Jan van Kooten Dood???

Moderators: Murosch, A_nouk

Prisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-01 12:36

Mijn vriendin belde die werkt op een stal van vrienden van hem.Ik tril helemaal ik ben zo geschrokken. Ik wacht nu op het nieuws van Radio M.

Vannacht heeft Jan van Kooten uit Montfoort zich doodgereden in de auto. Hij was in slaap gevallen achter het stuur Huilen Huilen Huilen Huilen .

Iedereen in de omgeving van Utrecht kende hem als een springruiter die het echt ging maken. Hij heeft op dit moment 200 paarden op stal staan voornamelijk voor de handel.
De mooie gele vrachtwagen was een graag geziende gast op je terrein hij bracht er zeker 10 per wedstrijd uit. Dit heeft een verscrikkelijke grooootttee inpakt op alles wat paarden betreft in de omgeving van Utrecht. Huilen . Het was een verschrikkelijke harde werker die veel over had voor de paardensport.

Als er ergens feest was was hij er ook gezellig sociaal en altijd in voor een lolletje.

We gaan hem heel erg missen en zal stil zijn op de wedstrijd terreinen.Hoe kon dit gebeuren.

Gr Pris Verward Huilen

Van geen hond naar 1 en dan 2 opeens zijn er 3 Welsh Terriers....Mika 2 jr en Boy 13 jr en nu Wilson 1.5 jr. Mijn toppers

lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 12:38

tjee das echt heeeeeeel triest. pas is er uit onze omg. een fokker dood gegaan op 46 jr leeftijd aan een hartaanval. dan sta je er pas bij stil hoe kort het leven soms maar is...

Prisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-01 12:39

Hij was pas begin 20.

Van geen hond naar 1 en dan 2 opeens zijn er 3 Welsh Terriers....Mika 2 jr en Boy 13 jr en nu Wilson 1.5 jr. Mijn toppers

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 12:48

Jee Pris, we hadden het maandag nog over hem! Ik krijg er kippevel van, die jongen was nog zo jong... Wat erg, zo zie je maar weer dat het letterlijk in één klap afgelopen kan zijn.

Ik heb net op de site van het Utrechts Nieuwsblad gekeken en op Teletekst, maar ik kan er niets over vinden. Als ik meer weet, dan laat ik het je wel weten. Kende jij hem goed trouwens?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Prisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-01 12:53

Iedereen kende hem ben wel eens gaan stappen met hem en een stel vrienden.

Hij wilde Leys wel een proberen met springen. Op wedstrijd waar ik eerst werd werd een ander paard van hem 2de. Hij keek me aan van dit had ik nu NIet verwacht. Was heel leuk.

Hij kwam bijna wekelijk bij ons op de manege.

gr pris

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 13:02

ik kende hem niet, maar mensen die hem wel kende, gecondoleerd

lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 16:41

prisca je schrijft hij was pas begin 20 maar is dat dan erger als 46?? zo komt het wel over hoe het daar staat. 46 en ook niet echt een leeftijd om dood te gaan?? kijk al zou ik nou 70 zijn mag het van mij wel maar 20 of 47 is wel erg jong.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 16:44

Die vrouw waar Muzefee van is, is 72 en die is ook nog erg vitaal! Die mag van mij ook nog niet hoor!

Dé website voor de wedstrijdruiter: Startlijsten.nl

Prisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-01 16:48

Nee hoor niet de bedoeling hoor. Maar ik was ze geschrokken. Hij was echt iemand die een 2de Jos lansink kon worden.

Gr Pris

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 17:03

Boos! .. is dat niet de broer van Sjoukje?
Hij had toch een stal samen met Reinie Tewis, of is dat een ander..? ( ben bang van niet?)
Sjoukje reed/rijdt een paar bekende dekhengsten, alleen hoor je de laatste tijd niet zo veel meer van haar.

Triest.. er gebeuren de laatste tijd opvallend veel ongelukken ( in welke vorm dan ook) met bekende paardenmensen vind ik.

Paulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 17:05

Dat is volgens mij wel de broer van Sjoukje van Kooten, want die springt ook volgens mij.

maar wens die familie echt sterkte toe.

lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 17:12

tja pris zo zie je maar hoe kort het leven kan zijn. trouwens.... heel erg banketstaaf maar die man die ik kende die nu dus ook dood is..... heette kortleve van zijn achternaam..... toeval????? echt raar. naja bijgeloof misschien.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 17:16

gecondoleerd voor de mensen in zijn omgeving...

*kim weet weining te zeggen...*

xxx

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 18:31

Het klopt van Jan, hij is in slaap gevallen op de snelweg ter hoogte van apeldoorn op de A1 en op een stilstaande vrachtwagen ingereden die op de vluchtstrook stond. Was net met Erik Wieverink een paard wezen kopen in Duitsland en had Erik net afgezet. Hij was op slag dood. Ik hoorde het vanochtend vroeg, kende hem persoonlijk goed.
Het was zo'n harde werken die altijd maar bleef doorgaan en vaak moe was, en nu was hij dus in de luxe wagen in slaap gevallen toen hij om 4 uur 's nachts richting huis reed, echt heel erg. Hij was 22 jaar. Hij was op slag dood...dit was de nachtmerrie van zijn moeder....
Hij is inderdaad de broer van Sjoukje en die woont samen met Reini Tewis in Exloo en Jan had in Montfoort bij zijn ouders een groot bedrijf. Sjoukje is trouwens zwanger daarom hoor je niet zoveel van haar.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens 1 op 2001-04-20 18:34 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens 1 op 2001-04-20 18:35 ]</font>

Prisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-01 19:25

Klopt ik heb het net ook gelezen in de krant.

Ik ga zo naar de manege ik begreep al dat er geen fijne stemming hing. Hij kwam vaak op ZH.

Ik zal hem echt missen met de wedstrijden ik hoop ooit dat ik zoals hij kan rijden. Het was inderdaad een keiharde werker en ging ook graag stappen. Daar kwam ik hem vaak tegen.

Zijn relatie was ook net stuk dus hij was al niet happy.

Gr pris

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prisca op 2001-04-20 19:38 ]</font>

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 19:34

Verdrietig Ken de naam wel niet de persoon maar krijg hier toch echt de rillingen van...
zoveel narigheid momenteel. Verdrietig

Voel ook erg mee met zijn partner die al zwanger zijnde zal rouwen en tegelijkertijd ook moet gaan zorgen voor een baby...
:

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 19:49

ik ken de naam niet en de persoon ook niet.
misschien omdat ik totaa;l niet thuis ben in de springwereld. voor bekenden : veel sterkte

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 19:51

Hij heeft vroeger met z'n pony Windekind in het EK-dressuurteam gezeten. Voor zover ik weet had hij tot z'n 12e nooit iets met paarden, totdat hij een keer met de pony van z'n zus aan de gang en drie jaar later zat hij dus in het team. Maar dat is al aardig wat jaartjes terug.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Prisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-01 20:01

Niet slecht toch 22 jaar een eigen stal met heeeeelll veel paarden. Mooi samenwerkingverband met Renie Tewis.

En een verschrikkelijke mooie paardvriendelijk vrachtwagen (staan allemaal met de hoofden naar buiten dus veel frisse lucht). En de paarden zien er altijd uit om door een ringtje te halen. Hij was echt heel goed bezig.

Gr Pris

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 21:10

Ik las het vanavond hier in de krant, maar ik wist niet dat hij dat was (ken hem niet van naam ofzo) maar zulke berichten in de krant vind ik altijd heel erg, vooral als het om een jong persoon gaat.....leven is soms veel te kort!!!

Gast252

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 14:00

Wat afschuwelijk. Zelf kende ik hem niet, maar het is zo erg zulke dingen.
Net als met Mikel Wasser, alhoewel die niet overleden is, maar het is nog maar de vraag of die ooit nog de oude wordt.
Voor degene die hem kende: veel sterkte.

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 20:07

Marco was de avond daarvoor nog 'n pintje met 'm wezen happen.... 't Is niet eerlijk, iedereen is er helemaal kapot van...

Prisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-01 23:00

Hij wordt as woensdag begraven in Montfoort.

Hij ligt opgebaard thuis dit is erg zwaar voor zijn ouders en vrienden.

Gr Pris

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 00:28

[img]../upload/2/janvankooten.jpg[/img]

Vond deze foto in een oude bit.

ben er stil van.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is...
[IM] Julius...alweer 15 jaar geleden

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 02:15

Ik hoorde het vanmiddag van Karin en ik kan het nog steeds niet geloven. Ik ken hem ook al ontzettend lang, niet zo zeer persoonlijk, maar wel van gezicht, naam etc. Jurita is bij hem thuis gedekt en dus ben ik er verschillende keren geweest. Jurita is daar gedekt door hun hengst Kroonjuweel die door Sjoukje werd gereden. Ook ben ik daar geweest voor de afstammelingenkeuring met Jur en Razinda. Ik liet het vanmiddag nog aan Karin zien. Razinda is dus bij hem thuis verwekt. Daarvoor kende ik hem natuurlijk al heel lang van Windekind.

Afgelopen vrijdag is er ook iemand die ik kende overleden, de overbuurman in Breukelen, hij heeft een autorijschool en bij hem heb ik mijn examen gehaald. Een gezonde man, zomaar dood neer gevallen. Hij zou net zijn dochter die net 18 was geworden, gaan leren autorijden. Ik krijg echt de rillingen van dit soort dingen. Ook om me heen hoor ik steeds dat mensen doodgaan, het lijkt wel alsof het dit jaar wel heel erg is.

Echt verschrikkelijk van Jan. Wat vreselijk voor zijn familie. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen...

Wat me ook bang maakt is dat ik ook vaak laat nog lange ritten maak met de auto en soms ook moet vechten om niet in slaap te vallen. Ik heb 1 keer gehad dat mijn ogen al dichtvielen en dat ik wakker schrok. Brrr...ik moet er niet aan denken...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl