mijn paard is totaal omgeslagen..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eva'tje
Berichten: 83
Geregistreerd: 24-08-01

mijn paard is totaal omgeslagen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-02 17:27

hebben jullie dat ook wel eens meegemaakt? Mijn paard was eerst zo'n stugge boer en van de ene op de andere dag is hetecht een super paard geworden!!! Hij moet nog steeds veel leren natuurlijk, maar hij gaat echt iedere dag met sprongen vooruit. heel appart! Waar het aan zou kunnen liggen ik hoop dat jullie iets weten....

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 17:56

Misschien snapt ie het nu pas? Ik heb echt geen idee.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 18:11

Mijn Ed was eerst echt een heel zielig, iel, klein, angstig hoopje paard. Nu is het een echte macho geworden!

Maar goed, de reden daarvan wist ik wel: geestelijk zat hij in een enorm trauma op de plek waar hij vandaan kwam.

Ik vind het leuk om een paard (positief) te zien veranderen, dat maakt het omgaan met paarden voor mij heel leuk en een uitdaging.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 18:20

Die van mij slaat elke paar weken om, van pos naar neg en omgekeerd. Vooral dat laatste is altijd leuk!
Hij is over de 7 jaar sowieso heel erg veranderd. Het is echt een heel geduldig paard geworden, heel lief en voorzichtig. Was echt een explosief bommetje, nog steeds wel, maar veeeeeeeeeeeeeeeeel minder!

Onze arab heeft dat ook heel sterk, zo wisselvallig, maar altijd wel gehoorzaam (soms moet je hem ff op z'n plek zetten). Hij is vooral na de castratie erg verandert. Van hengst naar wannabe! Ook heeft hij na ong 1 jaar (9 mnd maar goed) een erge omslag gehad, lag ook erg aan mij. Ik reed hem toen, was 1x met hem geflikkerd en zag het echt niet meer zitten. Zat te beven als ik erop moest en deed alleen maar wat suffe oefeningetjes. Gevolg was dat hij steeds meer begon te klieren en steeds verder ging, tot hij echt over het randje ging (ging er keihard vandoor, precies op de manier dat mijn vader er afgevallen was en zijn arm gebroken had, dat ging ook door me heen toen). Ik heb ben toen zo kwaad geworden. Had al 20 min gereden, beetje niks gedaan en wou eigenlijk stoppen en m afzadelen. DAarna heb ik m 20 min aan het werk gezet (wist niet dat hij ook nog normaal kon doen) en hij was als herboren. Deed echt niks meer bij mij, was altijd braaf, en als ik maar een klein beetje geïrriteerd raakte had hij al spijt. Wat dat betreft is het wel jammer dat ik m eigenlijk niet meer rijd, want nu heeft hij dat bij mijn vader, en loopt hij bij mij weer te etteren. Alhoewel, hij is weer eens omgevallen laatst en ik denk niet dat hij mij ooit weer vergeet!

Ik zie eigenlijk bij al onze paarden een hele grote verandering plaatsvinden, ze zijn veel meer zichzelf. Maar ik zie het niet van de ene op de andere dag gebeuren. Met Hercules heb ik dat eigenlijk sinds hij 2,5 week in Utrecht op de kliniek gestaan heeft, ik vind m nog steeds een trekpaard, maar wel een superlief beest. Daarvoor liep ik met een boogje om hem heen, want we konden echt niet door 1 deur. Het klikt nog steeds niet echt, maar het gaat wel veel beter dan eerst. Ligt ook aan mij, want ik ben me toen echt gaan realiseren dat hij ook 'part of the family' is, en dat ik hem toch heel erg ga missen als hij er niet meer is. En dat na 3,5 jaar, beschamend eigenlijk...

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 23:07

queen heeft dat ook weleens gehad..
dan had ze weer een periode van stug en niks snappen en ineens was ze zo fijn te rijden en snapte ze alles..
dit was vooral nar het MKZ toen ik eindelijk weer eens een keer kon rijden toen was ze fijn... nou heeft ze weer een tijdelijke terugslag is ze weer stug enz.. maar dat komt wel weer goed... elke paard heeft zo zijnups en downs... daar komt hij wel weer overheen...

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 23:38

idd vandaag nog om precies te zijn Lachen
Renske is mega dwars in de gallop, en vandaag en gister ook al veeel minder, geen probs meer althans veel minder.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 10:42

Je schreef dat hij nog veel moet leren; Ik ga er dus maar vanuit dat ´ie óf nog behoorlijk jong is, óf je hebt hem nog niet zolang (of beide natuurlijk Knipoog ). Ik denk dat jullie nu op elkaar ingespeeld raken en dat hij zich daar prettig bij voelt! Goed werk gedaan dus Lachen !

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:08

geniet er maar van en blij dat het zo goed gaat. blijf heel postitief dan heb je meer kans dat als hij iets goed doet, en jij enthousiast bent, hij het beter gaat snappen, en het langer bij hem blijft hangen.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 19:07

Uh Ja! Ik sta ook iedere dag weer met verbazing te kijken wat die schat van mij vandaag weer uithaalt. De verandering is namelijk dat hij berefris is en nogal praatjes krijgt! Maar misschien heeft hij gewoon heel goed aangevoelt dat zijn vrouwtje dat ook eigenlijk wel heel erg leuk vindt... Haha!