DOM DOM DOM

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 21:19

*Zucht* Hier zijn al tig topics over geweest en ik zie er het nut niet echt van in. Denk dat de meeste argumenten van zowel mensen die met als mensen die zonder cap rijden nu al heel vaak voorbij zijn gekomen en dat men het toch nooit eens wordt. Het enige waar het toe leid is ruzie.
Laatst bijgewerkt door Ptries op 04-02-02 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 21:24

ik ben een keer in de cross gevallen met een crosshelm en was meteen buiten bewustzijn...

En ik ben dit jaar op 1 cross wedstrijd 2 keer gevallen en had zo'n nieuwe GPA helm. Ik ging na de eerste keer een beetje nog in shock de cross in, om mijn pony, en was een beetje wazig en lollig door die klap op me hoofd, maar was dit keer niet buiten bewust zijn. Dus het helpt wel super, maar kan me voorstellen dat mensen niet met de gewone training een cap dragen. Ik heb geen zin om de hele dag een cap te dragen als ik 5 paarden rijd. Enja, mijn hoofd gaat naar de knoppen, en ja, ik ga dood, dat is mijn probleem, banketstaaf voor me familie ja, maar dat is mijn keuze. Dat moet iedereen zelf weten.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 23:08

Je maakt jezelf dood als je zonder cap rijdt, banketstaaf maar waar, het is jammer voor je familie maar dat is een ander verhaal. Ik vind dus ook dat iedereen et lekker voorzichzelf moet weten of ie wel of geen cap opdoet.

Ik doe wel een cap op, moet ik ook zelf weten, maar ik heb ook een behoorlijke poos zonder cap gereden.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 23:13

sinds dat voorval van laatst met queen op de weg van in de sloot springen ed rijd ik nu toch maar met cap... ik kan haar nu dus niet volledig vertrouwen aangezien ze zo super fris is... maar als ik in de zomer gewoon in de wei rijdt doe ik geen cap.. tenzij ik ga springen...
is mijn eigen verantwoordelijkheid...

maar hier zijn al zoveel topics over geweest Gaaaap Gaaaap
wordt een beetje slaapverwekkend
het is ieder voor zich eigen keuze
en daar heb jij het maar mee te doen
dus bemoei je niet zoveel met andere en doe wat jij wilt

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 23:17

ik heb altijd een cap op, zelfs het liefste paard kan soms iets raars doen!

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-02 15:15

sorry hoor, maar iedereen zegt dat hier al heel veel topics over geweest zijn, maar ik vraag ook niet of iemand ze cap op heeft ja of nee, ik vertelde gewoon wat er gebeurd is en wat ik er van vind, als ik wilde vragen wat iemand hier van vond, dan had ik hem wel gezet bij VMR maar ik heb het gewoon meegemaakt op zondag, en dat wilde ik even vertellen (ff voor de duidelijkheid IK vraag niemand z'n mening)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 15:44

Ja, ik vind het ook niet dom, volledig je eigen risico, je moet het helemaal zelf weten. Ik rijd ook niet met cap, sterker nog ik héb niet eens een cap. Wanneer het erop aankomt dat ik mijn eigen paardje in moet gaan rijden zal ik wel een cap dragen, gewoon omdat IK dan denk dat het veiliger is. Maar ja...zoals Frank zei, dit zal wel weer een hoop kritiek opleveren Haha! Het is gewoon mijn eigen risico en wanneer ik van een paard val is dat volledig mijn eigen schuld.

Ik heb gister ook op een paardje gereden wat net binnenkwam op de manege...helemaal hitsig en bokken, maar toch zonder cap erop gestapt. Maar ja...zonder cap kun je moeilijk met cap rijden Haha!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 21:39

Nou, mooi dat ik wel met zo'n championding op m'n koppie rijd!!!
Ik ken genoeg verhalen (en de mensen zelf in een enkel geval ook) van mensen die te LUI, EIGENWIJS, enz. waren om een cappie op te zetten en die kunnen er nu mooi over nadenken in hun rolstoel waarom ze dat ninet gedaan hebben.
Eerlijk is eerlijk, ik reed ook niet altijd met cap, maar dankzij die voorbeelden heb ik hem toch maar weer opgezet.
Ik vertrouw mijn paard volledig, maar het blijft een levend dier met een eigen willetje.

Mirjam

Acapulco
Berichten: 21
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 22:13

Ik vind dat iedereen zelf moet uitmaken of die nu wel of niet een cap op heeft. Ik rijd zelf ook zonder cap op mijn eigen paardje. En het wil trouwens helemaal niet zeggen dat je met cap op geen letsel kunt krijgen.
Het kan de kans wel verkleinen.
Een vriendin van mij is ook een keer gevallen MET CAP op. En ze had een zware hersenschudding en haar kaak op 2 plekken gebroken.
Dus nogmaals het wil niet zeggen dat je met cap op niets kan oplopen.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 08:32

flair schreef:
Als je iets negatiefs meemaakt door zonder cap rijden, denk je er snel anders over dan wanneer je nooit iets dergelijks hebt meegemaakt.
** Iedereen weet toch wat de negatieve gevolgen kunnen zijn?

Ik rijd echt nooit met cap, alleen als ik wedstrijd rijd. Buitenritten ook. Dit is mijn eigen risico. Ik heb zelf de ervaring met caps dat ze altijd afvallen als ik eraf val (val eigenlijk nooit maar oke).
** Een passende cap met het riempje vast valt niet af.

mocht ik bijvoorbeeld wel een keer hard op mijn hoofd vallen, dan leer ik er misschien wel van en vind ik het ook dom als iemand anders zonder rijd.
** Als je hard op je hoofd valt, kun je met een beetje pech niet meer leren.


Iedereen moet het voor zich weten, maar ik ben het wel met Mytens eens; je hebt niet alleen jezelf ermee. Er moet een ambulance voor je komen, met een beetje pech een traumahelicopter, in het ziekenhuis moet ruimte worden gemaakt, voor het zelfde geld moeten er andere operaties worden afgezegd. Bovendien heb je ook je ouders, partner, vrienden, weet ik het wie, ermee (en je paard heeft ook niets aan je als je in de lappenmand zit). Van mij mogen ze die cap onderhand wel eens gaan verplichten, maar tot die tijd staat iedereen in zijn recht.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 11:47

ik vind wel dat iedereen het zelf moeten weten, ,maar ik vind het wel dom van degene die zonder cap op rijden. ik rijd altijd met cap behalve in de bak. best wel dom van mezelf, majah.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 14:23

Zelf heb ik jaren zonder cap gereden. Sterker nog ik had er geen eens een. Maar na het ongeluk van Sandra rij ik dus met mijn Calimero op. Binnen en buiten. Eigenlijk is het gewoon heel dom als je hem niet op zet.......

P.S. Pril, ik vind dat je helemaal gelijk hebt.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 14:41

astridh schreef:
Ik vind dat het hele cap gedoe een beetje naar de verkeerde kant doorslaat. Natuurlijk is het goed als we ons bewust zijn van het gevaar en stilstaan bij hoe een cap de evt gevolgen van een val kan verminderen maar het moet geen hetze worden. Nog even dan mag er geen foto meer geplaatst worden als er een ruiter zonder cap op zit Verward .

En als we al het gevaar willen uitbannen dan moeten we niet met paarden om gaan toch want volgens mij gebeuren er net zo veel ongelukken naast het paard dan bij het van het paard afvallen. En al die mensen die zo prediken over de cap, hebben jullie ook een bodypotector? zo nee waarom niet, deze kan toch ook heel veel schade beperken als je valt en onder je paard terecht komt????

Nogmaals: heel goed als je een cap draagt maar stop met zeuren tegen mensen die er al dan niet bewust voor kiezen om geen cap te dragen.


Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Natuurlijk is het heel verstandig om met cap te rijden, maar er moet ook niet gedaan worden alsof daarmee alle gevaren weg zijn. Eigenlijk moet je dan dus ook met een bodyprotector rijden. En je cap ook ophouden tijdens het verzorgen van je paard! Of helemaal stoppen met paardrijden!

Je kan gewoon niet alle gevaren uitsluiten, dat is onmogelijk, aangezien we met grote, sterke, levende wezens omgaan die een andere taal 'spreken' dan wij. Hartstikke goed als je met cap rijdt, maar laat anderen die dat niet doen ook in hun waarde.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 14:54

iedereen moet het zelf weten maar ik rijd met cap ik ben 12 jaar en als je de les binnenkomt draagt iedereen een cap alleen dan de mensen boven de 20 jaar dragen er geen...maar met cap kan je ook ongelukken krijgen iemand dat ik ken op de manege had een springles met een springvest aan die springvest is in haar ribben geduwt en ze moest een geperforeerde long en heeft 6 weken in het ziekenhuis gelegen....ja en iemand anders is tijdens de grote springwedstrijd op onze manege met her cap op tegen de bakrand gevlogen en ze had ook een lichte hersenschudding...maar ik draag een cap .
en diegene die dit topic is begonnen jehebt gezegt dat je niet iedereen zen mening vroeg maar ook niet of ze een cap dragen of niet...wat is dan het zin van deze topic ???en ff een vraagje voor diegene die nietmet cap rijden...waarom rijden jullie niet met cap ?vind je het belachelijk te zweterig...????


Kusje Kusje Kusje

Illusionlover2002
Berichten: 52
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 14:58

Op onze manege toen de regel cap = verplicht nogal ruzie gekomen nu moet je alleen nog een cap op in de les

Maareh jullie moeten het zelf weten

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 13:07

Iedereen moet het zelf weten, maar ik zet mijn cappie altijd op Party!!