Koud, warm, HEET

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gast654

Koud, warm, HEET

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-02 08:27

Hebben jullie paarden dat ook? Dat ze na een uurtje lopen super super wakker zijn? Dat ze denken dat ze nog even een uurtje naar de renbaan moeten?

Pablo wel. Aan het begin van het uur is hij (meestal) vrij rustig. "Mensje maak je toch niet zo druk daar boven, ik draaf toch braaf" denkt hij dan vaak volgens mij. Hij wil best lopen hoor, is hij helemaal niet te beroerd voor en als ik dat zo nodig wil dan reageert hij ook best zodra ik dat wil... Hij loopt dan lekker met zijn oortjes naar voren en loopt braaf.

Naarmate het uur vordert krijgt hij steeds meer werklust. Na 3 kwartier moet ik gaan uitkijken met mijn hulpen. Moest ik die aan het begin zeer duidelijk geven moet ik die dan heel voorzichtig geven.
"Gaan we nu uitstrekken of o nee hops flops ik moet pootje over he? Of nee galop!" zo reageert hij dan.
In het eerst half uur galoppeert hij vrij rustig, moet ik hem ondersteunen. tegen het einde hoef ik maar aan galop te denken en dan gaan we al, al ik hem wat meer teugels geef gaan we schuin door de bocht, heerlijk vindt Pieps dat! Lekker sjezen, dat doe ik dus vaak als beloning. Als hij een oefening goed heeft uitgevoerd mag hij even lekker zijn pootjes strekken. Terugnemen is geen probleem gelukkig.

Als hij zo heet wordt loopt hij wel fijn met zijn achterhand en is super attent het enig nadeel is is dat hij zich dan nog wel eens wil opkrullen en dat ziet er niet uit. Als je zijn hals er weer meer uit wil laten komen denk hij alleen maar"Mag ik hard? Ah, toe nou, ik wil nog even sjezen!".

Met het op adem stappen loopt hij de 1e 5 minuten nog flink door en ik hoef maar per ongeluk een iets verkeerd signaal te geven of hij draaft alweer aan. Pas na 5 minuten voelt hij dat hij eigenlijk best moe is en gaat rustiger stappen.

Eenmaal terug bij stal waar ik hem vastzet om hem af te zadelen gaat hij meteen op rust staan en is even helemaal moe. Totdat hij bedenkt dat er zometen ETEN komt! "Oei oei, ik zo'n ongeloooflijk veel trek in mijn zemeltjes vrouwtje, als ik mijn beentjes nu even heel mooi strek en heel lief kijk, mag ik het dan nu al hebben alsjeblieft?".

'They're funny things, Accidents. You never have them 'til you're having them.'- Eeyore

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 09:10

Jouw paard is gewoon super ijverig Haha! Volgens mij is het alleen maar goed dat ze zo looplustig zijn, heb je hem dus hardstikke goed aan de hulpen als je het mij vraagt. Mijn paard is niet zo ijverig hoor, die is gewoon moe aan het eind van de training, maar ja, hij is ook nog maar 4,5. Tijdens het rijden is ie wel actief, maar ik merk wel dat ie na verloop van tijd moe wordt en dan vindt ie zichzelf ook heeeel zielig Tong uitsteken

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 15:18

queen heeft het andersom Verward
is het eerste halfuur super ijverig en daarna is het haast niks meer
maar wel handigvoor concour dus hoe langer je losrijdt des te fijner die te rijden is in de proef Haha!

axeltje en ik hebben een blond-IQ Haha!
queen, rust zacht

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie