casanova heeft de greenguard getest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

casanova heeft de greenguard getest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 19:18

mijn shetlanderruin staat al lekker op het land,via de paardendrogist heb ik nu de GREENGUARD shetmaat een week op proef...eens kijken of een pony echt geen hinder ervan heeft met eten,drinken en het sociale geknabbel aan elkaar en zo de controle kan houden over wat hij binnenkrijgt.

vandaag om gedaan....nou CAS zag me al aan komen en komt enthousiast op mij af gedraafd.
het is een behoorlijke zware vierkanten muilkorf moet ik eerlijk zeggen met 4 lange gespjes aan de 4 zijkanten..hij is zwart van kleur.

*het is snel op maat gemaakt maar de riempjes zijn echt overdreven lang,ik heb ze maar terug gevouwen zodat hij er geen hinder van hoort te hebben bij grazen of er zelfs op gaat staan.

*het eerste wat mij opviel: de GREENGUARD past krap over CASANOVA'S mond heen,lijkt me niet comfortabel,zijn mond moet ook nog open en dicht kunnen..?
aan de bovenkant trekt hij het halster ver naar beneden,losser doen is geen optie,dan krijgt hij hem er zelf te makkelijk af.

de voorkant schuurt strak over de neusgaten,lijkt me dat hij daar later schuurplekken/wondjes van krijgt.

ondertussen snapt CASANOVA er niets van..hij kijkt me beduusd aan?
''zou ik straf hebben''? lijkt hij te willen zeggen..

ik laat hem even met rust en hoop dat hij gaat grazen,maar NEE hij lijkt het niet te snappen.ik heb wat gras door de GREENGUARD heen gevoerd,dat at hij wel op.

verder heeft hij me de hele middag gevolgd,niet gegraasd,niet gedronken,niet gespeeld,niet geknabbeld met de andere pony's.

ik durf de GREENGUARD niet voor de nacht om te houden,de riempjes zijn te lang,de korf te krap en het is eerlijk toegeven ook een ZIELIG gezicht!
wat zullen voorbijgangers/fietsers denken?

in het krantje is de GREENGUARD ook anders,platter en ook rood kleurig.

ik denk dus geen geslaagde proef...

Bienotje

Re: casanova heeft de greenguard getest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:42

Nu maakte je me wel nieuwsgierig wat die greenguard was.

Even opgezocht dus. Klinkt allemaal heel aardig op de site van de paardendrogist, maar of het allemaal daadwerkelijk zo is als beschreven? Tja, uitproberen dus. Maar als ie niet past geef ik je gelijk om hem niet om te laten.

Misschien kun je dan beter je shettie korte periodes op het land zetten. Ook al zou die wel helemaal perfect zitten, dan nog steeds zegt mijn gevoel dat dat ding meer het doen en laten van een paard beinvloed dan dat ze daar zeggen.

Maar ja, weer wat geleerd dus..Succes nog met oefenen/ passen en bedenken of het wel iets is of echt nix.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:45

Als hij dan toch al niet echt comfortabel zit.. gauw terugsturen dat ding! Zonde als het uiteindelijk toch niet blijkt te werken, of je pony krijgt er wel schuurplekken van...
succes!

schapendoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 20:00

En zo'n ding kost dan nog bijna €60 ook! Absurd!!!!

heb je een foto? wil het weleens zien!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 10:32

Er is nog een ander topic over, echt, dat ding is een drama...
HIj heeft scherpe randen, past niet, je zou hem op maat moeten buigen maar dat is bijna niet te doen.
Daarnaast verschuift het na een paar dagen, ze wennen er wel aan hoor, en de hele neus krijgt pijnlijke plekjes.
Ik heb er nog een liggen ergens met allerlei hulpriempjes, maar ik raad het niemand aan.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 11:17

zo ziet hij eruit in de gids en op internet..

Afbeelding

en deze heb ik thuis gestuurd gekregen..?
ik vind het toch een stuk grover,jullie niet?
Afbeelding

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 11:50

Sjemig wat een monsterlijk apparaat... Doet me denken aan Hannibal Lector.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 12:43

hahahahahaha,NOU jij het zegt...haha

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 13:04

Afbeelding

Clown

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 13:40

hahahahahahahahahahaha(ik lig dus nu helemaal dubbel)HAHAHAHAHAHA........wat een griezel!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:15

Daar ga je heel veel commentaar op krijgen ja, maar daar zou ik me niets van aantrekken.

Wij hebben een paard op stal wat gras eet *hoppa weg met dat gras, ik wel zand*. Haar bloed is gecontroleerd maar daar was niets in te vinden. eerst hebben we ook dit soort apparaten getest. Die sloeg ze gewoon kapot op de weipalen. daarna hebben we van die toffen tassen aan het halster getikt, dat ging even goed maar dat schuerde ook te makkelijk. Sindsdien gaat dit paard met een emmer aan het halster naar buiten. Erg sneu gezicht *ik ga de diernbescherming bellen hoor, dierenbeulen* maar een paard met koliek is zieliger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:42

Twee jaar geleden heeft een toenmalige stalgenoot ook deze dingen getest voor haar ijslanders. Ik vond het een ramp. Het schuurt als een gek en die paarden werden er compleet neurotisch van. Het verhaal is leuk. Maar ik zet mijn paard dan toch liever wat vaker op stal zonder eten, maar stro om te knabbelen.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:06

In het boekje ziet het er echt heel erg diervriendelijk uit. Is gewoon een simpel klein kapje (wat wel snel lijkt te verschuiven), en het paard moet er op die manier dan ook geen last van hebben. Hij lijkt iig niet op die die jij hebt. Gewoon terugsturen Lachen

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 22:01

De shetlander van mijn zusje heeft dit om. Ze heeft weinig ander keus, ze wordt anders zwaar hoefbevangen. We hebben er nog nooit problemen mee gehad en past goed.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 09:38

pol013 schreef:
k. Sindsdien gaat dit paard met een emmer aan het halster naar buiten.

Dan kan ze toch helemaal niet meer grazen? Verward

maartjevO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 09:55

maar waar dit de greenguard dan voor?
als je paard ergewoon door heen kan eten, ik dacht dat het
was zodat ze niet zoveel konden eten.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 10:04

maartjev0: ze kunnen er maar beperkt door eten,50% krijgen ze binnen volgens de gebruiksaanwijzing..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 10:41

Die dingen van de Paardendrogist vind ik dus echt niks. Het ziet er niet uit en is idd niet funktioneel.

Maar omdat ik ook paarden heb die meer eten dan goed voor ze is én ik ook maar een klein weitje heb wat dus te snel kaal is. Moest ik ook wel iets doen.
Dus heb ik Grazing Muzzles gekocht. Het zijn komplete halsters met aan de onderkant nog een extra ring om een touw aan te doen. Met klittebandsluiting en 3 sluitingen om groter/kleiner te maken.
Ze zijn zacht neopreen gevoerd rond de neus, dus schuren zou niet mogelijk moeten zijn. Het gaatje in de bodem is vrij klein, dus misschien maak ik dat nog wat groter. Waterdrinken kan er iig wel door.

Ik ga ze vandaag uit proberen, dus ik ben benieuwd wat mijn paarden er van vinden.
Natuurlijk happen ze liever het gras met mondenvol weg, maar koliek zit ik ook niet op te wachten. Dus helaas voor hun Knipoog

Afbeelding
Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 11:16

ik vind die onderste "halster"er wel beter uitzien dan dat plastieken geval, alleen mi ik grote gaten voor de neusgaten, lijkt me een beetje benauwd in dat ding, vooral in de zomer.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 11:22

ik dacht hetzelfde toen ik het zag...
hebben ze geen andere kleuren?

zwart trekt ook hitte aan.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 15:25

ik ben erg benieuwd naar de ervaringen op deze variant!!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 16:48

Ik heb de zelfde als Sugarmiss, maar Darmoor verdomd het om er mee te gaan eten, Darmoor staat nu nog maar een uurtje op wei en de wei is vrij kaal dus ik doe het maar voorlopig zonder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 16:57

Vandaag hebben ze Muzzle even kort omgehad.
In het begin was het gat echt te klein en ze konden er echt geen gras doorkrijgen. Nu is het gras ook redelijk lang op de wei en ze duwden het dus eerder plat dan dat er iets door het gat heen kwam.

Ik heb het gat dus maar een rondje groter gemaakt.

Het testresultaat:

Wat heb ik nou aan mijn fiets hangen ??

Afbeelding

Close-up'je:

Afbeelding

OK hier is mee te leven:

Afbeelding

Dit ziet er IMO uit als een redelijk tevreden grazend paard.

@dutske: er zitten rondom gaten in, dus aparte gaten voor de neus is niet nodig.
@casanova: hij is er tot nu toe alleen in het zwart.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 18:31

SM: toch zou ik het prettiger vinden als de neusgaten vrij waren geweest, mss zit het tussen mijn oren, maar toch, ik adem ook niet graag met een plastiek/dichte stof achtig geval voor men neus, ook al zitten er wat gaatjes rondom.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 10:16

@ Iris82
Nee dan kan ze niet grazen nee. Maar het was kiezen tussen zandkoliek en gras eten. Jammer dan.
Overigens staat ze nu wel buiten zonder de emmer. Nu is het gras blijkbaar zo lekker dat het beter smakkt dan het zand.