Chip teruggevonden in paardenworst!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pasterza

Chip teruggevonden in paardenworst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 01:13

28 april 2005 - Chip teruggevonden in paardenworst

De Keuringsdienst van Waren heeft zich gemeld bij een paardenslager met de mededeling dat er een chip is teruggevonden in zijn paardenworst. De slager in kwestie heeft contact gezocht met ons en heeft verklaard dat hij geen idee heeft hoe de chip in zijn worst terecht is gekomen.
Eén van onze bezwaren is dat de chip gevaarlijk zou zijn voor de volksgezondheid. Hij bevestigde met zijn verhaal onze angst. Het is namelijk heel goed mogelijk dat de slager een paard aangeboden is met twee chips, één werkende en één niet werkende. Als je in acht neemt hoeveel meldingen wij al hebben van paarden met meer dan één chip omdat de eerder geplaatste chip niet meer functioneert is dit niet ondenkbaar. Hoe moet een slager nou weten hoeveel chips hij op moet zoeken?

Groep Nijhof,
www.invisio.nl/anti-chip

Zet dit nou niemand die voor de chip is aan het denken..?!?

Flins

Re: Chip teruggevonden in paardenworst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 01:37

Hè bah, Wat een eng idee, Dat je zo een Chip op zou eten Verward

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 08:24

Vroeg me al af hoe ze dat doen met die chip, moeten ze daar naar op zoek tussen het vlees? Want als er een aan de wandel gaat is het voor de slager ook maar afwachten waar dat ding gebleven is. Plus nog eens de paarden waar meerdere chips in blijken te zitten.

Moet er niet aan denken als ze het nummer zouden aflezen en het blijkt van je paard te zijn Huilen

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 08:37

Gatver!!! Ja, dat krijg je als je een vreemd object in een dier gaat stoppen dat je na gebruik ook nog eens op wilt eten. Een gevaar voor de volksgezondheid. Zou dat meer indruk maken bij de overheid dan alle andere redenen Nagelbijten / Gniffelen ??

maartjevO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 11:01

gatver....wat een eng verhaal
en die chip's helpen ook nog eens helemaal niet,
het zijn gewone enge dingen

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 11:19

wat zou er gebeuren ales iemand een stuk paardenworst eet met daarin een chip? Ziek vindt de chipcontroleur dan bij de ruiter ook een chip?... getver, je moet er toch niet aan denken!

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 11:28

Ook ik ben tegen chippen, maar ik geloof dit bericht toch niet zo 1,2,3.
Dit is een post van invisio zelf, om dit te geloven zie ik toch liever een krantenbericht oid.

Ik kan in ieder geval verder nergens een officiele melding vinden van bovenstaande.
Voor mij is dit een broodje aap totdat het tegendeel door een "andere" partij dan invisio bevestigd is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 11:29

Voortaan eerst een metaaldetector langs elk stuk vlees Cool

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 11:30

het eerste waar zo'n slager aan denkt is op het internet te gaan kijken hoe hij/zij het verhaal aan de grote klok kan hangen.
En als je dat ding dooslikt dan gaat er automatisch een motor aan en schiet dat ding door je lichaam, door de aanwezige sensoren raakt het uiteraard geen belangrijke organen en/af (slaf)aderen en als je geluk hebt zie je hem in een ooghoek als je in de spiegel kijkt.
Die transponder is erop uit om je hersenen te onderzoeken en zal middels een sateliet verbinding verslag uitbrengen van al je privegegevens opgeslagen in je hersenen..... waarna hij zal exploderen. Clown

mischien dat sommigen iets beter op hadden moeten letten bij biologie, de transponder zal dezelfde volgen als je boterhammetje incl. hetzelfde einddoel Haha!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 11:30

Aaah.
Wat een verhaal.
Weet ook niet zo één, twee, drie of ik het moet geloven, maar als het waar zou zijn, is het wel een bizar verhaal.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 11:43

Ach, een soort bolletjes slikken Haha!. Goh, dat zo'n chip zo'n hele worstmolen overleeft en er als 1 geheel uitkomt *LOL*. Ben wel benieuwd bij welke slager dat was, ik zie niet eens een woonplaats staan Clown

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 12:04

Alane schreef:
het eerste waar zo'n slager aan denkt is op het internet te gaan kijken hoe hij/zij het verhaal aan de grote klok kan hangen.
En als je dat ding dooslikt dan gaat er automatisch een motor aan en schiet dat ding door je lichaam, door de aanwezige sensoren raakt het uiteraard geen belangrijke organen en/af (slaf)aderen en als je geluk hebt zie je hem in een ooghoek als je in de spiegel kijkt.
Die transponder is erop uit om je hersenen te onderzoeken en zal middels een sateliet verbinding verslag uitbrengen van al je privegegevens opgeslagen in je hersenen..... waarna hij zal exploderen. Clown

mischien dat sommigen iets beter op hadden moeten letten bij biologie, de transponder zal dezelfde volgen als je boterhammetje incl. hetzelfde einddoel Haha!

Moest wel lachen om je verhaal, maar je vergeet een ding: een chip kan wel degelijk schade toebrengen aan je tanden, als je er per ongeluk op kauwt...Lips are sealed
En de tandarts kost tegenwoordig ook een godsvermogen, laat staan brug en kroonwerk.
Dat hij aansluitend er gewoon weer uitkomt, daar bestaat ook nog twijfel over, soms kan er iets wel degelijk blijven hangen. (Heb je dat Klysmaprogramma nog gevolgd? Haha! )

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 12:37

Vind het wel lief dat de antichippers denken aan mijn gebit....
is mischien een campagne tegen het eten van nootjes...

Als er twijfel over bestaat of een transponder er via de normale weg weer uit komt .... is er onderzoek naar geweest? Of is dat een wetenschappelijke conclusie gebaseerd op hetgeen te zien was tijdens een tv programma?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 12:47

/heee Alana, jij vind het dus niet erg dat je een chip in je frikandel terug vindt?? Tjonge... Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 12:59

/heeee Eleonoora, vraag me af wat erger is, de kans op een transponder of groeihormonen dioxine in een frikandel, bestrijdingsmiddelen op mijn groente, of genetisch gemanipuleerde aardappelen?

En de transponder is zo slim (zie mijn eerdere post) om de gehaktmolen te ontwijken, met een 3 dubbele salto toch de frikandel te bereiken, hij moet immers die informatie hebben.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 13:18

Hahahahah Alane! Ik ga trouwens helemaal met je mee, en ik zou liever een chip opeten als een botje, dat vind ik zo vies, bah! En een chip, ach, misschien is het nog lekker ook!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 13:24

schaapjuh schreef:
Zet dit nou niemand die voor de chip is aan het denken..?!?

Nee absoluut niet. Zeker niet zolang er geen onpartijdige bron is voor dit verhaal.
Ik zou weleens weten bij welke paardenslager dit gebeurt is bijvoorbeeld en waarom er verder nergens iets over dit artikel is te vinden behalve op een anti chip site.
Komt mij een beetje over als een broodje aap verhaal Knipoog

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 13:26

Citaat:
een chip kan wel degelijk schade toebrengen aan je tanden, als je er per ongeluk op kauwt...Lips are sealed
En de tandarts kost tegenwoordig ook een godsvermogen, laat staan brug en kroonwerk.

Zou zo'n chip nu echt een stuk van je tanden kunnen afbreken?
Die dingen zijn net zo klein als een hageltje.

Ik denk dat al het snoepen wat we doen schadelijker is dan per ongeluk op een chip bijten.

Verder denk ik dat het een opgeblazen verhaal is net zoals dat er 1x in de 100 jaar een vadoek in de kroket van de febo wordt gevonden.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 14:22

hihi en iedereen maar denken dat die chip zo groot is als een dubbeltje ofzo?
volgens mij MERK je het niet eens als je er 1 opvreet, hoogstens dat je wat voelt kraken tussen je tanden, maar ja, een peper korrel of een stukje bot kraakt ook.. en het komt er gewoon via de natuurlijke weg uit.
het enige gevaar is, stel je hebt er 1 opgevroten, en je hebt concours met je wedtsrijdpaard. dat je bij de controle mag gaan uitleggen hoe het komt dat je ineens 2 verschillende cijfercodes hebt op dat aflees apparaat Knipoog
maar ja, dat is zo opgelost als je de controleur alleen jezelf laat aflezen Knipoog

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 14:52

Ik ben iemand die z'n informatie graag bij de bron haalt... ik heb dus op de site van de keuringsdienst van waren gekeken en toen ik daar niets vond heb ik ze gebeld. De mededeling die ik kreeg was 'als wij het van belang vinden dat iets in de publiciteit komt, komt het direct op de site. Toen ik vroeg wat er gebeurde als zij het van belang vonden dat het níet in de publiciteit kwam, meldde hij dat hij er dan ook niets van zou weten.... Lekkere organisatie!
Wél was hij érg verbolgen over het feit dat de naam van de Keuringsdienst van Waren op de antichipsite stond en er zou actie ondernomen worden... (vreemde reactie?)
Ik heb daarop de Nijhofgroep gebeld (heb ik afgelopen week al meer contact mee gehad en ik ben er heilig van overtuigd dat deze mensen zéér serieus en verantwoord met de hele kwestie bezig zijn en écht wel weten hoe ze dingen aan moeten pakken. Ze gaan érg grondig te werk en informatie die op hun site staan (overigens niet de 'invisio site', maar de site van Dorien Nannings) is gedegen gecontroleerd.
De melding die op de site staat komt rechtstreeks van de betrokken slager, die een klant terug kreeg in z'n winkel en die klant heeft gemeld de K.v.W. te hebben ingeschakeld. Eén en ander zal zich dus nog in een vroeg stadium bevinden, waardoor het nog niet 'in de publiciteit' is.
Als je weet dat 20% van álle transponders er binnen enkele maanden mee op houdt, is het niet zo verwonderlijk dat er steeds meer 'zwervende' chips zullen opduiken... Hoe vaak controleren jullie of je chippie het nog doet? Hoe vaak wordt je paard überhaupt gecontroleerd?
Ik vind dat er hier nogal wat mensen érg laconiek doen over die chip, maar reken maar dat er heel wat meer gebeurd dan dat wij horen.
Na een lang gesprek met enkele mensen weet ik inmiddels (en ik was, hoewel inmiddels tegen de chip, toch vrij laconiet hierover) dat er héél wat meer mis gaat dan dat wij zo gemiddeld horen. Pest is alleen dat er instanties zijn die er een nogal intimiderende houding op na houden waar het gaat om probleemgevallen en omdat mensen in de sport toch afhankelijk zijn van die instanties, houden ze wijselijk hun mond, om 'gedonder' te voorkomen... ze hebben die instanties n.l. nog nodig voor hun sport, hun veulens, hun andere paarden...
Ik zou zeggen, verdiep je er eens in, ga zélf eens aan't bellen en praten met mensen die zich er dagelijks mee bezig houden en niet uit financieel belang, maar uit 'algemeen belang' en geloof niet alles wat officiele instanties (die er enorme financiele belangen bij hebben!) zeggen.
Ik ga verder geen discussie voeren, wilde jullie alleen even laten weten wat ik uit rechtstreekse bronnen vernomen heb.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 16:05

lowara schreef:
hihi en iedereen maar denken dat die chip zo groot is als een dubbeltje ofzo?
volgens mij MERK je het niet eens als je er 1 opvreet, hoogstens dat je wat voelt kraken tussen je tanden, maar ja, een peper korrel of een stukje bot kraakt ook.. en het komt er gewoon via de natuurlijke weg uit.
het enige gevaar is, stel je hebt er 1 opgevroten, en je hebt concours met je wedtsrijdpaard. dat je bij de controle mag gaan uitleggen hoe het komt dat je ineens 2 verschillende cijfercodes hebt op dat aflees apparaat Knipoog
maar ja, dat is zo opgelost als je de controleur alleen jezelf laat aflezen Knipoog

Haha die is wel goed Haha!
Volgens mij merk je er ook weinig van als je het opeet...
Lijkt me alleen wel een vies idee Knipoog

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 16:20

Ha! Wie eet er dan ook paardenvlees? Clown

Misschien een magneet installeren? Ik weet niet waarvan die dingen gemaakt worden... Blond

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 16:51

mdmoiselle schreef:
Misschien een magneet installeren? Ik weet niet waarvan die dingen gemaakt worden... Blond

In nagenoeg elke voedsel-fabriek is de laatste controle een metaaldetector. In bovenstaand geval gaat het om een slager die zelf slacht en verwerkt (veel paardenslagers doen dat overigens zelf, er wordt in Nederland bijna geen 'fabrieks'paardenvlees' geproduceerd, dat komt bijna allemaal uit Italië e.d.)

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 16:56

Dankjewel voor de info. Lachen

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 17:21

mmmm, doe mij maar een zakkie chips Vingers aflikken

offtopic: ik heb ooit een made in een gevulde koek gehad. Heb de koek retour gestuurd naar de fabriek met een brief erbij (en de made). Kreeg ik een heel pak met 24 gevulde koeken terug en een excuusbrief Haha!

Wie weet wat je krijgt als je de slager een klaagbrief stuurt Knipoog