) of ga je precies het tegenovergestelde doen? Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
) of ga je precies het tegenovergestelde doen?
Buiten moet ze gelijk terug naar de draf, want dat heb ik gezegd, en niks anders. In geval ik in een rustige handgalop zit, en mevrouw schiet in een stevige galop ervandoor, jaa.. dan zal ze ook net zo lang galopperen als ik wil.

Maya schreef:Hangt ervanafBuiten moet ze gelijk terug naar de draf, want dat heb ik gezegd, en niks anders. In geval ik in een rustige handgalop zit, en mevrouw schiet in een stevige galop ervandoor, jaa.. dan zal ze ook net zo lang galopperen als ik wil.
In de bak wil ik ook wel eens wat langer doorgalopperen, omdat het dan vaak veiliger is om dat te doen. Maar buiten moet ie gewoon gelijk luisteren.
, meestal is hij nogal stijf en wil niet graag voorwaarts.
)
Margreet schreef:Hangt heel erg van de situatie af en wat hij precies doet.
Maar als hij er echt ongecontroleerd tussenuit naait uit rottigheid, dan flos ik desnoods het bit achter z'n oren, maar stoppen zal hij!
Als hij gewoon wat jolig en fris is, dan vind ik niet dat ik dat zo zwaar hoef te straffen, dan doet een paar rondjes flink voorwaarts in de verlichte zit het meestal ook wel.

die wil alleen maar hard! vooral als hij mag springen

Cassidy schreef:Dookie, waarom zou je daar spijt van hebben? Wat was de reactie van het paard na de tik? Op grond van de reactie van je paard kun je namelijk beoordelen of je juist hebt gereageerd of niet. Niet achteraf zielig vinden, daar verander je niets meer mee.

Cassidy schreef:Paarden hebben donders goed door als ze verkeerd zitten hoor