Patricia en de "Funny" reus

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ptries

Patricia en de "Funny" reus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-02 19:52

Vandaag trakteerde een vriendin van me, me op een ritje bij de manege, ze wilde me weleens op een ander paard zien rijden als Jerai, vooral omdat ik dat nogal eng vond Haha! Extreme duivel

Goed wij kwamen dus aan op de manege. Ik hopen dat ik niet op een of ander groot eng, monsterlijk paard moest. We gingen op het bord kijken en bij mijn naam stond Funny. Ik dacht nog Funny, dat klinkt heel klein en schattig, ik dus helemaal opgelucht. We gingen dus in de stallen op zoek naar de bewuste Funny........in de ponystallen geen Funny te zien. Ik zat dus te denken aan een klein paardje, kom ik bij de box van Funny...staat daar een knots van een beest van ongeveer 1.90.

Ik dus al de grootste moeite om het halster om te krijgen, want Funny vond het nodig om zijn hoofd in de lucht te doen...lang leve de krukjes Haha!

Toen kwam het zadel. dat kreeg ik met moeite op zijn rug (behalve het paard was ook het zadel enorm en loeizwaar, zeker als je zelf een wintec gewend bent) goed, na een hoop gepruts en gedoe was Funny opgezadeld. Eenmaal in de bak aangekomen, ontdekte ik het volgende probleem....hoe stap je op een paard van 1.90 als je zelf 1.67 bent, zo lenig als een plank en een pony van 1.53 gewend bent. De beugels die ik uitgerekt op mijn tenen op maat had gemaakt, konden weer zes gaten langer, voordat "Patricia de superturnster (ahum)" haar voet erin kreeg.

Toen het volgende probleem, Funny vond opstijgen niet zo Funny en begon te lopen. na een half rondje ernaast te hebben gehangen, kwam ik er eindelijk op. Toen het volgende leuke nieuwtje, de paarden gingen voor het eerst in tijden weer buiten rijden. Funny schrok dus al toen de deur open ging, waarna iemand nog de opmerking moest plaatsen dat ie vandaag toch zooooo'n brave bui had. Patricia's knietjes begonnen dus al te knikken, want Patries is niet zo'n held.

Na in de buitenbak langs een paar hele enge geluidmakende bomen te zijn gegaan ging het eigenlijk best goed. Draven was heel raar, het ging naar mijn idee heel langzaam, dus ik voortdurend aandrijven, tot de instructrice zei dat Funny wel goed doorliep, hij ging gewoon langzaam naar mijn idee, doordat ie enorme passen nam. Doorzitten was voor mij ook niet zo Funny, ik had het idee dat ik een meter uit het zadel werd gegooid.

Goed, ik was dus net van mijn knikkende knietjes af, had het best wel naar mijn zin op Funny, die ook netjes liep (best moeilijk, zo'n reus verzameld houden) en toen kwam de galop. Net als het opstijgen, vond Funny de galop ook niet zo Funny en zeker niet als ie de hoeken niet mocht afsnijden. Funny wou dus lekker afsnijden, patricia is het daar niet mee eens en Funny geeft een bok, toen werd het dus funny geeft een bok, patricia geeft een tik, funny geeft nog een bok, patricia geeft nog een tik. Gelukkig hield Funny het minder lang vol dan ik, want ik werdal een onheilspellend stuk uit het zadel gegooid.

Na de galop was Funny weer heel Funny alleen met het uistappen stond er in een keer een hele enge auto (die er al een uur stond).

Ik vond het al met al best leuk, zeker omdat ik het eerst heel eng vond, om op zo'n "bakbeest" te gaan en omdat ik het ook eng vond om op een ander als Jerai te rijden. Lachen Conclusie: Funny is inderdaad best Funny, maar geef mij jerai toch maar.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 23:52

Oei, bij dat soort paarden heb ik op z'n minst een brandweerladder nodig om erop te klimmen Haha!, of een trapleer met 10 treden...
Wel goed, hoor, om af en toe eens op een ander paard te rijden. Weet je weer des te beter waarom je toch zo gek bent op je eigen beest!

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-02 09:18

Ja zeker weten, als ze weer een keer lastig is, denk ik weer terug aan dit paard en weet ik weer waarom ik zo blij ben met mijn ponytje. Het is ook wel goed om een keer op een ander te rijden, omdat je echt heel erg went aan je eigen paard, dat hoor ik wel meer.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie