voorkeur voor paard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

voorkeur voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-02 18:48

Sinds ik dus twee paardjes heb, waar ik allebei al heel gek mee ben, merk ik toch dat het met Megan beter klikt dan met Spot. Heb ik verder helemaal geen problemen mee, bij mijn mams is het juist andersom en het is ook geen probleem, ben ook heel gek op Spot, maar vroeg me gewoonn af of jullie dat ook hebben. Het is niet zo dat de paarden het echt merken hoor, hoewel ik bij Megan meer geduld heb met rijden Bloos Maar de aandacht verdeel ik helemaal eerlijk!
Bij Spotje erger ik me veel sneller en ze zijn natuurlijk ook heel verschillend, Spot is super braaf en niet echt voorwaarts, ze loopt goed naar voren hoor,maar daar moet je wel voor werken. Ik kan haar (nu) goed rijden, maar eigenlijk kan iedereen haar rijden.
Bij Meggie is dat niet zo, die is echt heel snel en ze is absoluut niet onbetrouwbaar ofzo, maar ik durf toch niet zomaar iemand die niet kan rijden erop te zetten, het is veel meer een uitdaging.
Vind ik eigenlijk wel leuk, ik heb altijd geweten dat Spot niet HET paard is voor me, ook al klikt dat ook wel en misschien kan megan het wel worden Lachen .


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 18:57

ik heb het ook met queen en soraya.
queen is echt mijn alles ( ook omdat ze van mij is geweest natuurlijk) met queen heb ik ook zeveel meegemaakt. wedstrijden gereden en van alles en nog wat.
soraya... knuffel ik wel mee maar heb er verder niks mee dat heb ik met queen dus wel heel erg.
maar met het rijden ben ik bij beide even geduldig alleen wordt ik sneller boos op queen omdat ik weet dta die het allemaal al kan en soraya moet alles nog leren. maar verder geen verschil tussen beide schatjjes.

Love the life that you live, live the life that you love

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 18:59

Heb ik met Dennis en Tammy ook. Met Dennis kon ik het net ff beter vinden. Niet meteen helemaal aangebrand als ik een keer boos werd enzo. Houd van een geintje en is nergens bang van. Ik kan alles met hem. Tammy ook wel maar met Dennis veel meer.
Met Dien gaat het ook goed. Sinds ik een ongeluk met haar gehad heb is ze veel voorzichtiger geworden met me. Ik ben nu echt haar meisje. Als Nimber een X te bij de hand is beschermt ze me helemaal Lovers .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 19:39

ik heb dat ook heel duidelijk hoor...
Bij 2 arabiertjes die ik verzorgde, met Nordan kon ik "alles"... Hij was ook MIJN droompony...
Met Sabine had ik dat veel minder, die was wat afstandelijker, die boeide zich niet in mij... en het rijden met haar was ook heeel anders!

Bij de shets was het ook zo, met Pienke kon ik alles,was echt mijn scheetje, Met neeltje... ook mijn schatje, maar anders...
Lovers

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-02 20:31

Ja, zoiets bedoel ik. Ik ben echt hartstikke gek op Spot, zou niet meer zonder haar kunnen, maar die klik is er niet echt, het is meer zo gegroeid. Gelukkig ben ik niet de enige die het heeft. Haha!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 21:02

Nee, je bent zeker niet de enige hoor!
Dat heb ik ook met mijn eigen paard, Costa, en het paard dat ik rij voor mensen bij ons op stal, Kymida.
Dat verschil zit m dr ook wel in omdat ik Cos langer ken dan kymida.
Aangezien ik costa te koop heb, komt er een nieuw paard voor mezelf, daar zal dat verschil ook zeker weten weer in terug komen.
Hoe het precies zit weet ik niet maar t gebeurd zeker wel!

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 21:16

Ik heb dat ook wel een beetje. Pjelk is een ontzettende schat en daar kan ik natuurlijk meer mee omdat hij groter is dan Beau maar soms heb ik toch het idee dat Beau beter bij me past. Hij is zo heerlijk ontdeugend en eigenwijs en laat heel duidelijk merken wat hij wel en niet wil. Natuurlijk moet hij naar mij luisteren en dat doet hij ook maar ik probeer me ook wat aan hem aante passen en zo leren we veel van elkaar. Pjelk kan van alles een beetje, dressuur springen en buitenrijden en is soms lekker snel en dan weer heel rustig maar dat pittige mis ik ergens toch een beetje. Ik ben er nog niet helemaal uit of dat is omdat ik Beau gewoon langer heb of omdat hij werkelijk beter bij mij past.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 11:20

Ik heb dat niet. Wel is het zo dat ik liever op Toon dan op Kaminka rij, omdat Kaminka gewoon erg moeilijk is met rijden.

Maar ik ben op allebei even dol, ook al zijn ze nog zo verschillend in uiterlijk en karakter. Toon is heel introvert, een echt beschaafd heerschap, Kaminka is heel extrovert en is zeer duidelijk aanwezig met haar vrolijke gedoe. Lovers

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 11:34

Zeker weten! Dikke is voor mij de absolute nr. 1 Lovers ! , alhoewel ik ook gek op Beer ben hoor! Lief zijn ze allebei, maar als ik ooit in grote financiele nood zou komen, zou ik Beer vekopen (met zeer veel pijn in m´n hard en net zoveel tranen!!!) en voor Dikke zou ik wc´s gaan schoonmaken!
Oneerlijk?? Misschien wel, maar ik geloof niet dat Beer daaronder leidt, hij krijgt net zoveel aandacht als Dikke en geknuffelt en betuttelt wordt hij ook net zoveel Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 12:43

mhh niet echt op die manier ik ben van lodewijk wat gekker maar dat is alleen omdat ik met Hinke nog niet zo'n band heb. Daar heb ik haar te kort voor en daarvoor doe ik nog te weinig met haar.
Ik vind ze allebei heel erg leuk

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 13:06

Met Sando heb ik meer band, omdat ik die al zolang heb, maar Peru is ook mijn lieverdje hoor, moet ik kiezen dan kies ik voor sando, ookal rijd ik daar niet meer op.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, BimAsSpi, Elegance_, Martje70, Poety, xVerax en 36 bezoekers