden we een carrousseloptreden. Toen we 6 Juli de paarden uit het land zouden halen, liep er ineens een veulen bij.. *LOL*
Tja... ze zijn er voor je het weet. Die duiveltjes }>

NiNjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 08:11

Ninja's laatste veulentje is ook gewoon in de wei geboren. Haha!
Ze stond 's nachts onder camerabewaking maar 's middags liep er ineens en veulentje bij. Haha!

Beter 1 haflinger in de hand dan tien op de vlucht!

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-02 12:11

heike, toen ze zei dat het met een H moest beginnen dacht ik ook meteen aan jou!!
De webcam is nog steeds heel handig, ze kunnen nu zien wat er allemaal gebeurt, soms gaan ze er 's nachs uit om even te kijken.
Ze is echt super lief!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie