Wàt he ik met schapen ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Wàt he ik met schapen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-02 21:38

Dat is de vraag die ik mezelf nu al voor de zoveelste keer stel, idiote beesten.
Eerst al die ene ram die de ander vermoorde, toen de "moordenaar" die het op mij gemunt had en mij flink heeft laten voelen dat schapen WEL sterk kunnen zijn en nu een van de jonge rammen die hetzelfde als z'n paps eens uit wilde proberen.
Ik was dus Amulet over het hek (hij staat bij kenissen achter het huis en voor je bij het paardenweiland bent moet je nog door een landje van 10 bij 30 met appelbomen er in waar nu twee jonge rammen staan) wat brood aan het voeren en een appeltje, en die schaapjes kwamen daar dus ook op af en wilden ook was, en aangezien het mij niet zo'n strak plan lijkt om schapen brood te geven deed ik dat maar niet, dat vond hij niet leuk en ik heb het geweten, ik stond te tollen.
Ik heb het beest uitgescholden voor alles en nog wat en toen deinste hij toch wat achteruit }>

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 00:34

Dus morgen eten jullie, uhm, schapenvlees?? Haha!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 01:09

Ik heb hetzelfde met kippen.. nou ja, hanen dan.. Bij mijn opa in de buurt moet je eerst over een erf met kippen voor je bij de pony's bent.. Doodsangsten heb ik uitgestaan nadat ik een keer flink ben aangevallen door de haan, heb er nog steeds de littekens van. Boos!

Voordeel is dat ik kippenvlees daarna een stuk lekkerder vond.. Word jij vaste klant bij de shoarmaboer? Tong uitsteken

Vind je trouwens wel dapper.. want een ram lijkt me gevaarlijker dan een haantje. (niet dat ik je bang wil maken hoor..)

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 03:47

Bij mijn pony staat er nu ook één in de wei. Ik hou dat beest constant in de gaten....
Het is ook nog eens een groot zwaar ras dus als hij je een kopstoot geeft heb je wel je been gebroken.

Zogauw de pony op stal staat (inloopstal) gaat de deur dicht en voor ik weer naar buiten kom kijk ik eerst of hij niet in de buurt is.

Zelfs het rijden gaat niet meer, gisteren ben ik in de wei aan het rijden, loopt dat beest idioot achter ons aan. Hij liep de hele tijd te etteren, dus Aaron trapt een keer. Nou beest geeft meteen een kopstoot terug. Aaron over de zeik. Zolang ik stil bleef staan bleef de ram ook staan, maar zogauw ik Aaron van hem af liet lopen begon hij weer tegen zijn achterbenen te stoten.

Na heel moeilijk doen kwam ik in de buurt van de stal. Ik ben er gauw afgesprongen en pony naar binnen deur dicht.

Hoop dat dat beest gauw weer in een andere wei kan. De schapen zijn hartstikke lief. Echte knuffels, er zijn nu ook lammeren dus dat is helemaal lief. Maar die ram, nee die mag weg.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-02 09:44

haha, nou normaal heb ik ook een bezem mee het land in als ik moet voeren, maar ik wist dus niet dat de jonge rammen het geintje nu ook kennen, dus tsja.
Gelukkig worden ze in het voorjaar verkocht en hoef ik alleen nog maar uit te kijken voor de grootste....

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 13:21

Ik ben een keer door een geit op de horens genomen toen ik klein was.
Ik wilde hem heel lief over z'n koppie aaien toen hij mij een stoot gaf. Boos!
Op een gegeven moment zat ik op zijn nek en kon er haast niet meer afkomen. Bloos Boos!
Later poepte er nog een schattig kalfje van de kinderboerderij tegen mijn zondagse witte kniekousjes. Boos!
Ik had bijna een verbrand beentje. Huilen
En mijn zoontje wilde ik een keer samen met zwarte zwanen op de foto zetten.
Ik zei : Nog een beetje dichter naar die zwanen, anders krijg ik jullie niet samen op de foto"
En toen hapte die zwaan zomaar een stukje uit mijn zoontje. Boos! Haha!
Hij is nu 17 en heeft nog steeds en hekel aan zwarte zwanen. Knipoog Haha!
En toch ben ik nog steeds dol op dieren Lovers Haha!