Advies + Mening

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vrouw2014
Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-05-07

Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 16:40

Hallo,

Ik ga geen namen noemen doe het even algemeen.

Iemand die zo van me manege afkomt, koopt zo een 3 jarig paardje zonder eigelijk je huiswerk goed te doen (wanneer hoefsmit, enting of wormekuur.) Die geene koopt een Wintec zadel want dat zijn mooie "groei" zadels. Nou lig dat zal al vrij snel niet meer goed, ook logisch want een 3 jarige groeit nog ook qua bespiering. Nou word er na iedereen en alles geluisterd behalve een zadelmaker?!
Reden: De vertrouwde zadelmaker die 1 keer is geweest stopt er mee ow jee moet een nieuwe hebbe nee dat vertrouw ik niet!? Beetje raar want als je hoefsmit er mee kap laat je je paard ook niet uiteindelijk op rare voeten lopen?!

Maar goed paardje vlieg achter in ze stal of draait zich om als de eigenaar er met het zadel aankomt heel logisch natuurlijk dat doet zeer!!
Maar door al die goedbedoelde adviezen word er een boomlooszadel opgegooid zonder eigelijk de echte reden te weten waarom het paardje pijn in ze rug heeft?! (volgens hun gewoon het zadel klaar!)

Ook neemt die persoon geen les of 1 keer in de maand en dat met een jong beestje!
Bij ons zijn er meiden die rijden de sterre aan de hemel maar toch nemen ze les bij jonge paarde Onze penny manege kind niet!

Ik persoonlijk kan daar woest om worden! Kopen een jong ding, komen zelf net van de penny manege af en weten het zogenaamd allemaal te weten. Maar als je het over een wormekuur heb zegge ow moet dat dan?! Meiden doe eerst je huiswerk voor dat je aan zo iets begint!!

Nou heb ik gezeg laat een zadelmaker komen of een dierenarts en laat na die rug kijken! Doen ze niet
kijken het eerst 2 weken aan met het boomloze zadel?! En niet na al die goedbedoelde dingen moet luisteren. Zelf denk ik dat ze bang zijn voor hoge rekeningen maar goed hoe langer je wacht hoe duurder!

Wat moet je nou met zulke mensen?? Wat zouden jullie er mee doen?

belgikske

Berichten: 209
Geregistreerd: 30-09-05
Woonplaats: ergens in brabant

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:01

tja er zijn altijd mensen die denken dat ze alles weten.
Maar helaas het zijn de paarden die er de dupe van zijn.
En die kunnen zelf niks zeggen, maar zijn er geen andere volwassenen die kunnen aangeven wat er moet gebeuren, want ik neem aan dat een pennymeisje niet alleen een paard koopt zonder ouders.
en kwa leeftijd laat dat paard een paard worden . Haha! Haha!

Marigold

Berichten: 12585
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:05

het enige wat je kan doen is advies geven, vragen beantwoorden, en er het beste van hopen,
iedereen die genoeg geld op de bank heeft staan kan een paard naar keuze kopen, je hoeft er geen diploma voor te hebben, dus ja, dit soort gevallen houd je toch..
geduld mee hebben en er voor ze zijn is imo het enige wat je kan doen.

Vrouw2014
Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-05-07

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 18:06

Die ouders zijn net zo dom, maar goed ik kan me moeder ook alles wijs maken haha

belgikske

Berichten: 209
Geregistreerd: 30-09-05
Woonplaats: ergens in brabant

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:33

waarom probeer je die ouders dan niet wat meer wijs te maken dan bereik je misschien iets

Lisaa_

Berichten: 607
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: Utrecht.

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:36

Typisch geval van verwend pennymeisje, heel irritant.

Vrouw2014
Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-05-07

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 09:41

Van de week stonden die ouders er bij en die reageerde net zo dom!

Jimmylove
Berichten: 62
Geregistreerd: 27-12-07

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:55

Eens duidelijk proberen uit te leggen dat dit geen goede situatie is.

MariekeA

Berichten: 1823
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Heerlen

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:32

Wachten tot die mensen jou vragen om je mening. Dan vertellen wat je vind en waarom.

Als die mensen je niet vragen: mond houden en niet mee bemoeien. Het heeft toch geen zin om ongevraagd advies te geven.

Vrouw2014
Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-05-07

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 09:22

Ze vraag er om maar neemt het niet aan!? Maar goed ik kom met het idee een dierenarts en dan gaat het geld kosten misschien?! Maar goed blijf ze door lopen word het alleen maar duurder!!

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:21

Het stikt in de paardensport toch van de mensen die denken dat ze alles weten, dat is niks nieuws.
Als ze wat langer meelopen gaat vanzelf het kwartje wel vallen. Wel zonde van de paarden die daaronder moeten lijden natuurlijk.
Zeg eerlijk, heb jij je ideeen nog nooit moeten bijstellen na verloop van tijd? Jij dacht als pennymeisje waarschijnlijk ook dat je Anky was toen je een galopje kon uitzitten? Haha!

Vrouw2014
Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-05-07

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 15:24

Hahaha klopt! ik dacht dat ik al op gran prix niveau reed! Maar goed ik heb me paard nooit met pijn laten lopen!!

Anoniem

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:25

Je moet toch leren door te doen? Door altijd alleen maar theorie en volgens de regeltjes te werken kom je ook niet altijd ergens.

Tuurlijk er zijn wat dingen waarvan je denkt 'kan dat niet beter anders' maar hoe ben jij aan je kennis gekomen dan?

En herkende je op die momenten dat je pony pijn heeft?

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:25

Haha! Wie niet? Bloos

Vrouw2014
Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-05-07

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 15:30

Bij ieder lifllafie laat ik de dierenarts komen, en daarvan leer ik weer! Kijk misschien heef mijn paard bijv last van ze rug maar laat ie het niet merken?!

De pony waar het over gaat vlieg achter in ze stal als je met zadel aankomt en bijt in je lijf als je op ze rug druk!?
Toch aanleiding om er een deskundig iemand na te kijke en niet wij hobbymensen?!

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:45

Je hebt gewoon gelijk hoor, maar als mensen niet willen horen? Tsja, neem afstand en bemoei je er niet mee, want daar komt alleen maar ellende van.

Ik had onlangs ook zo'n akkefietje en heb me er verder niet meer mee bemoeid.
Paardje van een kennis stokkreupel. Ik zei: laat de smid komen want er zit ongetwijfeld een hoefzweer.
Niet gedaan maar de veearts laten komen. Peesblessure volgens hem. Alles uit de kast tot en met peesscan toe e.d. Gek, want daarop was niks te zien? Toch maar vol met antibiotica.
Afijn een hoop veeartskosten verder bleek het toch om een zweer te gaan Knipoog . Effe openmaken, weken met biotex en het paardje liep weer als de kippen en had nog mooie witte voetjes ook. Clown
Laatst bijgewerkt door LDRD op 31-12-07 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Vrouw2014
Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-05-07

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 15:49

Ja heb je helemaal gelijk in!! Maar ik vind het zo zielig voor het paardje! Want dat domme ding laat het allemaal toe!

Ze komt net van tig maneges en wil al beweren dat ze precies voelt hoe of wat?! en vooral als je een paardje net ken weet je dat allemaal nooit precies.. Rot Meid!!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:53

Danielledm schreef:
Hallo,

Ik ga geen namen noemen doe het even algemeen.

Iemand die zo van me manege afkomt, koopt zo een 3 jarig paardje zonder eigelijk je huiswerk goed te doen (wanneer hoefsmit, enting of wormekuur.) Die geene koopt een Wintec zadel want dat zijn mooie "groei" zadels. Nou lig dat zal al vrij snel niet meer goed, ook logisch want een 3 jarige groeit nog ook qua bespiering. Nou word er na iedereen en alles geluisterd behalve een zadelmaker?!


Wat is er mis met een wintec Verward Voor jonge paarden zijn het juist geschikte zadels omdat je de boom kan verwisselen als het paard nog in de breedte groeit.

Veel eigenpaarden mensen kijken neer op wintecs en vinden andere mensen met eigen paarden maar schrapers als ze een wintec voor hun eigen paard kopen.

Als je een eigen paard heb hoor je tenslotte ook een reteduur zadel te kopen nietwaar, anders heb je niet het beste met je paard voor. Gestoord


Citaat:
Maar goed paardje vlieg achter in ze stal of draait zich om als de eigenaar er met het zadel aankomt heel logisch natuurlijk dat doet zeer!!


het kan ook veel andere redenen hebben dat het paard naar achter vliegt met opzadelen


Citaat:
Maar door al die goedbedoelde adviezen word er een boomlooszadel opgegooid zonder eigelijk de echte reden te weten waarom het paardje pijn in ze rug heeft?! (volgens hun gewoon het zadel klaar!)


met een boomlooszadel zal het paard denk ik nog steeds naar achter vliegen, het is een kwestie van vertrouwen

Citaat:
Ook neemt die persoon geen les of 1 keer in de maand en dat met een jong beestje!
Bij ons zijn er meiden die rijden de sterre aan de hemel maar toch nemen ze les bij jonge paarde Onze penny manege kind niet!


Met een jong paard kan je beter lekker buiten rijden, lange stukken rechtdoor, dan dat je les neemt en in de manege meteen kleine rondjes laat draaien.

Citaat:
Ik persoonlijk kan daar woest om worden! Kopen een jong ding, komen zelf net van de penny manege af en weten het zogenaamd allemaal te weten. Maar als je het over een wormekuur heb zegge ow moet dat dan?! Meiden doe eerst je huiswerk voor dat je aan zo iets begint!!


Ik ben wel met je eens dat je als paardenbezitter verplicht ben om jezelf bij te scholen als je een dier aanschaft. En vooral niet blind varen op 'je instructrice/stalhouder etc'

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:56

Als je zo over mij zou spreken zou ik ook niet naar je luisteren.

Vrouw2014
Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-05-07

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 15:59

Ik zeg niks fouts over een wintec, de eigenaren kraken het helemaal of omdat het niet past nee logisch he want je moet er een nieuwe boom in gooie! Maar een stalgenootje heb gezeg een brede boom komt het zadel zo te ligge en bij een smallere zo dus conclusie zadel gaan zoiezo niet passen...maar ze bellen niet een zadelmaker op!!

En of de pijn nou wel of niet aan het zadel lig, beestje doet het niet voor niks!! Je laat er toch even iemand na kijken die er verstand van heb bijv een dierenarts!

@Urielle: Ik heb tegen haar niks fouts gezeg alleen dat ze na iemand moet luisteren die er meer van af weet (DA) dan alleen wij! Vooral met jonge paardjes!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:37

Urielle schreef:
Als je zo over mij zou spreken zou ik ook niet naar je luisteren.


Inderdaad.

Je tettert teveel, het komt nu over alsof ze hun paardje zwaar mishandelen zolang ze niet precies doen wat jij zegt.

Vrouw2014
Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-05-07

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 16:40

Ik zeg helemaal niet dat ze der paardje mishandelen en dat bedoel ik helemaal niet. Ik erger me gewoon aan het feit ze beginnen ergens aan maar denken niet na wat in inhoud!

Shattered

Berichten: 2073
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: In een doos

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:47

Toch zou ik de andere kant van het verhaal willen weten, het is niet leuk om zo achter iemands rug om over iemand te banketstaaf.
Ik denk dat jij dat ook niet leuk zou vinden als ik raad zou vragen op bokt, omdat jij ik weet niet wat met je paard uitspookt Knipoog Laat het lekker zijn gangetje gaan, als het fout gaat hebben ze iets om van te leren. Lachen

Vrouw2014
Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-05-07

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 16:49

Begrijpelijk, maar ik vind het zielig voor het paardje...wat zij doet moet ze zelf weten maar voor dat paardje vind ik het zielig. Verder heb ik er niks van gezeg en vraag gewoon wat jullie er mee zouden doen?!

PERENBOOMPIE
Berichten: 1212
Geregistreerd: 20-09-06

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:07

Nou kan je 1 raadt geven,laat ze het gewoon zelf uitzoeken en wanneer ze iets vragen nu je weet dat ze toch niks aannemen zeg gewoon ik zou het niet weten ik ben geen dierenarts en je alleen met je eigen paard bezighouden,ben je klaar met je eigen paard niet teveel bij zulke mensen blijven rondhangen en gewoon naar huis gaan kost je een hoop negatieve energie wanneer je je steeds met deze mensen inhoudt.

Tenminste dit is mijn ervaring anders wordt je er zelf zo geirriteerd van dat je er zelf niet vrolijk van wordt en sjaggie naar huis of naar je paard gaat.